Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...mentes az adó alól az a szolgáltatásnyújtás – és az ahhoz szorosankapcsolódó sérült- vagy betegápolás és sérült- vagy betegszállítás, valamint azazokhoz szorosan kapcsolódó termékértékesítés -, amelyet humán-egészségügyiellátás keretében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Bérleti díj számlázása 2003. január 1-jétől

Kérdés: Helyesen értelmezem-e az Áfa-tv. módosítását, ha úgy vélem, hogy 2003-tól a bérleti díjat nem lehet a részfizetés esedékességéhez kötődően számlázni. Mi a teendő?Intézményünk karbantartó műhelye külsősöknek átalánydíj fejében szolgáltat. Hogyan kell számláznunk és áfát fizetnünk 2003-ban?
Részlet a válaszából: […] ...az adókötelezettség keletkezési időpontja: a felek közötti elszámolási időszak utolsó napja.Az a) esetben (tipikusan ilyenek a bolti beszállítások) a rendelkezés alapján nem kell a leszállított mennyiségről az átadáshoz igazodó teljesítési időponttal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. február 18.
Kapcsolódó címke: