Jelenléti ív vezetése


A köztisztviselők esetében milyen jogszabályi előírás van érvényben a jelenléti ív vezetésére vonatkozóan? Muszáj azt papíralapon vezetni, és naponta aláírni a munka kezdésekor és a befejezésekor? Vagy esetleg van lehetőség azt egy Word- vagy Excel-formátumban a számítógépen vezetni, a hónap végén kinyomtatni, és akkor a dolgozó és a munkahelyi vezető által aláíratni? Egy esetleges munkaügyi hatóság által végzett ellenőrzéskor mik az erre vonatkozó elvárások?


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2021. február 9-én (303. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5386

[…] nyilvántartásból naprakészen megállapíthatónak kell lennie a teljesített rendes és rendkívüli munkaidő, valamint a készenlét kezdő és befejező időpontjának is.Kivételt jelent ez alól, ha a munkaidő-beosztást írásban közlik, előzetesen, majd a hónap végén, pl. annak kinyomtatásával leigazoltatják a munkavállalóval. Azonban ekkor is naprakészen kell vezetni azt, ha a közölt beosztásban változás történik.Tehát akár számítógépen, pl. Word- vagy Excel--dokumentumban is vezethető a nyilvántartás, ha a jelenlétet mindennap rögzíti a munkavállaló vagy a munkáltató, azaz […]
 
Kapcsolódó címkék:    
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.