Bérelt önkormányzati ingatlan felújítása

Kérdés:

Önkormányzatunk közvetett támogatást nyújt azoknak a bérlőinek, akik az általuk bérelt önkormányzati tulajdonú helyiségeket felújítják. A felújításra kifizetett összeg a bérleti díjból kerül beszámításra. Ennek elszámolása nálunk a következőképpen történik:
Születik egy bizottsági határozat a közvetett támogatásról, amely alapján a bérleti díjról kiállított számla jóváírásra kerül. A könyvelésben sem a bérletidíj-bevétel, sem a felújítás kiadása nem kerül könyvelésre. Helyesen járunk el, amikor jóváíró számlát készítünk a bérleti díjról a felújításra fordított összeg erejéig, illetve nem könyveljük a közvetett támogatással kapcsolatos bevételeket és kiadásokat? Kell-e az önkormányzat nevére szóló számlát kérnünk a bérlő általi felújításról? Az áfabevallást ez hogyan érinti?

Részlet a válaszából: […] Az az eljárás, hogy a könyvelésben sem a bérletidíj-bevételt, sem a felújítás kiadását nem könyvelik, nem felel meg az Szt.-ben foglalt bruttó elszámolás elvének. A bruttó elszámolás alapján az ügyleteket a valós tartalmuk szerint kell nyilvántartásba venni, vagyis a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. március 18.
Kapcsolódó címkék:  

Foglaló áfakötelezettsége

Kérdés: Az önkormányzat építési telek eladásáról előszerződést kötött, mely alapján a vevő foglalót fizetett. Kérdésem a foglaló általános forgalmi adó szempontjából történő megítélésére irányul, hogy ez után kell-e áfát fizetni, illetve a foglalóról számlát kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...(jóváírt) pénzösszeget úgy kelltekinteni, mint ami az adó összegét is tartalmazza. Előleg esetén az előlegösszegének átvétele (jóváírásának) napja minősül teljesítési időpontnak.Tekintettel arra, hogy a foglaló, amennyiben a teljesítésmegtörténik,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 8.