Pénzeszközök átadásának új szabályai
Kérdés
Az Ötv. 107. § (2) bekezdése értelmében, a törvény hatálybalépésének napján, 1990. szeptember 30-án a megyei tanács kezelésében lévő székházépület a megyei önkormányzat tulajdonába került. Az 1991. szeptember 1. napján hatályba lépett, az egyes állami tulajdonban álló vagyontárgyak önkormányzati tulajdonba adásáról szóló 1991. évi XXXIII. törvény 40. § (3) bekezdése rendelte el a következőket: "A köztársasági megbízott hivatalának használatba kell adni az (1) bekezdésben megjelölt vagyont, ha a volt tanács és szervei, illetve tisztviselői, valamint a (2) bekezdésben felsoroltak feladatait jogutódként a köztársasági megbízott látja el." Hivatalunk jogelődje, a Köztársasági Megbízott Hivatala ekkor a feladatellátás céljára egy adott számú irodára, valamint közös használatú helyiségekre (folyosó, termek stb.) nézve a megyei önkormányzattal kötött megállapodás alapján használati jogot szerzett. Az épület üzemeltetésével kapcsolatban jelentkező költségeket a házban elhelyezkedő, az 1991. évi XXXIII. törvény 40. § (2) bekezdése alapján használati jogot szerzett közhivatalok közösen viselik, az üzemeltetési feladatokat az önkormányzat gazdasági szolgáltató szervezete látja el. Bár a használati joggal rendelkező szervezeteket nem tekintjük úgy, mint önkormányzati társulások tagjait, az épület fenntartása a társulások által fenntartott közös intézményekhez hasonló módon történik. Az a kérdésünk, hogy az épület üzemeltetésével kapcsolatban jelentkező, egyébként áfatartalommal nem rendelkező közös költségek hivatalunkra eső részét (gazdasági szolgáltató szervezetben az épület üzemeltetésével kapcsolatban felmerülő bér és annak járulékai) teljesíthetjük-e átadott pénzeszközként?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2006. február 21-én (58. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1296
[…] támogatás, – támogatás értékű bevétel, – saját bevétel, – átvett pénzeszköz államháztartáson kívülről, – pénzügyi műveletek. A felsorolt bevételi forrásokból egyértelműen következik, hogy az államháztartás részét képező költségvetési szervek egymásnak pénzeszközt nem adhatnak át. Támogatás értékű bevételnek minősülő kiadást sem teljesíthetnek költségvetési szervek egymás részére, mert a rendelet hivatkozott bekezdése pontosan és részletesen rögzíti azokat a jogcímeket, amelyek támogatás értékű teljesítésnek minősülnek. Ilyenek […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*