Távmunkavégzés adózási szabályai

Kérdés: Sokat hallottam a távmunka bevezetéséről, de hiába kerestem az 56. számú Magyar Közlönyben a törvénymódosítások között, ilyen rendelkezést nem találtam.
Részlet a válaszából: […] A távmunkavégzéssel kapcsolatos rendelkezéseket a Magyar Közlöny 2004. évi 58. számában, 2004. április 28-án tették közzé. Ebben a közlönyben megtalálja a foglalkoztatással összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2004. évi XXVIII. törvényt. Ennek a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 31.

Mennyiségben nyilvántartott kis értékű tárgyi eszközök leltározási feladatai

Kérdés: Kis értékű tárgyi eszköz mennyiségi nyilvántartás részét képező, személyre szólóan kiadott eszközök leltározása alkalmával az adott helyiségben megírt leltárívre fel kell-e írni ezeket a berendezési tárgyakkal együtt, vagy külön kell leltározni, és a berendezésektől elkülönítetten kell felvenni a leltárívre?
Részlet a válaszából: […] Az Szt-vhr. 37. § (5) bekezdése értelmében a költségvetési szerv a leltározás és selejtezés részletes szabályait saját hatáskörében állapítja meg.Az Szt-vhr. 37. § (6) bekezdése szerint a könyvviteli mérlegben értékkel nem szereplő használt és használatban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 31.

Részletfizetéssel vásárolt mobiltelefonok törlesztőrészletének és a szolgáltatási díjak elkülönítése

Kérdés: Költségvetési szerv vagyunk, mobiltelefonokat vásároltunk, melyek egyedi beszerzési értéke 50 E Ft alatti. A szerződésben foglalt megállapodás szerint részkiegyenlítéssel fizetjük ki a hátralékot. A telefondíjakat tartalmazó számlákban beépítve kell-e a hátralékot kiegyenlíteni? A hátralék összegeinek kiegyenlítését telefondíjként vagy kis értékű tárgyi eszközként kell-e könyvelni?
Részlet a válaszából: […] A mobiltelefonok beszerzésénél a költségvetési szervnek a számviteli politikájában foglalt minősítési rend szerint kell eljárni. A mobiltelefonokat minősíteni kell abból a szempontból, hogy a költségvetési szerv tevékenységét éven belül vagy éven túl szolgálják. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 31.

Beruházási tevékenység kivitelezéséhez nyújtott előleg

Kérdés: Intézményünk 2003. évben idegen kivitelezésben épületberuházást valósított meg. A kivitelező cégnek a munkálatok zökkenőmentes lebonyolítása érdekében többször adtunk előleget. Év végére elkészült a beruházás, a kivitelező benyújtotta végszámláját. A végszámla végösszege kisebb volt, mint a korábban átutalt előlegek együttes összege. A fizetett előlegek és a végszámla összegének különbözetét az éves költségvetési beszámoló mérlegben követelésként kimutattuk. Helyesen jártunk-e el? A követelés 2004. év január végén befolyt. Hogyan kell könyvelni a visszatérített előleg összegét?
Részlet a válaszából: […] Az Szt-vhr. 9. mellékletének 14/c pontja a következőket tartalmazza:A felhalmozási és tőkejellegű bevételek között kell elszámolni a beruházásokra adott előlegekből visszatérült összeget, amennyiben a visszatérítésre a tárgyévet követő évben kerül sor. Az intézmény a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. augusztus 10.

"0-ig" leírt eszközök nyilvántartása

Kérdés: Központi költségvetési szervünknél revízió kifogásolta, hogy a még használatban lévő, "0-ig" leírt tárgyi eszközök kivezetése nem történt meg. Kötelező-e a kivezetés, törvény előírja-e, s ha igen, hogyan történik a kivezetés? (Az év végi beszámoló készítésekor kivezettük a bruttó értéket, de a K 11 program hibát jelzett a mérleg és a 38. űrlap között.)
Részlet a válaszából: […] Az Szt. 53. §-a (2) és (4) bekezdésének együttes értelmezése alapján a tárgyi eszközöket akkor kell kivezetni a könyvekből, ha azok rendeltetésüknek megfelelően nem használhatók, illetve használhatatlanok. A már "0-ig", teljesen leírt tárgyi eszközöknél terven felüli...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 20.

