Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...mentes az adó alól az a szolgáltatásnyújtás – és az ahhoz szorosankapcsolódó sérült- vagy betegápolás és sérült- vagy betegszállítás, valamint azazokhoz szorosan kapcsolódó termékértékesítés –, amelyet humán-egészségügyiellátás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Közösségen belüli adómentes termékértékesítés

Kérdés: Lehet-e a következő ügylet adómentes uniós értékesítés? Az értékesítő magyar adóalany, aki uniós adószámmal rendelkezik. A megrendelő svájci cég, akinek csak francia uniós adószáma van, ezen adószáma alatt rendeli meg a terméket, de az áru szállítási címe Németország.
Részlet a válaszából: […] ...termékkel a Közösségen belüli termékértékesítést követően márnem teljesülhet más belföldi teljesítésű ügylet (a terméket a kiszállítástmegelőzően nem adták el még egyszer, nem adták bérbe stb.), valamint azértékesítés következményeként ésszerű időn...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 5.