Találati lista:
1091. cikk / 1133 Az általános forgalmi adó levonásának korlátozása
Kérdés: Intézetünk farsangi bált rendez, amelyen térítésért (belépődíj) dolgozóink és külsősök vehetnek részt. A rendezvényhez termet bérelünk, az ételt, italt a szomszédos vendéglátóegység szállítja, s annak alkalmazottai szolgálják fel. A rendezvényen zene szól. Úgy hallottam, hogy az új rendelkezések szerint nem lehet visszaigényelni az étterem, a zenekar, a bérleti díj áfáját annak ellenére, hogy mindenkitől belépőjegyet szedünk.
1092. cikk / 1133 Múzeumi tevékenység áfája
Kérdés: A 2003. évi éves költségvetési törvényben fejezeten belül, de központi kezelésű felújítási előirányzatok között szerepel a "Múzeum épületének felújítása" címén jóváhagyott támogatás. Az eddigi gyakorlat szerint a múzeum évközi előirányzat-módosítás címén kapja meg és használja fel a felújítási keretet. 2003. januártól a múzeumi tevékenységet 12 százalékos áfa terheli. Értelmezésünk szerint be kell fizetnünk az adóköteles tevékenység végzése (ingatlan bérbeadása) címén beszedett bevétel áfáját, és visszaigényelhetjük a működési kiadások előzetesen felszámított áfáját, köztük a felújítási kiadások előzetesen felszámított áfáját is. Jól értelmezi-e a múzeum az Áfa-tv.-t?
1093. cikk / 1133 Az utazási költségtérítés áfaelszámolásának szabályai
Kérdés: Olyan információt kaptam, hogy az utazási költségtérítés áfaelszámolása megváltozott az idén. Igaz ez?
1094. cikk / 1133 Melegkonyhás étkeztetés áfája 2003-tól
Kérdés: Önkormányzatunknál melegkonyha működik, ahol saját dolgozóinkon kívül mások is étkezhetnek. Nem vonhatjuk le 2003-tól a felhasznált étel, ital áfáját? Egyik önálló intézményünk, amelyiknek nincs saját konyhája, tőlünk vásárolja a készételt, amelyet térítésért szolgáltat. Ők sem vonhatják le ezentúl a vásárolt étkeztetés áfáját?
1095. cikk / 1133 Kedvezményes mobiltelefon-vásárlás könyvviteli elszámolása
Kérdés: A központosított közbeszerzéshez csatlakozva intézményeink dolgozóiknak kedvezményes mobiltelefon-készülékeket vásároltak, ennek következtében a dolgozók kedvezményes mobilszolgáltatásban részesülnek. Az intézmény könyvvitelében kell-e szerepelnie az intézmény által a dolgozóinak vásárolt mobiltelefon-készüléknek, illetve a szolgáltató által kiállított számlának, ha igen, akkor hogyan kell elszámolni, könyvelni? Kinek kell fizetni a közbeszerzés után a 125/1996. Korm. rendelet szerinti 2 százalékot, és milyen nyilvántartást kell vezetni róla?
1096. cikk / 1133 Közművagyon térítésmentes átadásának adózása
Kérdés: A rendszerváltás során áfa nélkül került önkormányzatunk tulajdonába a közművagyon. Kell-e utána áfát fizetni, ha most térítésmentesen átadjuk vagy eladjuk?
1097. cikk / 1133 Önkormányzati tulajdonú lakások tetőtere értékesítésének adókötelezettsége
Kérdés: Önkormányzati tulajdonú lakások tetőterét értékesítjük. Tárgyi adómentes-e ez az értékesítés, mint lakóingatlan másodlagos értékesítése, vagy első értékesítésként adóköteles?
1098. cikk / 1133 Mobiltelefon belépési díjának elszámolása
Kérdés: Mobiltelefon vásárlása esetén számlázásra kerül az egyszeri belépési díj. Hova kell könyvelni a belépési díjat? Olyan előfizetés esetén, amelyből egy rész lebeszélhető, hová kell könyvelni a lebeszélhető részt?
1099. cikk / 1133 Tárgyi eszköz után fizetendő áfa
Kérdés: Intézményünk tulajdonában több tárgyi eszköz van. Azt hallottam, hogy ezen eszközök után évente áfát kell fizetni akkor is, ha nem értékesítjük. Valóban így van?
1100. cikk / 1133 Támogatásból megvalósított közműberuházás áfája
Kérdés: Hogyan alakul a támogatásból megvalósított közműberuházáshoz kapcsolódó áfalevonási jog, ha önkormányzatunk maga üzemelteti, vagy ha üzemeltetésre átadja?
