Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...amelyeketa termék értékesítője, szolgáltatás nyújtója hárít át a termék beszerzőjére,szolgáltatás igénybevevőjére. A fenti rendelkezés alapján, amennyiben bérbeadás történik,és ehhez kapcsolódóan számláznak tovább közüzemi költséget, akkor az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Számlázás és nyugtaadás egyes szabályai

Kérdés: Művelődési ház színházjegyeket értékesít, és a tanfolyami befizetésekről nyugtát állít ki. Ha ezeket a bizonylatokat szigorú számadású nyomtatványként tartjuk nyilván, és a nyugták alaki követelményeinek megfelelnek, az áfaelszámolás szempontjából elfogadhatóak-e, vagy belső, illetve más számlát ki kell-e állítani?
Részlet a válaszából: […] ...számla kibocsátására nem kerül sor, akkora teljesítésről nyugtát kell adni. A nyugtára a Szt.-nek a számvitelibizonylatra vonatkozó rendelkezéseit is alkalmazni kell. A számla,egyszerűsített számla és nyugta kötelező tartalmi elemeit az Áfa-tv. 13....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 4.
Kapcsolódó címke: