Likvid hitel

Kérdés: Önkormányzatunk 2010. évben úgy döntött, hogy a költségvetés forráshiányát folyószámlahitellel kívánja biztosítani. Kérem, szíveskedjenek tájékoztatni arról, hogy az alábbi példa szerint hogyan kell lekönyvelnünk a hitelfelvétel, hitel-visszafizetés előirányzatát, teljesítését! Példa: 500 E Ft folyószámlahitel-keretre van szerződésünk, 2010. év végén mínusz 300 E Ft volt a bankszámlánk egyenlege. Amennyiben likvid hitelként a 2010. évi pénzmaradványunkat csökkenti, akkor a 2011. évi költségvetésünkben meg kell-e terveznünk a likvid hitel visszafizetését? (2010. évi pénzmaradványunkat 2011. évi eredeti költségvetésben tervezzük az áthúzódó feladatokra.) Továbbá kérem válaszukat arra vonatkozóan is, hogy önkormányzati rendeletünkben hogyan, mely sorokban kell szerepeltetni!
Részlet a válaszából: […] ...való egyezőség miatt.Az önkormányzatnak likvid hitelt nyújtó pénzintézetnek aszámlakivonat megküldésén kívül nincs más bizonylatolási kötelezettsége. Ha a folyószámla-egyenleg negatív, akkor az önkormányzat abankszámlakivonat és a szerződés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Kötelezettségvállalás a "0" Nyilvántartási Számlaosztályban

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a kötelezettségvállalásokat a "0" Nyilvántartási Számlaosztályban?
Részlet a válaszából: […] ...a főkönyvi könyvelésben az 50 E Ft alatti, belső szabályzat alapján szóban vállalt kötelezettségeket, mivel ezekhez nem kapcsolódik bizonylat; nem kell kötelezettségként kimutatni = a kinevezés pénzügyi adatait, = a folyamatos teljesítést tartalmazó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. október 29.