Telefonszolgáltatás továbbszámlázása

Kérdés: A dolgozók a céges telefont üzleti és magáncélra egyaránt használják. Az üzleti és a magáncélt a gyakorlatban nehéz elkülöníteni, de becsléseink szerint a beszélgetések kb. 40%-a magánjellegű. Az Szja-tv. adta átalány lehetőséget választottuk, tehát a beérkező számla 20%-át magánhasználatnak tekintjük. Az Áfa-tv. azonban 30%-ról rendelkezik. Arra gondoltunk, hogy amennyiben a beérkező telefonszámla 30%-át a dolgozókra továbbhárítjuk, akkor egyben levonhatóvá válik a beérkező számla teljes áfatartalma. Helyesen gondoljuk?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatásnyújtás is éppúgygazdasági tevékenységnek minősül, mint az adóalany egyéb gazdaságitevékenységei. Ez azt jelenti, hogy a továbbszámlázással nem érintettmagánhasználat 40-30 = 10 perc (egység).Ezt követően alkalmazni kell az Áfa-tv. 33. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Telefonszolgáltatás közvetítése

Kérdés: Intézményünk dolgozói magánbeszélgetéseik után befizetik a telefonköltséget. Számlát kell-e kiállítanunk, és milyen áfatartalommal? Oktatási intézmény vagyunk, de van áfaköteles alaptevékenységünk is.
Részlet a válaszából: […] ...közvetített szolgáltatásként továbbszámlázza. (Ugyanúgy mentesülést jelent a dolgozóknak, valamint más gazdálkodónak történő továbbszámlázás.) A telefonköltség továbbhárítása 2003-ban is 25 százalékkal adózik, és az Áfa-tv. 8. § (4) bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. március 11.