A nyugta korrekciója
Kérdés
Intézményünk készpénzes forgalmat bonyolít le. Az esetek többségében a vevő nem kér számlát, így számla helyett nyugta kibocsátására kerül sor. Előfordul viszont, hogy a nyugtát a kibocsátást követően javítani kell. Lehet-e a nyugtát kézzel javítani?
Megjelent a Költségvetési Levelekben 2006. október 17-én (69. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 1515
[…] nyugta kibocsátásával kell korrigálni. Ha az ügylet, amelyről a nyugtát kibocsátották, meghiúsult vagy soha meg sem történt, a nyugtát tévesen bocsátották ki, akkor a nyugtát úgyszintén sztornírozni kell. Pénztárgépes nyugta esetén a nyugta korrekcióját minden esetben – akár elírásról van szó, akár jelentősebb hibáról – a nyugta sztornírozásával és új nyugta kibocsátásával kell rendezni. A 24/1995. (XI. 22.) PM rendelet 2. §-ában meghatározott szabályok szerint a pénztárgép nem lehet alkalmas negatív végösszeget tartalmazó nyugta kibocsátására. Az adóigazgatási azonosításra alkalmas nyugta adását biztosító pénztárgépek és taxaméterek típusaira és forgalmazására vonatkozó APEH közlemény 1.6. pontja szerint negatív végösszeget tartalmazó nyugta pénztárgéppel nem bocsátható ki. Mivel az ügylet meghiúsulása miatt pénztárgép használata esetén is szükség lehet a bizonylatokon szereplő összeg "törlésére", ezért sztornírozás helyett jelenleg a legtöbb pénztárgép egy ún. "nem adóügyi bizonylat" elnevezésű negatív végösszegű bizonylatot bocsát ki. A "nem adóügyi bizonylat" nem érinti […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*