Találati lista:
131. cikk / 138 Az arányosítás szabályai
Kérdés: Nem világos, hogyan kell az arányosítás szabályait alkalmazni, ha nemcsak tárgyi mentes és adóköteles, hanem ingyenes tevékenységet is végez egy költségvetési szerv (például: egyetem).
132. cikk / 138 Önkormányzati lakóingatlanok kezelési díjának áfakötelezettsége
Kérdés: Önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság végzi az önkormányzati lakóingatlanok kezelését díj fejében. Milyen áfakulccsal kell számláznia? (Szja-tv. 1. számú melléklet 3. 17. pont)
133. cikk / 138 Tárgyi eszköz értékesítésének áfaelszámolása (tárgyi mentes tevékenység esetén)
Kérdés: Kizárólag tárgyi mentes tevékenységet végző költségvetési szerv vagyunk. Egyik tárgyi eszközünket eladjuk. Kell-e áfát fizetni?
134. cikk / 138 Önkormányzati tulajdonú lakások tetőtere értékesítésének adókötelezettsége
Kérdés: Önkormányzati tulajdonú lakások tetőterét értékesítjük. Tárgyi adómentes-e ez az értékesítés, mint lakóingatlan másodlagos értékesítése, vagy első értékesítésként adóköteles?
135. cikk / 138 Ingatlankezelés szolgáltatás adózása
Kérdés: Vegyes hasznosítású ingatlanokkal rendelkezünk. Milyen áfamértékkel adózik az ingatlankezelés, ha az ingatlanban nem csak lakások vannak?
136. cikk / 138 Tárgyi adómentes tevékenységhez használt eszköz értékesítése
Kérdés: Intézményünk kizárólag tárgyi mentes tevékenységet végez. Most értékesítjük egyik tárgyi eszközünket. Kell-e áfát fizetnünk utána? Jár-e áfateherrel, ha e helyett az eszköz helyett külfölditől bérlünk egy másikat?
137. cikk / 138 Közüzemi költségek továbbszámlázása épület bérbeadása esetén
Kérdés: Intézményünk egyik épületének egy részét bérbe adjuk. Nevünkre jönnek a közüzemi számlák, a másik intézménynek továbbszámlázzuk megállapodás alapján a rezsit. Almérő nincs felszerelve, így alapterületen alapul a továbbszámlázott költség. Milyen adómértékkel kell továbbszámlázni a közüzemi költséget? Ha adókötelesen számlázzuk tovább, levonhatjuk-e teljes összegben a bejövő számla áfatartalmát, vagy csak az arányosítás szerint?
138. cikk / 138 Épület ingyenes használatba adása
Kérdés: A költségvetési szerv egyik épületét két intézménye ingyen használja. Kell-e áfát fizetni a használat után, és milyen adómértékkel kell továbbszámlázni a közüzemi költségeket annál, ahol külön almérő van felszerelve, és milyen adómértékkel, ahol havi átalányösszeget érvényesítenek? A bejövő számlában foglalt áfatartalom levonható-e a költségvetési szervnél?
