Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...felé bejelentési kötelezettsége keletkezik, melyet annak megkezdésétőlszámított 15 napon belül kell megtenni a tevékenység statisztikai besorolásiszámának megjelölésével. Főszabály szerint az ingatlan-bérbeadási tevékenységaz Áfa-tv. 86. § (1) bekezdés l)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Pénztárgép használata

Kérdés: Iskolánkban saját étkezdét működtetünk, kötelező-e az étkezdében a pénztárgép használata?
Részlet a válaszából: […] ...iskolában működő étterem az üzletek működéséről szóló4/1997. (I. 12.) Korm. rendelet mellékletének besorolása szerint 220.Munkahelyi vendéglátó üzlet (TEÁOR 5551) alá tartozó üzletnek minősül, és mintilyen, amennyiben előfordulhat külső készpénzes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.
Kapcsolódó címke: