Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...mértékben kimeríti a gazdasági tevékenység fogalmát, ésamennyiben jogképes, és saját neve alatt végzi a bérbeadási tevékenységet,adóalanyisága megalapozott. Amennyiben e tevékenységet korábban még nem végezte, azadóhivatal felé bejelentési kötelezettsége keletkezik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Önkormányzatra vonatkozó áfaszabályok

Kérdés: Az önkormányzatra vonatkozó áfaszabályok érdekelnének bennünket. Kezdő pénzügyesek vagyunk, segítségünk nincs. Nem értjük, az adóköteles kiadásba miért csak az élelmezéssel, veszélyes hulladékkal, úthasználattal kapcsolatos számlákat számolhatjuk el? Hol találjuk meg, miért így kell csinálni? Hol találjuk meg, mely bevallásokra kötelezett egy nagyközségi önkormányzat?
Részlet a válaszából: […] ...csak akkor lesz, ha a gazdasági tevékenységből származó bevétele nemjelentéktelen, azaz meghaladja a 4 millió forintot. Az önkormányzatadóalanyisága ugyanakkor nem áll fenn az olyan tevékenység gyakorlásánakátengedése tekintetében sem, amelyre koncessziós...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. augusztus 14.