Adólevonási jog gyakorlása

Kérdés: Önkormányzatunk bérbeadási célból kíván megvásárolni egy sportcsarnokot. A tervezés során felmerült az a kérdés, hogy milyen módon igazolhatjuk a beruházáshoz kapcsolódó beszerzések esetében az adólevonáshoz szükséges tartalmi feltételt, tehát azt, hogy a sportcsarnokot gazdasági tevékenységünkhöz kívánjuk hasznosítani. Egyáltalán van-e lehetőségünk az adólevonási jog gyakorlására?
Részlet a válaszából: […] ...egyébmódon kijelentse – megjelölje – a beszerzett ingatlan hasznosítási formáját.Az Áfa-tv.-ben megfogalmazottak szerint az adóalany abeszerzései során rá áthárított előzetesen felszámított adót levonásbahelyezheti, amennyiben a beszerzett terméket,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. február 6.
Kapcsolódó címkék:  

Bölcsőde áfa-visszaigénylése

Kérdés: Tevékenységünk bölcsődei ellátás nyújtása, amely tevékenységet 1976-ban kezdtük. Főtevékenységünk tehát elhelyezés nélküli szociális ellátás nyújtása. Az áfa-visszaigénylésünk az Áfa-tv. 48. § (4) bek. a) pontja szerinti feltétel megléte alapján teljesül. Intézményünk adóköteles tevékenységként szociális ellátással foglalkozik, ezen belül étkeztetéssel. Jogosultak vagyunk-e a fentiek alapján áfa visszaigénylésére?
Részlet a válaszából: […] ...egyaránt végez.Az Áfa-tv. 33. § (1) bekezdésének a) pontja értelmében akizárólag tárgyi adómentes tevékenységhez kapcsolódó beszerzések áfája levonásitilalom alá esik (például a bölcsődei ellátáshoz kapcsolódó szemléltetőeszközök, játékok stb...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Támogatás elszámolása

Kérdés: Intézményünk részt vesz a Tempus Alapítvány által meghirdetett "Comenius" projektben. A szerződésben a pályázati pénz felhasználásánál táblázatban jelölik meg a résztvevőkre felvehető megélhetési, napi költséget. Ezekről számlát (külföldi) nem tudnak az elszámoláskor leadni, ezért a kifizetéshez alapbizonylatot nem tudnak mellékelni. Kérem az állásfoglalásukat a helyes elszámolásról, mert nem tudunk közös nevezőre jutni! Kérem arról is szíves véleményüket, hogy áfás-e a pénzösszeg!
Részlet a válaszából: […] ...tulajdonképpen a szerződés ellenértéke. Az adó mértéke 20%. Ezadóalapot képez, így az ahhoz kapcsolódó tételesen elkülöníthető beszerzésekelőzetesen felszámított adója – a törvényben meghatározott egyéb feltételekfennállása esetén – levonható.Amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Önkormányzati támogatás áfája

Kérdés: Költségvetési szervünk önkormányzati szakfeladatot lát el, amelyhez kapcsolódóan az önkormányzattól támogatásban részesülünk. Az általunk elvégzett szakfeladatot kizárólag ellenérték fejében végezzük, ami után adófizetési kötelezettségünket teljesítjük. Kérdésünk az önkormányzattól kapott támogatás áfabeli megítélésére vonatkozik, 2006-ra és 2005-re vonatkozóan. Keletkezett-e arányosítási kötelezettségünk az elmúlt években?
Részlet a válaszából: […] ...az Áfa-tv.-nek amódosító törvénnyel megállapított 38. §-át és 3. számú mellékletét a 2005.december 31. napját követő beszerzések esetén kell először alkalmazni. Ez aztjelenti, hogy a támogatások miatti arányosítási kötelezettség abban az esetbennem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.

Előzetesen felszámított áfa arányosítása

Kérdés: Intézményünk önállóan gazdálkodó költségvetési intézmény, áfaalany. Bevételeink között szerepelnek tárgyi adómentes bevételek, adóköteles bevételek, OEP-finanszírozási támogatás, támogatásértékű bevétel. Az adóköteles és az adómentes tevékenységhez egyaránt kapcsolódó előzetesen felszámított forgalmi adó tételesen nem különíthető el. Adóköteles tevékenységünk elérése érdekében OEP-finanszírozást is igénybe veszünk. Kérjük szíves segítségüket az alábbi konkrét példán keresztül bemutatva, hogy helyesen járunk-e el az áfa arányosításának, illetve az október havi áfabefizetés összegének kiszámításakor! Adóköteles bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 6 749 744 Ft Fizetendő áfa 01-10. hónapig göngyölítve: 1 258 751 Ft Adómentes bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 9 202 778 Ft OEP-finanszírozás 01-10. hónapig göngyölítve: 247 812 600 Ft (amelyből az adóköteles tevékenységet finanszírozó támogatás összege megegyezik az adóköteles bevételek összegével, a többi az adómentes tevékenységet finanszírozza) Támogatásértékű bevételek 01-10. hónapig göngyölítve: 1 558 899 Ft Adóköteles és adómentes tevékenységhez egyaránt hasznosított beszerzések áfája: 1 880 273 Ft 01-09. hónapig befizetett áfa összege: 1 100 000 Ft
Részlet a válaszából: […] Az arányosítás számításának módja:Számláló: Adóköteles bevételek + Adóköteles bevételhezfelhasznált OEP-támogatás összegeNevező: A számlálóban szereplő tételek + Adómentes bevételek+ Adómentes bevételhez felhasznált OEP-támogatás összege +...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. január 16.
Kapcsolódó címkék:    

