SZÉP kártya
Kérdés
Önkormányzatunknak van egy rendezvény- és turisztikai központja. Az intézmény SZÉP kártya-elfogadóhely szeretne lenni. A következő kérdésekre szeretnék választ kapni:
– Milyen nyilvántartást kell vezetni erről?
– Hogyan történik az ebből befolyó bevétel könyvelése?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2012. augusztus 28-án (168. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 3238
[…] kizárólag az Szja-tv. 71. §-a (1) bekezdésének c) pontjában meghatározott támogatás érkezhet. Az intézménynek a munkáltató megrendelése alapján, munkavállalónként személyes elektronikus utalványról nyilvántartást kell vezetnie, amely naprakészen mutatja az Szja-tv. 71. §-a (1) bekezdésének c) pontjában meghatározott jogcímen juttatott munkáltatói támogatás egyenlegét. Az intézménynek és a szolgáltatónak olyan nyilvántartást kell vezetnie, amelyből a kötelezettségek és a rendeltetésszerű joggyakorlás megállapítható. Az utalványok beváltása az elfogadóhelyeken POS-terminálon történik, vagy a bank, illetve az elfogadóhely által üzemeltetett internetes felületen. Az elektronikus utalványokra feltöltött összeget a következő naptári év december 31-ig fel kell használni, a fel nem használt összeg, az év végi egyenleg nem vihető át az azt követő évre. A SZÉP kártya a munkavállaló és a munkaadó részére egyaránt díjmentes, az elfogadóhelyek esetében 1,5%-os jutalékfizetési kötelezettség áll fenn a kártyakibocsátó bank felé a szolgáltatásnyújtás biztosítása okán. A gazdasági műveletek számviteli elszámolása: A SZÉP kártya-követelés előírása: T 289 – K 41331 SZÉP kártya elfogadóhelyen történő elfogadása és az ebből befolyt bevétel számviteli elszámolása: bevétel elszámolása közgazdasági osztályozás szerint T 311, 321 – K 91322 bevétel elszámolása funkcionális osztályozás szerint T 999 – K 992 Jutalék elszámolása: közgazdasági osztályozás szerint T 5562 […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*