Önkormányzattól bérelt iroda albérlete

Kérdés: Többcélú Kistérségi Társulásként irodát bérlünk a helyi önkormányzat hivatalától. Az iroda egy részét megállapodás alapján egy egyesület munkaszervezete használja bérleti díj fejében. Mi a helyes eljárás számlázáskor? 1. A bérleti díjat továbbszámlázom, vagy simán leszámlázom bérleti díjként a megállapodás szerinti összeget? 2. Az adószámunk 1-es, közhatalmi tevékenység miatt adómentesek vagyunk. Folytathatunk-e egyáltalán ilyen tevékenységet? A helyi humánszolgáltató központ megállapodás alapján ellátja a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás kistérségi feladatait. A telefonkészülékekhez kapcsolódó számla hozzánk fog érkezni, amit tovább kell számláznom a részükre. Mivel áfát nem számíthatok fel, ezért hogyan kell helyesen kiállítanom a számlát?
Részlet a válaszából: […] ...felé bejelentési kötelezettsége keletkezik, melyet annak megkezdésétőlszámított 15 napon belül kell megtenni a tevékenység statisztikai besorolásiszámának megjelölésével. Főszabály szerint az ingatlan-bérbeadási tevékenységaz Áfa-tv. 86. § (1) bekezdés l)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. március 17.

Illetménykiegészítés

Kérdés: 2000 óta egy gimnázium gazdasági ügyintézője vagyok. 2002. XII. 1-jén hatályba lépett 50%-os illetményemelés kapcsán alapilletményem kiegészült az ún. munkáltatói döntésen alapuló garantált illetményrésszel. Azóta is kapom ezt az összeget. 2006 márciusában diplomát szerzek, így a munkáltató a "D" osztályból "F" osztályba való átsorolásomat tervezte. Az önkormányzat el is fogadta ezt, azzal a feltétellel, hogy akkor "elveszi" a munkáltatói döntésen alapuló illetményrészemet. Jogosan teszi-e ezt?
Részlet a válaszából: […] A kérdésben felvetett esetben a közalkalmazott a Kjt. általbiztosított garantált illetményen felül további illetménykiegészítésbenrészesül, nem kerül azonban pontosan meghatározásra, hogy milyen jogcímen.Több megoldás lehetséges, melyek "elvonásának" más és más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.