Bérelt önkormányzati ingatlan felújítása

Kérdés:

Önkormányzatunk közvetett támogatást nyújt azoknak a bérlőinek, akik az általuk bérelt önkormányzati tulajdonú helyiségeket felújítják. A felújításra kifizetett összeg a bérleti díjból kerül beszámításra. Ennek elszámolása nálunk a következőképpen történik:
Születik egy bizottsági határozat a közvetett támogatásról, amely alapján a bérleti díjról kiállított számla jóváírásra kerül. A könyvelésben sem a bérletidíj-bevétel, sem a felújítás kiadása nem kerül könyvelésre. Helyesen járunk el, amikor jóváíró számlát készítünk a bérleti díjról a felújításra fordított összeg erejéig, illetve nem könyveljük a közvetett támogatással kapcsolatos bevételeket és kiadásokat? Kell-e az önkormányzat nevére szóló számlát kérnünk a bérlő általi felújításról? Az áfabevallást ez hogyan érinti?

Részlet a válaszából: […] ...befolyásolja az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontját, illetve a bérleti díj teljesítésének időpontját.Ha a bérlő magánszemély, akkor ő nem állíthat ki számlát. Ebben az esetben ahhoz, hogy a felújítás értékét az ingatlanra lehessen aktiválni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. március 18.
Kapcsolódó címkék:  

Társasházi közös költség bizonylatolása, illetve ingatlan- bérbeadással kapcsolatos közüzemi költség továbbszámlázása

Kérdés: Önkormányzat társasházban lévő lakását bérbe adja. Az önkormányzat felé a társasházat terheli-e számlakibocsátási kötelezettség az általa beszedett közös költség vonatkozásában, illetve az önkormányzat bérleti tevékenységével összefüggésben közüzemi költségei továbbszámlázása során adójogi szempontból mikor jár el helyesen?
Részlet a válaszából: […] ...átutalás esetén a bankkivonat) szolgál, a kiadásfelmerülésének jogosságát pedig a közgyűlési határozat igazolja azontulajdonosok (magánszemély, illetve nem magánszemély tulajdonos, pl.önkormányzat) esetében is, akik a közös költséget el...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 16.