Önkormányzati társulás likviditási problémája

Kérdés: Önkormányzati társulásunkat több önkormányzat hozta létre egy uniós beruházás megvalósítása céljából. Időközben támogatást nyertünk egy másik 100%-ban támogatott nettó finanszírozású projekt kivitelezésére is. Problémát a nagy összegű visszaigényelhető áfa okozza. Van-e lehetőség arra, hogy valamelyik tagönkormányzat kamatmentes vagy kamatos hitelt nyújtson a társulásnak erre az átmeneti időszakra? Vagy olyan elszámolási kötelezettséggel pénzeszközt ad át, amivel a visszaigénylés után el tudunk számolni feléjük? A fentieken kívül milyen megoldást tudnak még javasolni, amivel a likviditási problémánk megoldható lenne? A banki hitel felvételéhez az összes önkormányzatnak hozzá kell járulnia, és az indikatív ajánlatok alapján ez egy nagyon költséges lehetőség.
Részlet a válaszából: […] ...NAV-tól, de ez feltehetőleg nem oldja meg a likviditási gondjukat. Megjegyezzük, hogy a költségvetési tervezésnél a saját erő, illetve a pályázat elnyerése esetén a fizetendő áfa fedezetét be kellett volna tervezni, és a havi likviditási tervben biztosítani kellett volna azt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. július 14.
Kapcsolódó címkék:        

Szállítói finanszírozott beruházás fordított áfája

Kérdés: Hogyan történik a könyvelése – "a szállítói finanszírozott beruházás után fizetendő fordított áfára" – a finanszírozótól kapott áfaelőlegnek, valamint az általunk ebből az összegből kiegyenlített áfának?
Részlet a válaszából: […] ...kiadásként, dologi vagy felhalmozási kiadások között kell elszámolni, nem pedig a 3926-os főkönyvi számlán.Az utófinanszírozott pályázatoknál a támogatói elő­leg támogatásértékű bevételként érkezik, függetlenül attól, hogy az az áfára vagy más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. január 28.
Kapcsolódó címkék: