Behajthatatlan követelés

Kérdés: Intézményünk továbbszámlázott szolgáltatást nyújtott egyik vevőjének. A vevő 2005. november óta nem egyenlítette ki a követelésünket (4 db számla). A követelés összege: 9000 Ft. Év végén az egyenlegközlőket mindig átvette, a követelésünket elismerte. A fizetési felszólításokat is átveszi. Az egyenlegközlőket és a fizetési felszólításokat tértivevényes levélként adtuk fel. A vevőnk felszámolás alatt áll 2007. október óta. Mit tudunk tenni a követelés behajtása érdekében? Hogyan tudjuk szabályosan kivezetni a követelést a nyilvántartásunkból?
Részlet a válaszából: […] Helyesen jártak el akkor, amikor év végén a vevővel akövetelést egyeztették, a vevő elismerte a követelésük jogosságát, és eztigazolni is tudják. A vevő által történő követeléselismerésnek számít a vevőáltal elfogadott levél, amennyiben elfogadó válasz érkezik rá,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. december 2.

Vizitdíjak, napidíjak könyvelése

Kérdés: A 2007. 02. 15-étől fizetendő vizitdíj, illetve napidíj befizetéséről a számlát, illetve nyugtát név szerint tételesen szükséges-e iktatni és könyvelni, vagy pedig a napi befizetéseket összesítve iktathatjuk és könyvelhetjük? Amennyiben vizitdíj-automatával történik a fizetés, mi az eljárási rend?
Részlet a válaszából: […] ...Szt-vhr. 49. §-ának (2) bekezdése a számlarendhezkapcsolódóan saját hatáskörű szabályozási kötelezettséget rögzít a részletezőnyilvántartások vezetésére vonatkozóan. Ebben az esetben is szabályozni kellfőkönyvi nyilvántartásban könyvelt adatok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.
Kapcsolódó címkék: