44 cikk rendezése:
41. cikk / 44 Telefonköltség elszámolása
Kérdés: Költségvetési szerv egyaránt használ vonalas telefonkészüléket, előfizetéses és kártyás mobiltelefonokat. A telefonköltséget milyen feltételek mellett számolhatja el a költségvetési szerv adómentesen? Hívószám-részletezés hiányában minden esetben (vonalas, mobil) meg kell-e fizetni az adót (szja stb.) a teljes telefonköltség után?
42. cikk / 44 Szállítói számla bevonása az arányosításba
Kérdés: Szociális területen működő költségvetési intézmény szállítói számláját bevonhatja-e az arányosításba, ha a számla egyik sora köteles tevékenység (alkalmazotti étkezés), a másik sora pedig mentes (szociális ápolóotthoni ellátottak étkezése). Meg kell-e bontani a számlát, és soronként besorolni az áfa szempontjából úgy, mint a telefonköltségnél?
43. cikk / 44 A telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalom
Kérdés: Hogyan kell a telefonszámlára vonatkozó 30 százalékos áfalevonási tilalmat alkalmazni? Ha az egyik vonalat teljes összegben továbbszámlázzuk, annak áfáját le lehet-e vonni, és csak a többi részre kell alkalmazni a 30 százalékos tiltást? A bejövő telefonszámláról a polgármesteri hivatal tevékenységéhez nem szükséges beszélgetések díjait – a dolgozók magánbeszélgetéseit – befizettetjük. Hogyan kell a telefonszámla áfáját kezelni? Hogyan kell feltüntetni az áfabevallásban?
44. cikk / 44 Telefonszolgáltatás közvetítése
Kérdés: Intézményünk dolgozói magánbeszélgetéseik után befizetik a telefonköltséget. Számlát kell-e kiállítanunk, és milyen áfatartalommal? Oktatási intézmény vagyunk, de van áfaköteles alaptevékenységünk is.