Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...nem élt a tevékenység megkezdésekor, adómentesen kötelesnyújtani a szolgáltatást. Ebben az esetben bizonylatkiállítási kötelezettségétszámviteli bizonylattal is teljesítheti az Áfa-tv. 165. § (1) bekezdésealapján.Az adómentes bérbeadásról kiállított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Részletfizetés áfája

Kérdés: Intézetünk 2005. március hónapban vásárolt egy röntgenkészüléket. A vételár 40%-át + 25% áfát 2005. évben kifizettük, a fennmaradó 60%-ot 60 hónapon keresztül egyenlő részletben kell megfizetnünk. A megállapodás szerint a részletfizetés is 25%-os áfát tartalmaz. Helyesen járunk-e el, ha 5 éven keresztül 25 százalékos áfatartalommal tartjuk nyilván, illetve utaljuk kötelezettségünket?
Részlet a válaszából: […] ...ellenértékként az összesrészletet, annak áfatartalmával együtt. A részletek esedékességekor továbbiszámlázásra nincs lehetőség, de számviteli bizonylatot ki lehet állítani arészlet fizetésénél. A számlát a birtokba adáskor kell kiállítani, teljesítésiidőpontként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 21.