Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...is teljesítheti az Áfa-tv. 165. § (1) bekezdésealapján.Az adómentes bérbeadásról kiállított bizonylaton utalni kellaz ügylet adómentességi jogcímére. A legegyszerűbb megoldás, ha "adómentes azáfatörvény 86. § (1) bekezdés l) pontja alapján"...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Közösségen belüli adómentes értékesítés igazolása

Kérdés: Intézményünk az utóbbi időben több terméket értékesített uniós partnerek részére. Az olasz partnerünk nem tudott fuvarokmányt küldeni, mert a terméket saját fuvareszközével vitte ki. Tudomásunk szerint az adómentes számlázáshoz kell a fuvarokmány. Kérdésünk, hogy ebben az esetben mi fogadható el a kivitel igazolásául?
Részlet a válaszából: […] ...az ügyvédi letétbe helyezést, az eladó vagy a vevő sajátfuvareszközzel viszi ki a terméket más tagállamba stb). Az értékesítés adómentességétmegalapozó kivitel igazolásának lehetőségét azonban ilyen helyzetekben semlehet automatikusan kizárni. Ha az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.