Találati lista:
641. cikk / 664 Az adótörvények évközi módosítása
Kérdés: Az adótörvények évközi módosítása érintette-e az Áfa-tv.-t, s ha igen, hogyan?
642. cikk / 664 A 2002-ről áthúzódó telefonszámla áfatartalmának levonhatósága
Kérdés: Ellentmondó véleményeket hallottunk a decemberről januárra áthúzódó telefonszámla áfájának visszaigényléséről. Mi az igazság?
643. cikk / 664 Főszolgáltatáshoz kapcsolódó mellékszolgáltatás adómértékének megítélése
Kérdés: A továbbszámlázott tevékenységek esetében a főtevékenységhez kapcsolódó, más adókulcs alá tartozó szolgáltatás felveszi-e az alaptevékenység adókulcsát? Pl. költségvetési intézmény kiadványt értékesít, amelyet 12 százalékos áfa terhel. A számla tartalmaz postaköltséget is, amely adómentes tevékenység. A postaköltséget terheli-e a 12 százalékos áfa?
644. cikk / 664 Az alanyi adómentesség értékhatárának megállapítása
Kérdés: A befolyt bevételt vagy a kiszámlázott összeget alapul véve kell-e kiszámolni az alanyi adómentesség értékhatárát? Milyen tételek számítanak az értékhatárba?
645. cikk / 664 Tárgyi adómentes tevékenység folytatását célzó befejezetlen beruházás áfakötelezettsége
Kérdés: Kell-e áfát fizetni a tárgyi mentes tevékenység céljára épülő, de közben értékesített, még befejezetlen beruházás után?
646. cikk / 664 Használati jog átengedése
Kérdés: Egy önkormányzat földterületre vonatkozó használati jogot enged át egy gazdasági társaság részére. A felek megállapodnak továbbá, hogy a használati jog ellenértékeként a társaság vállalja, hogy a közterületet saját költségén tereprendezi, és az így létrehozott tárgyak (közvilágítás, padok stb.) az önkormányzat tulajdonába kerülnek. Hogyan kell az áfát rendezni, kinek kell számláznia?
647. cikk / 664 Számla tételeinek elkülönítése
Kérdés: Egy bejövő számla tárgyi mentes és adóköteles tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások, beszerzések áfáját is tartalmazza. Meg lehet-e bontani a számlát részben nem levonható, illetve arányosításba bevonható adóra?
648. cikk / 664 Áfa-visszaigénylés lehetősége
Kérdés: A saját adóköteles bevétel meghaladja az alanyi adómentesség határát, de nem éri el az áfa-visszaigénylési határt. Mikor nyílik lehetőség a visszaigényelhető áfa kiutalására? Az adóköteles tevékenységhez kapott – de adóalapot nem képező – költségvetési támogatás figyelembe vehető-e a visszaigénylési értékhatárnál?
649. cikk / 664 Tárgyi adómentes tevékenységhez használt tárgyi eszközön végzett értéknövelő beruházás áfaelszámolása
Kérdés: Le lehet-e vonni a tárgyi mentes célokat szolgáló értéknövelő beruházás során felmerült előzetesen felszámított áfát?
650. cikk / 664 Közüzemi díj továbbszámlázása 2003. január 1-jétől
Kérdés: Költségvetési szervként az épületünkben lévő, almérővel nem rendelkező másik adóalanynak közüzemi díjat továbbszámlázunk. Jól gondoljuk-e, hogy 2003-tól nem számlázhatjuk a részkifizetés esedékességét teljesítési időpontként feltüntetve, folyamatosan teljesített szolgáltatásként?
