Áfa megosztása

Kérdés: Adóköteles tevékenységünkhöz kapcsolódó beszerzésein túlnyomó többségét tételesen el tudjuk különíteni. A szakirodalomban olvastam, hogy a tételesen elkülönített beszerzések áfáját vissza lehet igényelni, függetlenül attól, hogy működési támogatásból finanszírozzuk.
Részlet a válaszából: […] ...A 38. § (1) bekezdésének és (4) bekezdésének új szabálya szerint az adóalapot nem képező államháztartási támogatásra jutó beszerzési áfa nem vonható le még akkor sem, ha kizárólag adóköteles tevékenységhez kapcsolódik. Az (5) bekezdés szerint az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Általános forgalmi adó megosztásának esetei

Kérdés: Hogyan kell az arányosításnál figyelembe venni a következő tevékenységekhez (feladatokhoz) kapcsolódó beszerzések áfáját? 1. Intézményfinanszírozás és saját adóköteles tevékenység finanszírozása 2. Ellenértéknek minősülő támogatás és intézményfinanszírozás fedezése 3. Ellenértéknek minősülő támogatás és feladat-finanszírozás fedezése 4. Kizárólag ellenértéknek minősülő támogatás fedezése 5. Adóalapot nem képező támogatás finanszírozása 6. Csak saját adóköteles bevétel fordítódik rá
Részlet a válaszából: […] ...Az Áfa-tv. 38. § (4) bekezdése szerint azoknak a beszerzéseknek az adótartalmát, amelyeket adóalapot nem képező államháztartási támogatás (is) finanszíroz, az arányosítás szabályai szerint kell megosztani, tekintettel arra, hogy az adóalapot nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Államháztartási támogatások leosztása

Kérdés: Van-e annak jelentősége az arányosításnál, hogy a támogatást külön folyósítják vagy egy összegben, és a támogatott intézmény maga osztja le feladat szerint?
Részlet a válaszából: […] ...szerv megbontja, azaz külön feladathoz utalja, a 38. § (1) bekezdés b) pontja szerint a kizárólag e tevékenységhez kapcsolódó beszerzései tekintetében az arányosítást a szerv elkülönülten végezheti. A külön történő folyósításnak ez az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címke:

Első beszerzésű készletek elszámolása

Kérdés: Hogyan kell könyvelni a beruházási forrás terhére elszámolt első beszerzésű készletek értékét raktárral rendelkező költségvetési szerv esetében?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó rész 1/g pontja szerint a raktárral rendelkező költségvetési szervnek a felhalmozási kiadások között elszámolt első beszerzésű raktári készleteket nem az 1. számlaosztály állományi számlájára, hanem a készletszámlán kell nyilvántartásba vennie...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címkék:  

Önkormányzati támogatásból megvalósított beruházás

Kérdés: Egy kft. az önkormányzattól kapott támogatásból 2002-ben beruházást (nem közműberuházás) valósított meg. Ez azt jelenti az Áfa-tv. átmeneti rendelkezése [211. § (7) bekezdése] szerint, hogy a tavalyi szabályokat kell erre alkalmazni? Most a támogatásban részesülés miatt 10 évig visszafizetési (arányosítási) kötelezettség van a beruházással kapcsolatosan az Áfa-tv. átmeneti rendelkezései szerint?
Részlet a válaszából: […] ...támogatáshoz kötődő adólevonási tilalom 2004. január 1-jétől hatályos, így az azt megelőzően folyósított támogatásokra, illetve beszerzésekre nem vonatkozik. Önmagában az a tény, hogy korábban az eszközhöz támogatásban részesült, nem eredményez a 39. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Beruházás áfája

Kérdés: Önkormányzatunk beruházást kezdett 2003. év második felében, amihez az idén folyósítanak államháztartási támogatást, amelynek az odaítélése is idei. Levonható-e a beruházás áfája teljes összegben? Alkalmazható-e a tavalyi kedvezőbb szabály, annak ellenére, hogy a támogatást nem kaptuk meg tavaly, és nem is ítélték oda?
Részlet a válaszából: […] ...hivatkozott (8) bekezdés alkalmazása még felmerülhet, ahol a beruházás tényleges megkezdése számít. Ehhez a beruházáshoz kapcsolódó beszerzéseket még a tavalyi szabályok szerint lehet kezelni, tehát ha teljes összegben adóköteles tevékenységhez kapcsolódik, akkor az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címkék:  

Közműberuházás áfája

Kérdés: Közműberuházást valósítunk meg. 2003-ban döntöttek a bruttó finanszírozásról. A közművet majd ellenérték fejében bérbeadjuk. Jól értelmezzük-e, hogy az Áfa-tv. átmeneti rendelkezésére és a nem koncesszióban történő hasznosításra tekintettel a beruházáshoz folyamatosan felmerülő beszerzések áfáját visszaigényelhetjük?
Részlet a válaszából: […] ...nem lehet alkalmazni.Ebből következik, hogy a szóban forgó közműhöz kapcsolódóan 2003. december 31-ét követő teljesítési időpontú beszerzésekre már nem érvényesíthető áfalevonás, függetlenül attól, hogy azt az elkészültét követően ellenértékért...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címkék:  

Gépvásárlás elszámolása, bizonylata

Kérdés: Intézményünk pénzmaradványból gépvásárlást eszközölt 2004-ben. Az áfa bevallásánál az arányosításba bevonva vettük figyelembe, mivel a pénzmaradvány saját bevételi megtakarításunkból képződött. Intézményünk bevételének 70%-a saját bevétel, 30%-a önkormányzati támogatás. Helyesen állapítottuk-e meg az eszközvásárlás áfáját? Milyen bizonylatok szükségesek a tárgyi eszköz állományba vételéhez, üzembehelyezéséhez?
Részlet a válaszából: […] ...a pénzmaradvány is az adóalapot nem képező államháztartási támogatásból (is) képződött, így az adóalany az abból finanszírozott beszerzés adóját csak arányosítás útján vonhatja le. Az Áfa-tv. 38. § (1) bekezdés a) pontja értelmében az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.

Szabadidőközpont működési költségeinek elszámolása

Kérdés: 2003-ban folyósított, adóalapot nem képező önkormányzati támogatásból szabadidőközpontot hoztunk létre, amelyet adóköteles tevékenységhez használunk. Jól értelmezzük-e, hogy a szabadidőközpont működtetésével kapcsolatos, folyamatos beszerzések áfatartalmát a beruházás korábbi támogatásból való finanszírozottsága miatt nem tudjuk visszaigényelni?
Részlet a válaszából: […] ...szabadidőközpont működtetésével összefüggően 2004. január 1-jét követő teljesítési időpontú beszerzések adótartalma az általános szabályok szerint levonható. Az adóalapot nem képező támogatásra vonatkozó levonási tilalom csak akkor játszik szerepet, ha a konkrét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címke:

Kis értékű tárgyi eszközök mérlegben történő kimutatása

Kérdés: Intézetünk központi költségvetési szerv, rendelkezik raktárral. Hogyan értelmezzük azt, hogy a költségvetési év végéig használatba nem vett (raktáron lévő) kis értékű eszközöket a mérlegben beruházásként kell kimutatni (pl. textil)? A vásárláskor ezek értékét a dologi kiadások között elszámoltuk, hogyan vezessük át a mérlegbe (38-as, 5-ös űrlap összefüggése)?
Részlet a válaszából: […] ...szerveknek is az év végén a mérlegben kizárólag a raktári új készleteket lehet kimutatni.A költségvetési szerveknek az eszközeik beszerzésénél a számviteli politikájukban rögzített minősítési eljárási rend szerint dönteniük kell, hogy az adott beszerzett eszköz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. november 2.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
96
97
98
…
114