Internetszolgáltatás átvállalása

Kérdés: Alapítványunk egyik alkalmazottja 2009 decemberéig saját nevére vett igénybe internetszolgáltatást. 2009 decemberétől azonban költségeit alapítványunk vállalta át. A telekommunikációs cégtől igénybe vett, 2009. december havi szolgáltatásról kiállított számlát nem alapítványunk, hanem munkatársuk nevére állították ki annak ellenére, hogy a jelzett hónapban már alapítványunk fizette a számlát. 2010. januártól a számlák rendben a nevünkre érkeztek, de a szolgáltatás nyújtója nem hajlandó a decemberi számlát javítani, mivel szerinte erre csak a kiállítást követő 90 napon belül van lehetőség, mi pedig későn vettük észre a hibát. Valóban nincs lehetőség a javításra?
Részlet a válaszából: […] ...a szolgáltatásszerződés szerinti igénybevevője 2009. december hónapban az alapítvány. Jeleznikívánjuk ugyanakkor, hogy a szolgáltatás ellenértékének a megfizetője eltérheta szerződésben megjelölt szolgáltatás igénybevevőjétől. Ennek megfelelőenpusztán az a tény...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. június 28.

Telefonköltség továbbszámlázása

Kérdés: Kinek kell továbbszámlázni a 30 százalékot? Feltétlenül a dolgozónak kell továbbszámlázni? Mi történik, ha az adóalany megalapozott nyilvántartással bizonyítani tudja, hogy a telefonszolgáltatást teljes egészében gazdasági tevékenységhez használta fel, azaz magáncélú beszélgetés nem fordult elő? Mi történik, ha az adóalany csak 20 százalékot tudott továbbszámlázni?
Részlet a válaszából: […] ...levonható áfájának 30százalékára vonatkozik a levonási tiltás.A 33. § (4)bekezdés szerint nem kizárólag a magánhasználat ellenértékének továbbszámlázásamentesít a részleges levonási tilalom alól, csupán az feltétel, hogy atelefonköltség 30...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.