Áfa megosztása arányosítással

Kérdés: Óvodánk külső konyhától vásárolja az ebédet, melynek nettó értéke 420 000 forint. Ehhez kapcsolódó bevételek: gyermekek térítési díja, felnőtt dolgozók térítési díja, illetve a hozzáadott természetbeni juttatás, önkormányzati térítés, összesen nettó értékben 260 000 forint. A 160 000 forint különbözetet (ami a törvény által biztosított kedvezményes és ingyenes étkeztetésből adódik) az intézmény finanszírozza. Az ehhez kapcsolódó beszerzést terhelő áfa összege 63 000 forint. Kell-e arányosítanom, vagy a teljes összeg levonható? Mi a teendő tárgyi eszköz beszerzésekor?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a klasszikus intézményfinanszírozásról van szó, amely önkormányzati vagy más államháztartási forrásból származik, akkor az Áfa-tv. 38. §-a szerinti arányosítást el kell végezni, és mint ellenértéknek nem minősülő államháztartási támogatást, a 160 000...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Antennatornyok és más ingatlanok bérbeadása

Kérdés: A 2004. évi ingatlanokra vonatkozó bérleti szerződések díjának módosításához – az Áfa-tv. módosulásának megfelelően – kérjük állásfoglalásukat az alábbiakról: – az antennatornyok bérbeadásával kapcsolatban tisztázandó, hogy azok ingatlannak, szerkezetnek, felépítménynek vagy egyéb tárgyi eszköznek minősülnek-e; – az átalánydíjas rezsit tartalmazó bérleti szerződéseknél nincs nevesítve áfakulcs, ugyanakkor a bérbeadót terheli az áfakulcs változásával megnőtt közüzemi szolgáltatások összege. Hogyan lehet a bérleti díjban érvényesíteni az energia és egyéb szolgáltatások megemelt áfakulccsal növelt, előre nem látható összegét? – a 2003. december 31-én bérlők által megfizetett áfás bérleti díj, 2004. január 1-ével kiinduló alap lehet-e, vagy az áfa nélküli bérleti díjat kell az inflációs ráta mértékével megemelni? Az általunk bérbe vett ingatlanok, bérlemények bérleti díjának fizetésekor a problémák azonosak a fentiekkel.
Részlet a válaszából: […] 1. Az antennatornyok bérbeadásának áfarendszerbeli megítélése elsősorban attól függ, hogy a szóban forgó antennatornyok ingatlannak vagy ingóságnak minősülnek. A Ptk. nem tartalmaz külön kifejezett rendelkezést arra vonatkozóan, hogy mi minősül ingatlannak, csupán a 95....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Térítésmentesen átvett, 0-ra leírt tárgyi eszköz állományba vételének elszámolása

Kérdés: Költségvetési intézmény vagyunk, egy rt. egy alapítványon keresztül használt számítógépeket adott térítés nélkül. Az átadási jegyzőkönyvben ugyanannyi a bruttó érték és az értékcsökkenés, a nettó érték nulla, de kimutatott áfaalapot és áfát. Mi a teendőnk, be kell-e venni az áfaelszámolásunkba?
Részlet a válaszából: […] Amennyiben ez az ingyenes juttatás az átadónál áfaköteles termékértékesítésnek minősült az Áfa-tv. 7. §-a alapján, akkor őt ezen ellenérték nélküli átadás után – melynek alapja főszabályként a forgalmi érték – áfafizetési kötelezettség terheli, amit Önökre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Postaköltség bizonylatolása

Kérdés: Önkormányzatunknál többször előfordul, hogy a szállítócégek a számlájukban a postaköltséget nem tüntetik fel (pl. könyv, kis értékű tárgyi eszközök beszerzése esetén). Elfogadható-e bizonylatnak a postai utánvétes kísérőlevél, amin fel van tüntetve a postai díj, vagy minden esetben kérni kell a postaköltség számlázását? A posta nem ad számlát, hiszen nem ő az értékesítő.
Részlet a válaszából: […] A kérdésben szereplő postai utánvétes kísérőlevél nem minősíthető számlának. Azonban az önkormányzat a postától nem is kaphat számlát, mert nem ő rendelte meg a szolgáltatást, hanem a szállító. A szállító számlájában kellene szerepelnie ennek a költségnek is.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Idegen helyen tárolt, tárgyév végén kiegyenlített tárgyi eszköz elszámolása

Kérdés: A polgármesteri hivatal gyakorlatában előfordul, hogy a költségvetési év végén vásárolt tárgyi eszközök beérkezése előtt megérkezik a számla tárgyévi teljesítéssel, ugyanakkor az eszköz tárolási nyilatkozattal még a szállító telephelyén van, és csak a következő év elején érkezik meg ténylegesen a hivatalba és kerül sor az üzembe helyezésre. A tárgyi eszköz bevételezése során mi a helyes eljárás? Mi a teendőnk a számla és a tárolási nyilatkozat beérkezésekor és az üzembe helyezéskor?
Részlet a válaszából: […] A kérdés kevés adatot tartalmaz a pontos válaszhoz, ezért két megoldás is lehetséges.a) Feltételezzük, hogy a megérkezett számla összegét a polgármesteri hivatal nem fizette ki, és a tárolási nyilatkozatban elismerte a szabályszerű teljesítést, vagyis a tárgyi eszközt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.
1
45
46
47
55