Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...is teljesítheti az Áfa-tv. 165. § (1) bekezdésealapján.Az adómentes bérbeadásról kiállított bizonylaton utalni kellaz ügylet adómentességi jogcímére. A legegyszerűbb megoldás, ha "adómentes azáfatörvény 86. § (1) bekezdés l) pontja alapján" szöveget...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Közösségen belüli termékértékesítés és termékbeszerzés áfája

Kérdés: Kérem útbaigazításukat a közösségi termékértékesítések, illetve termékbeszerzések áfa-kötelezettségével kapcsolatban!
Részlet a válaszából: […] ...belüli termékértékesítés- a más tagállambeli adótörvényben meghatározott egyéb feltételek fennállásaesetén – adómentes. Az adómentesség feltételei általában minden tagállambanhasonlóak: valamiféle módon igazolni kell, hogy a terméket elfuvarozták...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 11.