Pénztárgéphasználat szüneteltetésének bejelentése
Kérdés
Múzeumunkat be kellett zárni a koronavírus-járvány miatt. Kell-e ezzel kapcsolatban bejelentést tennünk az adóhatósághoz?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2020. május 12-én (291. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 5192
[…] állami adóhatóság blokkolja a pénztárgépet a bejelentést követő naptól. A szüneteltetést a PTGTAXUZ jelű nyomtatvány és a benyújtást igazoló elfogadó nyugta vagy postai feladóvevény másolatával, annál a szolgáltatónál is be kell jelenteni, amely a pénztárgép és az állami adóhatóság közötti adatátviteli szolgáltatást az üzemeltető részére nyújtja, pl. Magyar Telekom Nyrt. stb. A szüneteltetés ideje alatt a pénztárgép és az adóhatóság közötti adatkapcsolat szünetel, amelyről az adatátviteli szolgáltatást nyújtó szolgáltató az állami adóhatóságot értesíti.A pénztárgép használatának szüneteltetésére vonatkozó bejelentést követően a pénztárgép csak azt követően használható újra, ha az üzemeltető – szintén a PTGTAXUZ jelű nyomtatványon – bejelenti az állami adóhatóságnak a használat folytatását. Tehát a múzeum újranyitásakor el kell végezni a pénztárgép újraaktiválásával kapcsolatos teendőket.Szükség lehet a pénztárgépszerviz megkeresésére is. Ha olyan pénztárgépük van, amelyeken már a 9/2016. (III. 25.) NGM rendeletnek megfelelő új szoftver fut, a pénztárgép menüjébe is be kell jegyezni a szüneteltetés megkezdését és annak várható folytatását […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*