Találati lista:
1071. cikk / 1133 Számítógép értékesítésére jogosult cégek
Kérdés: Az Szja-tv. 2003. január 1-jei módosítása lehetővé teszi számítógép vásárlása esetén az adókedvezmény igénybevételét. Ennek feltétele, hogy a vásárlást az értékesítésre jogosult szervezetek köréből valósítsuk meg. Ehhez ismerni kellene ezen szervezeteket. Kérem, szíveskedjenek megküldeni ezen szervezetek listáját, amennyiben internetről letölthető, úgy az elérhetőséget szíveskedjenek közölni.
1072. cikk / 1133 Az 50 ezer forint egyedi értéket meg nem haladó eszközök nyilvántartása
Kérdés: Szabályzatom szerint az 50 ezer forint egyedi értéket meg nem haladó eszközt kis értékű tárgyi eszköznek könyvelem el, még akkor is, ha több éven át szolgálja az intézményt. Helyesen járok-e el, vagy beruházásként kellene könyvelnem? Erről természetesen nyilvántartást vezetek, de értékcsökkenést nem számolok el, mivel költségként azonnal leírom.
1073. cikk / 1133 Kizárólagos forgalmazók listája
Kérdés: Ha egy tárgyi eszköz beszerzésekor a szállító nyilatkozatot ad, hogy ő a kizárólagos forgalmazó, hogyan lehet erről megbizonyosodni? Megjelenik ez esetleg valamilyen szaklapban, tájékoztatóban?
1074. cikk / 1133 Arányosítás alkalmazása
Kérdés: Költségvetési intézményünk tárgyi mentes tevékenységet folytat: ápoló-gondozó otthoni és rehabilitációs intézeti ellátást. Az intézményi finanszírozás mellett térítési díjat is kérünk a költségek fedezésére. Akad egy-két ingyenes ellátásban részesülő ellátott. Főtevékenységünk mellett hivatali étkeztetéssel is foglalkozunk, amiért a dolgozók térítési díjat fizetnek. A teljes önköltség után befizetjük az áfát (az alkalmazottak által fizetett adót, továbbá a teljes önköltség és a dolgozók térítési díja közötti különbözet utáni adót is). Alkalmazhatjuk-e az arányosítás módszerét a beszerzésekre és a szolgáltatásokra vonatkozóan?
1075. cikk / 1133 Tartalékként beszerzett számítógép-tartozékok nyilvántartása
Kérdés: Hová kell könyvelni a tartalékba vett CD-ROM-ot, alaplapot vagy billentyűzetet, amit csak később építek be egy számítógépbe? Önálló egységként nem használhatom, ha beépítem a gépbe, természetesen ráaktiválom, de addig egyéb készletként kezelem, és költségként elszámolom? Mi történik, ha csak a következő évben építem be a számítógépbe? Mi történik, ha pl. 2 monitort veszek, aminek az ára az 50 000 forintot meghaladja, de még nem kerül használatba? Elkezdem magára a monitorra az értékcsökkenést elszámolni?
1076. cikk / 1133 Dolgozóknak közvetített mobilszolgáltatás adókötelezettsége
Kérdés: Központi költségvetési szerv a központosított közbeszerzés keretein belül kedvezményes mobilszolgáltatást vesz igénybe. Ezt a dolgozói részére is biztosítja oly módon, hogy a munkáltató az előfizető, a dolgozó a számlafizető. Keletkezik-e a munkáltatónak adófizetési kötelezettsége?
1077. cikk / 1133 Nullára leírt tárgyi eszköz értékesítésének áfakötelezettsége
Kérdés: Ha a költségvetési szerv kizárólag tárgyi mentes tevékenységéhez használt, nulla nyilvántartási értékű tárgyi eszközét a használatbavételtől számított 11 év múlva eladja, kell-e utána áfát fizetnie? Utólag keletkezik-e levonható adója?
1078. cikk / 1133 Szállítói számla bevonása az arányosításba
Kérdés: Szociális területen működő költségvetési intézmény szállítói számláját bevonhatja-e az arányosításba, ha a számla egyik sora köteles tevékenység (alkalmazotti étkezés), a másik sora pedig mentes (szociális ápolóotthoni ellátottak étkezése). Meg kell-e bontani a számlát, és soronként besorolni az áfa szempontjából úgy, mint a telefonköltségnél?
1079. cikk / 1133 Parkolási kártya áfájának levonhatósága
Kérdés: Intézményünk áfaalany, amely áfaköteles tevékenységet végez. Saját dolgozóinknak és számlát adó vállalkozó munkatársainknak egész évre szóló parkolási kártyát vettünk. Visszaigényelhetjük-e az áfát?
1080. cikk / 1133 Szerzői jogdíj adókötelezettsége
Kérdés: Az egyik előző számban írtak arról, hogy a szerzői jogdíj 2003. január 1-jétől már nem tárgyi mentes, és azt is tárgyalták, hogy mikor áll fenn a szerző adóalanyisága. Intézményünknek az egyik szerző, akivel jegyzetet írattunk, arra hivatkozással nem ad számlát, hogy azt nekünk mint kifizetőknek kell kiállítanunk helyette. Mi az igazság?
