Költségvetési beszámoló aláírása

Kérdés: Három település önkormányzati hivatala 2004. január 1-jével létrehozta a körjegyzőséget, amely önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. Ellátja a három önkormányzat és két önállóan működő intézmény gazdálkodási feladatait. A munkáltatóm a körjegyzőség, ahol elvégzem a könyvviteli szolgáltatás körébe tartozó feladatokat, az elemi költségvetési beszámoló készítését. A gazdálkodás területén kötelezettségvállalói és ellenjegyzői feladatokat is ellátok. Gazdasági vezetői kinevezéssel nem rendelkezem. Szakirányú képesítéseim: középfokú államháztartási képesített könyvelő, és rendelkezem mérlegképes könyvelői képesítéssel vállalkozói szakon. 2012 augusztusában a jelenlegi jogszabályok alapján jogosult leszek az öregségi nyugdíjra. A községi önkormányzat irányítása alá tartozó körjegyzőségben ezzel a képesítéssel meddig láthatom el a fenti feladatokat? Érint-e az Ámr. 18. § (3) bekezdés bb) pontja?
Részlet a válaszából: […] ...nagyközségi önkormányzatokirányítása alá tartozó költségvetési szervek. Ez a mentesítés nem vonatkozik atöbbcélú kistérségi társulásokra, az országos kisebbségi önkormányzatokra és azirányításuk alá tartozó költségvetési szervekre. Abban az esetben,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. április 5.

Munkáltató átalakulása

Kérdés: Költségvetési intézményünk 2006. 02. 01-jétől valószínűleg Többcélú Kistérségi Társulássá alakul át. Mikor kell az átalakulást közölni a dolgozókkal? Elfogadjam-e a mérlegképes könyvelői végzettségemnek megfelelő munkakört? Ha nem leszek vezető, csökkenhet-e az illetményem? Jogosult vagyok-e a Kjt. szerinti felmentési időre és végkielégítésre?
Részlet a válaszából: […] A jogutódlásról szóló 2001/23/EK irányelv harmonizációjamiatt vált szükségessé a Kjt. 25/A-B. §-ainak 2003. évi beiktatása, melyekvégső soron a közalkalmazotti jogviszony megszűnésének újabb esetét határozzákmeg. A munkáltató személyében bekövetkező változás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 21.