Alapítványi iskola konyhájának étkezési szolgáltatása

Kérdés: Alapítvány által működtetett iskola melegítőkonyhával rendelkezik, egy kft.-től vásárolják az ebédet, amiről az iskola áfás számlát kap. Étkeztetésre önkormányzati támogatásban (bizonyos kerületektől a rászoruló gyermekek részére külön helyi rendelet határozata alapján), valamint állami étkezési normatív támogatásban is részesül az iskola. Az étkeztetéssel kapcsolatos áfás bevételek, költségek tételesen elkülönítésre kerülnek, az iskola vállalkozási tevékenységet nem végez. Kérdéseink: A diákok részére az ebéd befizetésekor nyugtát állítanak ki, szükséges lenne-e számla kiállítása? Az iskolának az önkormányzat részére a kapott térítésről kell-e számlát kiállítani, vagy elég a határozat? Ennek a pénzösszegnek, illetve az állami normatívának is van áfatartalma? A fenti esetben milyen módszerrel, milyen mértékben vonható le a beszerzés áfája? Amennyiben a levonható áfa megállapításánál arányosításról van szó, mi számít bele a bevételekbe, és mi kerül pontosan a képletbe? Az étkeztetéshez kapcsolódó további eszközök beszerzésének áfája levonható-e, ha igen, milyen mértékben (edények, poharak, tányérok)?
Részlet a válaszából: […] Az alapítvány által üzemeltett konyhával kapcsolatosvalamennyi kérdés tisztázásakor mindenekelőtt azt szükséges áttekinteni, hogyaz Áfa-tv. 22. § (1) bekezdése alapján adóalapot képező ellenértéknekminősíthető-e az állam, illetve önkormányzat által nyújtott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. március 20.

Bevételek utalványozási szabályai

Kérdés: Szíveskedjenek teljes körű tájékoztatást adni arra vonatkozóan, hogy a bevételek utalványozásának melyek a szabályai költségvetési szervnél! Lehet-e, kell-e adott banki napon kiegyenlített kimenő számla összegéről utalványlapot kiállítani? Bevételeknél a teljesítést igazolni kell-e oly módon, hogy "A teljesítést igazolom" szöveget bélyegzünk minden egyes bevétel mellé, és aláírjuk? Lehet-e adott banki napon jóváírt összes bevételről egy darab összesítő utalványlapot kiállítani?
Részlet a válaszából: […] ...befolyóbevétel beszedését".Ennek alapján a kérdésben megjelöltekre az a válasz, hogy azÁht-vhr. 136. § (6) bekezdésében megjelölt bevételekről nem kell sem a kimenőszámlákról, sem a beérkező bevételekről utalványrendeletet kiállítani. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 27.
Kapcsolódó címke:

Önkormányzati költségvetési szerv devizaszámla-vezetési lehetőségei

Kérdés: Az Áht-vhr. 103-104. §-ai rendelkeznek a helyi önkormányzatok és a felügyeletük alá tartozó költségvetési szervek számláiról. Ennek értelmében szolgáltatás nyújtásából származó – külföldi támogatásnak, segélynek nem minősülő – bevételek fogadására nyithat-e devizaszámlát a helyi önkormányzat költségvetési szerve?
Részlet a válaszából: […] ...kimutatására,– fogorvosi szolgálat ellátásának kimutatására,– fedezetbiztosításra történő elkülönítésre,– rövid lejáratú bevételek elkülönítésére,– dolgozói lakásépítésének támogatására munkáltatóilakásépítés és -vásárlás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 27.
Kapcsolódó címke:

Munkáltatói adómegállapítás

Kérdés: 2006. január 1-jével megszűnt a magánszemélyek jövedelemadójának munkáltatói megállapítása. A múlt év decemberének elején egy előadáson azt hallottuk, hogy ennek ellenére a munkáltatónak közre kell működnie a magánszemély bevallásában. Milyen feladatai vannak a munkáltatónak? Megtagadhatja-e a munkáltató az adómegállapítást?
Részlet a válaszából: […] ...szerezte.Munkáltatói adómegállapítás kérhető akkor is, ha amagánszemély az adóévben az adóhatósági adómegállapítást megalapozó bevételekmellett kizárólag adóköteles társadalombiztosítási, családtámogatási ellátás,önkéntes tartalékos katonai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 6.

Előzetesen felszámított áfa arányosítása

Kérdés: Intézményünk önállóan gazdálkodó költségvetési intézmény, áfaalany. Bevételeink között szerepelnek tárgyi adómentes bevételek, adóköteles bevételek, OEP-finanszírozási támogatás, támogatásértékű bevétel. Az adóköteles és az adómentes tevékenységhez egyaránt kapcsolódó előzetesen felszámított forgalmi adó tételesen nem különíthető el. Adóköteles tevékenységünk elérése érdekében OEP-finanszírozást is igénybe veszünk. Kérjük szíves segítségüket az alábbi konkrét példán keresztül bemutatva, hogy helyesen járunk-e el az áfa arányosításának, illetve az október havi áfabefizetés összegének kiszámításakor! Adóköteles bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 6 749 744 Ft Fizetendő áfa 01-10. hónapig göngyölítve: 1 258 751 Ft Adómentes bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 9 202 778 Ft OEP-finanszírozás 01-10. hónapig göngyölítve: 247 812 600 Ft (amelyből az adóköteles tevékenységet finanszírozó támogatás összege megegyezik az adóköteles bevételek összegével, a többi az adómentes tevékenységet finanszírozza) Támogatásértékű bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 1 558 899 Ft Adóköteles és adómentes tevékenységhez egyaránt hasznosított beszerzések áfája: 1 880 273 Ft 01-09. hónapig befizetett áfa összege: 1 100 000 Ft
Részlet a válaszából: […] ...arányosítás számításának módja:Számláló: Adóköteles bevételek + Adóköteles bevételhezfelhasznált OEP-támogatás összegeNevező: A számlálóban szereplő tételek + Adómentes bevételek+ Adómentes bevételhez felhasznált OEP-támogatás összege...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.
Kapcsolódó címkék:    

