2 cikk rendezése:
1. cikk / 2 Tojótyúkok és tojások nyilvántartása
Kérdés: Önkormányzatunk a mezőgazdasági START munka keretén belül tojótyúkokat vásárolt. Hogyan tartsuk nyilván a tyúkokat, a termelt tojásokat? Hogyan könyveljük a hozzákapcsolódó költségeket (tápot, gyógyszert... stb.), ha nincs raktár? Kell-e hozzá raktár? A tojásokat hogyan adjuk át/átadhatjuk-e az iskola-óvoda konyhára vagy magánszemélynek? Kell-e, és ha igen, milyen engedély? Ha tojóládát készítenek a közmunkások, akkor azt hogyan vegyük be a nyilvántartásunkba? Van-e valamilyen formanyomtatvány, milyen kötelező elemei vannak, hogyan könyveljük?
2. cikk / 2 Áfa megosztása arányosítással
Kérdés: Óvodánk külső konyhától vásárolja az ebédet, melynek nettó értéke 420 000 forint. Ehhez kapcsolódó bevételek: gyermekek térítési díja, felnőtt dolgozók térítési díja, illetve a hozzáadott természetbeni juttatás, önkormányzati térítés, összesen nettó értékben 260 000 forint. A 160 000 forint különbözetet (ami a törvény által biztosított kedvezményes és ingyenes étkeztetésből adódik) az intézmény finanszírozza. Az ehhez kapcsolódó beszerzést terhelő áfa összege 63 000 forint. Kell-e arányosítanom, vagy a teljes összeg levonható? Mi a teendő tárgyi eszköz beszerzésekor?