Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...alatt gazdaságitevékenységet folytat, tekintet nélkül annak helyére, céljára és eredményére. Abérbeadás teljes mértékben kimeríti a gazdasági tevékenység fogalmát, ésamennyiben jogképes, és saját neve alatt végzi a bérbeadási tevékenységet,adóalanyisága...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

A "vendégebéd" adómértéke

Kérdés: Én egy városi gondnoksághoz tartozó intézményi konyháról vendégebéd kiszállítása alkalmával számlát bocsátok ki. Az önkormányzati testület a vendégebéd értékét 400 forintban határozta meg. Az élelmezésvezető elkészíti a számlát az egyéni vállalkozó vagy közület részére, milyen áfakulccsal számlázza ki?
Részlet a válaszából: […] ...áfa hatályán kívüli, és további vizsgálatot nem igényel. Ezabban az esetben fordulhat elő, ha az intézmény egyéb (nem közhatalmi)gazdasági tevékenységéből származó bevétele eléri a 4 millió forintot. Azebédért cserébe átvett pénzösszegről áfát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 17.