Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...költséget, akkor az mindenesetben az Áfa-tv. 70. § (1) bekezdés b) pontja szerinti járulékos költség, ésmint ilyen, osztja a főszolgáltatás, azaz a bérbeadás áfarendszerbelimegítélését, függetlenül attól, hogy a közüzemi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Épület ingyenes használatba adása

Kérdés: A költségvetési szerv egyik épületét két intézménye ingyen használja. Kell-e áfát fizetni a használat után, és milyen adómértékkel kell továbbszámlázni a közüzemi költségeket annál, ahol külön almérő van felszerelve, és milyen adómértékkel, ahol havi átalányösszeget érvényesítenek? A bejövő számlában foglalt áfatartalom levonható-e a költségvetési szervnél?
Részlet a válaszából: […] ...mértékegységgel kalkulál vagy átalányösszeg). Áfakötelezettsége tehát a közüzemi szolgáltatás tekintetében fennáll. Ugyanakkor a főszolgáltatás ingyenes, amelynek adóalapjába nem épülhet be mellékszolgáltatásként a közműdíj sem, tehát az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2002. november 12.