Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...elkülönített mérőóra segítségével, vagy pedig vetítési alappalkerült meghatározásra. A bérbeadás során felmerült közüzemi szolgáltatások ugyanisnem önmagukban, önállóan minősülnek, hanem a bérbeadáshoz szorosankapcsolódnak, a bérbeadás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Néhány fontos teendő az áfakulcscsökkenéssel kapcsolatban

Kérdés: A 25 százalékról 20 százalékra történő áfakulcsváltozással kapcsolatos teendőkről érdeklődnénk, mert van néhány áthúzódó tételünk, amit még nem számláztunk, és szeretnénk helyesen eljárni.
Részlet a válaszából: […] ...elszámolási időszakhoz kötött ügyletekre vonatkozik. Amikor a felekáltal kötött szerződés alapján a teljesített értékesítésekről,szolgáltatásokról időszakonként számolnak el, vagy az ellenértéket rendszeresenismétlődő jelleggel, meghatározott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 31.
Kapcsolódó címkék: