60 cikk rendezése:
51. cikk / 60 Belső ellenőr vezetői pótléka
Kérdés: A 193/2003. Korm. rendelet II. fejezet 2. § n) bekezdése szerint: "Amennyiben a költségvetési szervnél egy fő látja el a belső ellenőrzést, ez a személy belső ellenőrzési vezetőnek minősül." Egy fővárosi kerület belső ellenőre vagyok, a fentiek alapján jár-e nekem vezetői pótlék?
52. cikk / 60 Belső ellenőr vezetői pótléka
Kérdés: Egy főiskolai végzettségű belső ellenőrnek jár-e vezetői pótlék, ha a polgármesteri hivatalnál egyedül látja el a belső ellenőri teendőket, és így a 193/2003. Korm. rendelet 2. § n) pontja szerint belső ellenőrzési vezetőnek minősül?
53. cikk / 60 Átutalási megbízás időpontja
Kérdés: Az átutalás végrehajtására rendszeresített (PF.1.) nyomtatványon szereplő megbízás kelte és annak a kincstári fiókhoz való beküldése korábbi, mint az átutalást alátámasztó pénzügyi műveletek végrehajtása (szakmai igazolás, érvényesítés, utalványozás, ellenjegyzés). Az átutalási megbízás kitöltését számítógéppel végezzük, mely a program szerint a kiállítás napjának időpontját tünteti fel a nyomtatványon, ez nem módosítható. A kiállított megbízás a hozzá tartozó bizonylattal, számlával együtt ugyanazzal a dátummal kerül a további pénzügyi műveletek végrehajtására (egyeztetés-ellenőrzés, igazolás, érvényesítés, utalványozás), ellenjegyzés elvégzésére, végül az átutalók aláírására az átutalási megbízáson. Előfordul, hogy a gazdálkodási jogkört gyakorlók távolléte miatt azon a napon nem kerülhet sor az igazolásokra, így azok dátuma későbbi, mint a korábban kiállított megbízásé, azonban a megbízás banki jogosultjainak aláírása és a beküldés is ezek után történik, amit a MÁK teljesítési időpontja tanúsít. Elfogadható-e az előbbi gyakorlat, és van-e olyan kiadvány, mely meghatározza az átutalási megbízás időpontjának tartalmát?
54. cikk / 60 Belső ellenőrzés megállapításainak elszámolása
Kérdés: Intézményünk – központi költségvetési szerv – 2001. évi mérlegébe a vevőállományt (Mérleg: 27. sor.) adminisztrációs tévedés folytán helytelenül állítottuk be, nevezetesen a leltár szerinti 884 ezer forint helyett 1134 ezer forint szerepel a mérlegben. A tévedést a belső ellenőrzés most, a 2002. évi beszámoló elkészülte után tárta fel. Hogyan kell/lehet az ellenőrzés megállapításait könyvelni (megadva a könyvelési tételeket is)? A fentiekről kell-e tájékoztatnunk a felügyeleti szervet? A tévedéssel kapcsolatban van-e egyéb kötelezettségünk?
55. cikk / 60 Függetlenített belső ellenőr szakképzettsége
Kérdés: Pénzügyi és számviteli szakellenőr képzésben kívánok részt venni. Ezzel a végzettséggel megpályázhatom-e egy önkormányzati tulajdonban lévő kórház belső ellenőri állását?
56. cikk / 60 Önkormányzat belső ellenőrének státusa
Kérdés: Kihez kell tartoznia a helyi önkormányzat polgármesteri hivatalának belső ellenőrének?
57. cikk / 60 Független belső ellenőrzés
Kérdés: Mit értsünk funkcionálisan független belső ellenőrzésen, aminek a szerepét az Európai Unió Bizottságának országjelentése "tisztázni és erősíteni" javasolja?
58. cikk / 60 Kormányszervek auditáló tevékenysége
Kérdés: A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (KEHI) vagy a Pénzügyminisztérium (PM) ellenőrzési főosztálya auditálhatja a költségvetési szervek pénzügyi beszámolóját?
59. cikk / 60 A 15/1999. Korm. rendelet alkalmazhatósága az önkormányzatoknál
Kérdés: Alkalmazhatók-e a 15/1999. Korm. rendeletben foglaltak az önkormányzatok intézményeinél?
60. cikk / 60 Belső ellenőri jelentés átadása más ellenőrnek
Kérdés: Köteles-e a költségvetési szerv vezetője a belső ellenőr jelentését az ÁSZ számvevőjének bemutatni?