Cégtelefon magánhasználatának figyelemmel kísérése

Kérdés: Bonyolultnak tartottuk a céges telefon magánhasználatának figyelemmel kísérését, ezért azt – az Szja-tv. által biztosított – lehetőséget választottuk, miszerint vélelmezni lehet, hogy a beérkező számla 20%-a magánhasználat. Ennek ellenére a magánhasználat aránya valószínűleg meghaladja a 20%-ot, bár a pontos arányt nem tudjuk meghatározni. A beérkező számla 20%-át a dolgozóknak meg kellett téríteniük (áfával együtt). Kérdésünk, hogy ez esetben levonhatjuk-e a beérkező számla teljes áfatartalmát?
Részlet a válaszából: […] ...20 percnyi telefonszolgáltatástkiszámláz 20 forintért, de az adóhatóság bizonyítja, hogy a ténylegesmagánhasználat 26 perc volt, akkor a továbbszámlázással nem érintettszolgáltatás 6 perc. Így a 6 percnyi szolgáltatásra eső áfát – az Áfa-tv. 33. §(1) bekezdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Telefonszolgáltatás továbbszámlázása

Kérdés: A dolgozók a céges telefont üzleti és magáncélra egyaránt használják. Az üzleti és a magáncélt a gyakorlatban nehéz elkülöníteni, de becsléseink szerint a beszélgetések kb. 40%-a magánjellegű. Az Szja-tv. adta átalány lehetőséget választottuk, tehát a beérkező számla 20%-át magánhasználatnak tekintjük. Az Áfa-tv. azonban 30%-ról rendelkezik. Arra gondoltunk, hogy amennyiben a beérkező telefonszámla 30%-át a dolgozókra továbbhárítjuk, akkor egyben levonhatóvá válik a beérkező számla teljes áfatartalma. Helyesen gondoljuk?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatásnyújtás is éppúgygazdasági tevékenységnek minősül, mint az adóalany egyéb gazdaságitevékenységei. Ez azt jelenti, hogy a továbbszámlázással nem érintettmagánhasználat 40-30 = 10 perc (egység).Ezt követően alkalmazni kell az Áfa-tv. 33. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.