ISPA-forrásból finanszírozott beruházás áfája

Kérdés: Települési önkormányzataink (szennyvíz)beruházást hajtottak végre ISPA-támogatásból. Az egyik önkormányzat a beruházásban fővállalkozói szerepet töltött be. Hogyan alakul a beruházás áfájának megítélése?
Részlet a válaszából: […] ...május elsejétől acsatlakozási szerződésben foglaltaknak megfelelően a Kohéziós Alapból), atelepülésnek a támogatással megvalósuló beszerzése azon hányadát, melyet ISPA/KohéziósAlap forrásból finanszíroznak, 0 százalékos mértékű áfa terheli. Figyelemmelarra, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Közösségen belül beszerzett tárgyi eszköz előzetesen felszámított általános forgalmi adójának elszámolása

Kérdés: Hogyan kell lekönyvelni a költségvetési szerveknél a Közösségen belüli tárgyi eszköz beszerzése után önadózással megállapítandó általános forgalmi adót, ha levonható, illetve ha aktiválni kell?
Részlet a válaszából: […] ...az általános forgalmi adó, akkor azaktiválható ráfordítások részét sem képezheti.Amennyiben a Közösségen belülről, tárgyi eszközbeszerzéséről érkező számla nem tartalmaz általános forgalmi adót, akkor aköltségvetési szerv állapítja meg és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Készletek év közbeni változásának elszámolása

Kérdés: Hogyan számoljuk el a készletek év közbeni mozgását az év végi mérleg alátámasztásához?
Részlet a válaszából: […] ...alátámasztott és értékelt raktári új készletösszege szerepel.Ha az intézménynek nincsen raktára, mert a beszerzettkészleteket a beszerzéskor végleges kiadásként számolják el az 54.Készletbeszerzések számlacsoport megfelelő főkönyvi számláján,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.
Kapcsolódó címkék:    

Ingatlanra jutó előzetesen felszámított áfa megosztása I.

Kérdés: Adott társaság 2005. július hónapban ingatlant vásárolt, melyet 2005. július-augusztus hónapokban bérbe adott. Tekintettel a bérbeadás tárgyi adómentességére, az ingatlan beszerzési árában szereplő általános forgalmi adót nem helyezte levonásba. Egyéb tárgyi adómentes tevékenysége nem volt, ezért a tételes elkülönítést alkalmazta. 2005. szeptember hónaptól az ingatlanban adóköteles tevékenységet folytatott, melyből bevétel csak 2005. év után realizálódik.
Részlet a válaszából: […] ...a következő 9 évben szinténévenként. A teljes levonásba helyezett összeg tekintetében csak akkor lehetneönellenőrzést végezni, ha a beszerzéskor történő aránymeghatározás volt hibás,és ezt számítással alá is tudja támasztani. Az azt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Ingatlanra jutó előzetesen felszámított áfa megosztása II.

Kérdés: Bejegyzett ingatlanforgalmazó társaság vásárolt egy üzletházat. Az üzletházat korábban bérbeadás útján hasznosították, és az ingatlanforgalmazó társaság a vásárlás után továbbra is bérbe adta, ugyanannak a bérlőnek. A bérbeadást tárgyi adómentes tevékenységként kezelte, nem választotta az adókötelezettséget a tevékenységre. A társaság végső célja, ahogy vevőt talál az ingatlanra, értékesíti azt. Kérdések: – Az általános forgalmi adó csak akkor vonható-e le, amikor az ingatlant értékesítik, vagy korábban is lehetőség van a levonásra? – Ha igen, akkor ez mely gazdasági eseményhez kapcsolódik?
Részlet a válaszából: […] ...adóalany az Áfa-tv. 33. § (1) bek. a) pontja alapjánbeszerzéskor a tárgyi adómentes tevékenységhez való hasznosítás miatt nem vontale az ingatlan beszerzését terhelő előzetesen felszámított adót.Az Áfa-tv. 39. § (3) bek. a) pontja úgy rendelkezik, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.
1
…
86
87
88
…
114