Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...végzi a bérbeadási tevékenységet,adóalanyisága megalapozott. Amennyiben e tevékenységet korábban még nem végezte, azadóhivatal felé bejelentési kötelezettsége keletkezik, melyet annak megkezdésétőlszámított 15 napon belül kell megtenni a tevékenység...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Áfaalanyiságukat elvesztő szervezetek Európai Közösségen belüli adózási szabályai

Kérdés: Mi a változás 2004. május 1-jétől az alanyi áfamentes, illetve a kizárólag tárgyi mentesként bejelentkezett költségvetési szerv áfaadózásában? A közhatalmi tevékenység miatt az adóalanyiságból kijelentkezett költségvetési szervnek kell-e áfát fizetnie Közösségen belüli beszerzéseire?
Részlet a válaszából: […] ...az adóév elejétől folyamatosan számba kell vennie a Közösségen belüli beszerzéseit. A közösségi adószám igénylésére irányuló bejelentését azon termékbeszerzését megelőzően kell teljesítenie, amelynek ellenértékével a küszöbértéket túllépi. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.