Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az ügyletpontosan milyen fenntartási költségekre irányul, de az sem, hogy az adóalanynakmilyen jogállása van, vagy hogy milyen egészségügyi szolgáltatás keretébenvégzi tevékenységét a humánszolgáltató.Mindazonáltal az alábbiakat célszerű áttekinteni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Az arányosítás szabályai

Kérdés: Nem világos, hogyan kell az arányosítás szabályait alkalmazni, ha nemcsak tárgyi mentes és adóköteles, hanem ingyenes tevékenységet is végez egy költségvetési szerv (például: egyetem).
Részlet a válaszából: […] ...az, hogy az adókötelesen értékesülő tevékenységen kívül végez-e tárgyi mentes mellékletben szereplő tevékenységet (pl. oktatás, egészségügy, lakóingatlan bérbeadása, földbérbeadás, oktatási intézmény, önálló rendeltetési egység oktatási célú...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. május 13.