Pénztárgép használata

Kérdés: Iskolánkban saját étkezdét működtetünk, kötelező-e az étkezdében a pénztárgép használata?
Részlet a válaszából: […] ...is adja majd anevét, címét, ami pedig elengedhetetlen kelléke a számlának.A pénztárgép nemcsak nyugta kibocsátására, hanem akészpénzbevételek regisztrálására is szolgáló berendezés, ezért abban nemcsak akészpénzzel, hanem a készpénz-helyettesítő eszközzel (pl...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.
Kapcsolódó címke:

Cégtelefon adókötelezettségének teljesítése

Kérdés: A Költségvetési Levelekben megjelent 1485-ös számú kérdéssel kapcsolatban további kérdéseink merültek fel. Hogyan tehet eleget a munkáltató – a mi esetünkben egy iskola – a telefonszolgáltató számlája alapján a személyijövedelemadó- és a járulékfizetési kötelezettségének? Tárgyhót követő 12-éig átutalja a telefonszámla bruttó vagy nettó összegének 29+54+3 százalékát, az intézményi adószám feltüntetésével? Minden hónapban bevallást is be kell-e nyújtani? (Eddig nem kellett, mert a MÁK készíti a bérszámfejtést.) Tehát a nettó vagy a bruttó összeget kell-e figyelembe venni? Milyen számlaszámra kell utalni a személyi jövedelemadót, a társadalombiztosítási járulékot és a munkaadói járulékot?
Részlet a válaszából: […] ...SzámlaszámokAPEH Személyi jövedelemadó beszedési számla HU16-10032000-06056353-00000000APEH Egészségbiztosítási Alapot megillető bevételekbeszedési számlaHU89-10032000-06056229-00000000APEH Nyugdíj-biztosítási Alapot megillető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.
Kapcsolódó címkék:  

Közösségen belül beszerzett tárgyi eszköz előzetesen felszámított általános forgalmi adójának elszámolása

Kérdés: Hogyan kell lekönyvelni a költségvetési szerveknél a Közösségen belüli tárgyi eszköz beszerzése után önadózással megállapítandó általános forgalmi adót, ha levonható, illetve ha aktiválni kell?
Részlet a válaszából: […] ...árába be nem számítható előzetesenfelszámított áfa előirányzatának teljesítéseKövetel499. Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek éskiadások sajátos elszámolása ésTartozik499. Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek éskiadások...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Tiszteletdíj előirányzatának tervezése

Kérdés: Önkormányzati képviselők részére a tiszteletdíjak – a jogszabályi előírások alapján – az alakuló ülésen, majd a mindenkori költségvetés elfogadásával megállapításra kerülnek. Hogyan járjon el az önkormányzat annak a képviselőnek az esetében, aki már a döntéshozatalkor (tiszteletdíj megállapításakor) nyilatkozik: A) Le kíván mondani tiszteletdíjáról úgy, hogy nem ajánlja fel meghatározott célra. Kérdés: Ha már tudjuk a költségvetés tervezésekor, hogy az egész évit nem kívánja felvenni, és nem ajánlja fel, meg kell tervezni a költségvetésbe? Amennyiben igen, év közben hova könyveljük a fel nem vett és fel nem ajánlott tiszteletdíjat? Amennyiben nem kell megtervezni, és év közben változtatja meg nyilatkozatát, miből biztosítjuk a fedezetét? B) Lemond a tiszteletdíjáról úgy, hogy fel kívánja ajánlani valamilyen alapítvány, önkormányzati intézmény javára. Kérdés: a) A költségvetésbe megtervezett bruttó összegű tiszteletdíj és az utána betervezett egyéb járulékok összegét kell átutalni a megjelölt alapítvány számlájára, vagy csak a számfejtett (leadózott) nettó tiszteletdíjat ajánlhatja fel és utalhatja az önkormányzat a megjelölt alapítvány számlájára? b) Könyveléstechnikailag hogyan kell eljárni az önök által helyesnek minősített esetben?
Részlet a válaszából: […] ...kitűnik,hogy a költségvetési évben, a továbbiakban nem áll fedezet rendelkezésre,– vis maior esetén (például új képviselő) a saját bevételektöbblete fedezheti a pótelőirányzatot,– amennyiben tervezik a tiszteletdíjat, és nem kerülfelhasználásra, akkor az Áht. és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.
Kapcsolódó címke:

Adómentes reprezentációs kiadás meghatározásához figyelembe vehető bevételek

Kérdés: A költségvetési szervnél az "alaptevékenység szakfeladaton elszámolt pénzforgalmi bevétel"-ébe beleszámít-e az OEP-től az egészségügyi tevékenység ellátásáért kapott finanszírozás? Kórház vagyunk, és szeretnénk meghatározni az adómentes reprezentációs keretünket. Az OEP-finanszírozáson kívüli bevételünk a költségvetési támogatás, ezen túli bevételünk elenyésző, vállalkozási tevékenységünk nincsen.
Részlet a válaszából: […] ...alatt az adóévben, a beszámolóban kimutatott, azalaptevékenység és a vállalkozási tevékenység szakfeladatain elszámoltpénzforgalmi bevételeket kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 28.
1
…
49
50
51
…
59