Önkormányzati kisbusz üzemeltetése

Kérdés: Községi önkormányzatunk kisbuszt vásárolt. A jogszabályoknak megfelelő üzemeltetéssel kapcsolatban szeretném megkérdezni, hogy milyen szabályzatokat, dokumentumokat szükséges használnunk. A szabályzatokat kinek kell meghoznia? A képviselő-testületnek vagy a jegyzőnek? Milyen szabályzatokat szükséges készíteni abban az esetben, ha az önkormányzat a feladatai ellátására használja (pl. idősek számára gyógyszerbeszerzés, szakorvoshoz történő szállítás stb.), illetve ha bérbe adja? Önköltség-számítási szabályzat szükséges-e, vagy "elég" csak az üzemeltetési? Bérbeadás esetén a bérbeadás összegének meghatározása kinek a hatáskörébe tartozik: testület, polgármester vagy jegyző? Vállalkozási tevékenységnek számít-e ez, és kell-e az alapító okiratot módosítani? Mi a teendő az ingyenes (pl. sportegyesület részére) vagy kedvezményes bérbeadás esetén? Összességében egy önkormányzat tulajdonában lévő kisbusz üzemeltetésével és bérbeadásával kapcsolatos mindenfajta szabályozási, dokumentumhasználati, hatásköri kérdésekben kérném segítségüket.
Részlet a válaszából: […] ...Ha magánszemély, pl. saját dolgozó a bérlő, akkor a piaci ár és aténylegesen fizetett összeg közötti különbözet személyijövedelemadó-köteles, haa bérlő kapcsolt vállalkozás, akkor pedig a fizetendő áfa alapja a piaci ár,amennyiben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 28.
Kapcsolódó címkék:      

Falunap

Kérdés: A Költségvetési Levelek 134-es számában megjelent 2706-os kérdésre adott válaszhoz kapcsolódva szeretném megkérdezni, hogy az ilyen jellegű kiadásokat (pl. falunapon nyújtott vendéglátás) milyen "5-ös" kiadási számlára kell könyvelni?
Részlet a válaszából: […] ...által nyilvánosan, bárki számára azonos feltételekkelmeghirdetett vetélkedő, verseny díja, és nem tartozik a nyereményből származójövedelemre irányadó rendelkezések hatálya alá. Az önkormányzat általmegfizetett 54% személyi jövedelemadót az 57221....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 11.