Képzettségi pótlék megállapítása


Önkormányzatnál pénzügyi ügyintézőként, könyvelőként dolgozom, de a gazdálkodási ügyintézői feladatokat is ellátom (beruházás nyilvántartása, állományba vétel, tárgyi eszközök nyilvántartása). Közgazdasági szakközépiskolai végzettségem van. 1990-ben szakvizsgát tettem középfokú tervgazdasági és beruházási szakmai tanfolyamon. Abban kérem állásfoglalásukat, hogy besorolásomnál figyelembe kell-e venni a 30%-os képzettségi pótlékot.


Megjelent a Költségvetési Levelekben 2010. július 20-án (133. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2703

[…] aki a besorolásánál figyelembe vett iskolai végzettségénél magasabb szintű szakképesítéssel, szakképzettséggel rendelkezik, feltéve ha az a munkakör ellátásához szükséges. Ha a köztisztviselőnek a munkáltatói jogkör gyakorlója képzettségi pótlékot állapít meg, akkor a képzettségi pótlékra jogosító munkaköröket és képzettségeket a szervezeti és működési szabályzat (ügyrend) mellékletében kell feltüntetni. A jogszabály pontosan meghatározza a képzettségi pótlékok mértékét, amelyek a következők: – doktori (PhD) fokozat vagy a felsőoktatásról szóló 2005. évi CXXXIX. törvény 149. §-ának (5) bekezdése alapján azzal egyenértékű, vagy ennél magasabb tudományos fokozat esetén az illetményalap 75%-a, – felsőfokú iskolai rendszerű képzésben, továbbképzésben szerzett további szakképesítés, szakképzettség esetén az illetményalap 50%-a, – akkreditált iskolai rendszerű felsőfokú szakképzésben vagy iskolarendszeren kívüli felsőfokú szakképzésben szerzett szakképesítés, szakképzettség esetén az illetményalap 40%-a, – iskolarendszeren kívüli középfokú szakképzésben szerzett további szakképesítés, szakképzettség esetén az illetményalap 30%-a. A köztisztviselők illetménye alapilletményből, illetménykiegészítésből és illetménypótlékból áll. Az illetménypótlék egyik fajtája a köztisztviselői képzettségi pótlék, amelyet a közigazgatási szerv köztisztviselői részére az intézmény, a költségvetési szerv vezetője állapíthat meg a feladatkör szakszerűbb ellátását biztosító tudományos fokozat, valamint a feladatkörön belüli szakosodást elősegítő további szakképesítés, szakképzettség elismeréseként. A 9/1995. (II. 3.) Korm. rendelet írja elő, hogy a helyi önkormányzatok hivatalaiban található munkakörök betöltéséhez milyen iskolai végzettségek, szakirányú végzettségek és szakképesítések szükségesek. A gazdálkodással kapcsolatos feladatokat ellátó munkakörök, a II. besorolási osztályban (középfokú végzettség) középiskolai végzettség és közgazdasági szakképzettség, vagy középiskolai végzettség és […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.