Támogatásból finanszírozott tevékenység adólevonási joga

Kérdés: Intézetünk óvodáskorú gyermekek étkeztetését végzi. A működést saját bevételből, illetve intézményfinanszírozásból oldjuk meg. A konyha külön egységként működik, a beszerzéseket teljesen el tudjuk különíteni. Hogyan igényelhető vissza a beszerzéseket terhelő áfa 2004. január 1-jétől?
Részlet a válaszából: […] ...támogatásból finanszírozza tevékenységét, amely nem képez adóalapot, akkor kizárólag adóköteles tevékenység folytatása esetén, ha a beszerzések tételesen elkülöníthetők a tevékenységgel kapcsolatosan felmerült beszerzésekben, igénybe vett szolgáltatásokban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 27.

Pályázat útján elnyert összegből megvalósuló beruházás

Kérdés: Intézményünk a Munkaerő-piaci Alap rehabilitációs alapjából tud pályázati pénzhez jutni, különböző beruházásokhoz. A támogatás összege mindig a nettó ár 80 százaléka, 20 százalék saját erőt a pályázónak kell felmutatnia, és a teljes költség áfáját a pályázó fizeti ki. Kell-e arányosítani, és az arányosítás 80-20 százalék arányában történik-e?
Részlet a válaszából: […] ...hogy amennyiben a beruházás támogatásáról szóló döntés 2003-ban vagy még azt megelőzően született, a támogatásból eszközölt beszerzések áfatartalmát sem kell az arányosításba bevonni, feltéve hogy a beszerzés kizárólag adóköteles tevékenységet szolgál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 27.

Előzetesen felszámított áfa megosztása arányosítással

Kérdés: Adóköteles és tárgyi mentes tevékenységet végzünk. Működést finanszírozó támogatásban részesülünk, melyet adóköteles és tárgyi mentes tevékenységhez is használunk. Tételesen el tudjuk különíteni az adóköteles tevékenységünkhöz kapcsolódó beszerzéseink egy részét. Hogyan alakul a levonási hányad? Értékesítési adatok Adóköteles tevékenység ellenértéke (adó nélküli): 600 Tárgyi mentes tevékenység ellenértéke: 200 Működést finanszírozó támogatás: 1000 Beszerzési adatok Kizárólag adóköteles tevékenységhez kapcsolódó beszerzési áfa: 30 Kizárólag tárgyi mentes tevékenységhez kapcsolódó beszerzési áfa: 40 Tárgyi adómentes és adóköteles tevékenységhez egyaránt kapcsolódó beszerzési áfa: 20
Részlet a válaszából: […] ...Áfa-tv. 2004-től hatályos 38. §-a szerint már nemcsak akkor kell arányosítani, ha a beszerzés adóköteles és tárgyi mentes tevékenységhez egyaránt kapcsolódik, hanem akkor is, ha a beszerzés ugyan kizárólag adóköteles tevékenységet szolgál, de azt áfaalapot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 6.

Ingatlan-bérbeadás áfája

Kérdés: Hogyan változott 2004-től a bérbeadás áfája?
Részlet a válaszából: […] ...áfalevonással élni. A tárgyi mentesség további következménye, hogy ha a használatbavételre 10 éven belül került sor, és az ingatlan beszerzésekor felmerült adó levonható volt, illetve az ingatlannal kapcsolatban olyan levonható adót eredményező beszerzések merültek fel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 6.
Kapcsolódó címkék:  

PHARE-támogatásból finanszírozott támogatások áfája

Kérdés: 2003-ban nyertünk el PHARE-támogatást, amely csak 2006-ban fog kifutni. Az ebből finanszírozott beszerzéseket 2004. január 1-jétől terheli-e áfa?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatásnyújtás 2004. január 1-jétől már nem nullakulcsos, azonban a PHARE és ISPA előcsatlakozási eszközökből finanszírozott beszerzések 2004. január 1-jét megelőzően kiírt pályázatainak nyertesei tekintetében még ezen időpontot követően is fennáll a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 6.
Kapcsolódó címke:

Közműberuházás áfája

Kérdés: Önkormányzat nem koncesszióban üzemelteti a közművet, hanem az üzemeltetőtől bérleti díjat szed. A közműberuházáshoz kapcsolódó áfát levonhatja-e 2004-től is? (Állami vagy önkormányzati támogatásban nem részesültünk.) Az egyéb ingatlan-bérbeadásra adókötelezettséget választottunk.
Részlet a válaszából: […] ...törvény szerint koncessziós szerződést lehet kötni. A nem gazdasági tevékenység azt jelenti, hogy az ahhoz közvetlenül kapcsolódó beszerzések (így a beruházás) áfáját nem lehet levonni, de azzal kapcsolatosan áfát sem kell fizetni. A Konc-tv. 1. § d)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.

Államháztartási támogatások áfája

Kérdés: Milyen támogatásokra vonatkozik az az új áfaszabály, hogy a támogatásból finanszírozott beszerzéssel kapcsolatos áfát nem lehet levonni?
Részlet a válaszából: […] Adóalapot nem képező államháztartási támogatásokra.Államháztartási támogatásnak minősül minden olyan támogatás, amelyet az államháztartás valamelyik alrendszeréből folyósítanak, ideértve az elkülönített állami pénzalapokat (pl. Munkaerő-piaci Alap), az önkormányzat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.

Kutatás-fejlesztési célú támogatások áfája

Kérdés: A kutatás-fejlesztési célra utalt OTKA támogatásból beszerzett eszközökre vonatkozik-e a levonási tilalom?
Részlet a válaszából: […] ...támogatásról van szó, a 38. § új levonást korlátozó szabályát nem kell alkalmazni erre a támogatásra, az ehhez kapcsolódó beszerzések áfatartalma teljes összegben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.
Kapcsolódó címkék:  

Környezetvédelmi felülvizsgálat és a műszaki vizsgáztatási tevékenység minősítése

Kérdés: Hogyan kell minősíteni 2004-től a környezetvédelmi felülvizsgálatot és a műszaki vizsgáztatást a Közlekedési Felügyeletnél, és hogyan az azt végző vállalkozónál?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a Felügyelet, amennyiben az Áfa-tv. 4/A. § (3)–(4) bekezdései alapján nem minősül adóalanynak, a tevékenységéhez kapcsolódó beszerzéseket terhelő, előzetesen felszámított adót az Áfa-tv. 33. § (1) bekezdés a) pontja alapján nem vonhatja le. Amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.

Önkormányzati támogatások áfája

Kérdés: Egy önkormányzati rt. az önkormányzattal üzemeltetési szerződést kötött, a létesítmények használatáért díjat fizet, de az önkormányzattól fejlesztési támogatást kap vissza. Hogyan alakul az áfakötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...kapcsolódóan az Áfa-tv. 38.§ (1) bekezdés b) pont szerinti tételes elkülönítés alkalmazandó, a tételesen el nem különíthető beszerzésekre a 38. § (3) bekezdést kell alkalmazni. A 2003. évi XCI. tv. 211. § (7) bekezdés értelmében az Áfa-tv. 2003....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.
1
…
101
102
103
…
114