32 cikk rendezése:
21. cikk / 32 Cégautóadó-fizetési kötelezettség az intézmény tulajdonában álló, kizárólag hivatali utakra használt személygépkocsik vonatkozásában
Kérdés: Kell-e cégautóadót fizetni az olyan autók után, amit csak hivatali utakra használ intézményünk, és menetlevelet vezetünk? Ha kell fizetni, akkor kötelező-e a menetlevél vezetése? Kérem a jogszabályhelyi megjelölését is!
22. cikk / 32 Cégautóadó-fizetési kötelezettség
Kérdés: Önkormányzatunk ellenőrei saját gépkocsijuk igénybevételével látják el feladatukat. Eddig útnyilvántartás alapján fizettük ki (APEH fogyasztási norma, üzemanyagár, az Szja-tv. szerint adható "karbantartási költség") a költségtérítésüket. Az új cégautó-szabályozás ezt a gyakorlatot hogyan befolyásolja? Egyes vélemények szerint, ha a jövőben kiküldetési rendelvényt vezetnek útnyilvántartás helyett, és ez alapján kapják a költségtérítésüket, akkor mentesülnek a cégautóadó megfizetése alól. Lehet-e a belterületi műszaki ellenőrzést kiküldetésnek értelmezni?
23. cikk / 32 Gépjárműadó-fizetési kötelezettség
Kérdés: Mikortól mentes a gépjárműadó megfizetése alól az a magánszemély, akinek a súlyos mozgáskorlátozottságról az orvos 2009. évben kiállította a szükséges igazolást, és amelyben az állapot fennállásának kezdetét 2005. év 06. hónapban állapította meg. Ki minősül súlyos mozgáskorlátozottnak? A helyi adóhatóságnak hogyan kell eljárni ebben az esetben?
24. cikk / 32 Cégautóadó-fizetési kötelezettség
Kérdés: Önkormányzatunknál 2009. február 1-jétől falugondnoki szolgálat működik. A falugondnoki autóbusz után terheli-e az önkormányzatot cégautóadó-fizetési kötelezettség?
25. cikk / 32 Cégautóadó tárgya
Kérdés: Véleményük szerint van-e cégautóadó-fizetési kötelezettségünk az – alábbi járművek esetében: – Mitsubishi L300 4 WD mikrobusz, 2505 kg és 8 személyes, – Toyota Hiace szgk. 2900 kg és 8 személyes, – Ford Ranger (tgk. a forg. eng. szerint) 2845 kg és 5 személyes.
26. cikk / 32 Munkába járás költségtérítése és az új cégautóadóval kapcsolatos szabályok
Kérdés: Amennyiben dolgozónk munkába járás költségtérítése címén kapja a 9 Ft/km térítést, keletkezik-e az új szabályok alapján 2009-től nála vagy intézményünknél cégautóadó-fizetési kötelezettség? Amennyiben ilyen formában megtérítjük a munkába járás költségeit, kell-e ehhez kiküldetési rendelvény?
27. cikk / 32 Cégautóadó és kiküldetés
Kérdés: Magánszemély hivatali útra használja autóját. A munkáltató 9 forint helyett 25 forintot fizet kilométerenként a kiküldetési rendelvény szerinti kilométer-távolság után. A dolgozónak továbbra is az Szja-tv. szerinti adóköteles jövedelme keletkezik 16 Ft/km (25-9 Ft/km) után, a kiküldetési rendelvény szerinti kilométer-távolság után. 2009. február 1-jétől, az új szabályok hatálybalépésétől keletkezik-e a magánszemélynek emiatt cégautóadó-fizetési kötelezettsége?
28. cikk / 32 Hivatali, üzleti utazás kiküldetési rendelvény alapján
Kérdés: Jól gondoljuk-e, hogy 2009-től megbízási szerződés esetén is lehet a hivatali utazáshoz kiküldetési rendelvényt kiállítani, ebben az esetben van-e cégautóadó-fizetési kötelezettség?
29. cikk / 32 Nonprofit társaságok társasági jogi státusa, adójogi megítélése
Kérdés: Társaságunk jelenleg közhasznú társasági formában tevékenykedik, nem végez vállalkozási tevékenységet, továbbá áfabevallásra és -fizetésre sem kötelezett. Kérdésünk, hogy milyen változást eredményez az adózás területén, ha társaságunk nonprofit zrt.-vé, vagy ha közhasznú nonprofit zrt.-vé alakul át?
30. cikk / 32 Egyszerűsített értékelési eljárás alkalmazása
Kérdés: Kell-e értékelni a mérlegkészítéskor a gépjárműadósok állományát? Ha igen, akkor az egyszerűsített értékelési eljárás alkalmazható-e?