Érvényesítés

Kérdés: Egy önkormányzatnál a pénztáros érvényesítőként aláírhatja-e az általa kifizetett számla pénztárbizonylatát? Ha szakmailag képesítése megfelel az érvényesítés szabályainak, melyik törvény szabályozza az összeférhetetlenséget? Kérjük válaszukban térjenek ki a pénztárbizonylatok érvényesítésének szabályos menetére (kinek, mikor), az aláírók közül ki, kivel összeférhetetlen, mely jogszabály szabályozza? Hány fő kell egy számla szabályos kifizetéséhez, és mennyi idő szükséges ehhez?
Részlet a válaszából: […] ...miatt az utalványozás, kifizetés és ellenőrzés folyamatában. Viszont a költségvetési szervek gazdasági szervezetei vagy alacsonyabb létszámmal rendelkeznek, vagy a megfelelő szakmai képzettség, képesítés hiánya miatt kénytelenek kevesebb főt megbízni aláíróként...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. december 10.

Tanyagondnok üzemanyag- vásárlási előlege

Kérdés: Önkormányzatunk a tanyagondnok részére üzemanyag-vásárlási előleget fizet ki 30 napon belüli elszámolási kötelezettséggel. A kifizetés mellékleteként a B. 13-134/V.r.sz. számú szigorú számadású nyomtatványt használjuk. Az "igénylő szervezeti egység vezetőjének aláírása" helyen ki ír alá? Közös önkormányzati hivatalhoz tartozó nem gesztor önkormányzat vagyunk, intézményünk nincs.
Részlet a válaszából: […] ...ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szoc-tv.) 60. §-ában foglaltaknak megfelelően kell megszervezni.A közös hivatal létszámának meghatározására a Mötv. tartalmaz rendelkezéseket. E szerint ha községi önkormányzatok hozzák létre a közös hivatalt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. szeptember 17.

Végkielégítés határozott idejű közalkalmazotti jogviszony esetén

Kérdés: Közel hét év folyamatos, évenként vagy kétévenként helyettesítésre, határozott időre kötött és mindig meghosszabbított pedagógusi (közalkalmazotti) jogviszony lejártát követően jár-e a két hónapi keresetnek megfelelő végkielégítés? Kérem, szíveskedjenek a pontos jogszabályhelyre hivatkozni!
Részlet a válaszából: […] ...a Kjt. 30. §-a (1) bekezdésének a) vagy b) pontjában foglalt okok alapján (megszűnt a munkáltatónál az adott tevékenység, létszámcsökkentés, átszervezés) kerül megszüntetésre, vagy a 25. § (1) bekezdésének a) pontja szerint, tehát a határozott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. július 30.

Továbbszámlázott rezsidíjak áfája

Kérdés: 2013. január 1-je óta a közös önkormányzati hivatal épületének egy részében kapott helyet a járási hivatal. A két hivatal megállapodást kötött arra vonatkozóan, hogy a fenntartással kapcsolatos költségeket milyen arányban viselik. Ez lehet létszámarányosan, területarányosan, tekintettel arra, hogy az épületben csak egy villanyóra, egy gázóra, egy vízóra van. A megállapodás alapján a közös önkormányzati hivatal ezeket a költségeket továbbszámlázza a járási hivatal részére. A továbbszámlázott költségek áfája visszaigényelhető-e?
Részlet a válaszából: […] ...járási hivatal által fizetett létszám- vagy területarányos fenntartási költségeket (víz, gáz, villany stb.) ténylegesen a helyiség használatáért térítik.Az Áfa-tv. 259. §-ának 4. pontja alapján "bérbeadás, -vétel: a bérleti szerződésen alapuló jogviszony...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 11.

Felmondás keresőképtelenség esetén

Kérdés: Több mint 10 éve dolgozom ugyanazon a munkahelyen munkaviszonyban. Tavaly ősszel egy műtét miatt 8 napot voltam betegállományban. Ezt követően decemberben újabb egy hetet töltöttem betegállományban, majd kiadták a szabadságomat 2012. december 31-ig. 2013. január 1-je óta újra betegállományban vagyok, nem akarják, hogy visszamenjek dolgozni. A Munka Törvénykönyve szerint a betegszabadságot követően egy évvel elküldhetik a munkavállalót. Az utolsó, azaz a 2013-as betegszabadságot veszik figyelembe?
Részlet a válaszából: […] ...a munkáltató működésével összefüggő ok lehet. A munkaviszony megszüntetésének alapjául szolgálhat tehát például egy átszervezés, létszámleépítés vagy – mint képességgel összefüggő ok – az egészségügyi alkalmatlanság is. Ez utóbbi esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 21.

Prémiumévek program

Kérdés: Közalkalmazottként átszervezés miatt belekerültem egy létszámleépítésbe. 2,5 év múlva lenne meg a 40 éves szolgálati időm. Élhetek-e a prémiumévek program lehetőségével? (1957-ben születtem.)
Részlet a válaszából: […] A prémiumévek programról és a különleges foglalkoztatási állományról szóló 2004. évi CXXII. törvény (Pép-tv.) 7. §-ának (2) bekezdése alapján a törvény által szabályozott prémiumévek programba történő belépésre, illetve a különleges foglalkoztatási állományba...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.

Vezetői megbízás közoktatási intézménynél

Kérdés: Tagintézmény-vezetőként dolgozom egy szakközépiskolában, határozott idejű magasabb vezetői megbízással rendelkezem 2017. június 30-ig (Kjt. 23. §). 2013 szeptemberétől fenntartóváltás lesz intézményünkben, egyházi fenntartásba kerülünk. Érvényben marad-e a vezetői megbízásom, hiszen "elvileg" az átvétel során semmilyen érdeksérelem nem érheti a nevelőtestület egyetlen tagját sem? (Az intézményben 2010. 08. 26. óta vagyok magasabb vezető.)
Részlet a válaszából: […] ...az átvett dolgozók tekintetében a más jogcímen történő jogviszony-megszüntetést, tehát adott esetben az új fenntartó dönthet például létszám­leépítésről, de ezt már külön munkáltatói intézkedésként teheti meg az átvételt követően, jelen esetben az Mt....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. április 9.

Mezőgazdasági közmunka önköltsége

Kérdés: A Start közmunkaprogramban zöldséget, gyümölcsöt termelnek közmunkás dolgozóink. A megtermelt zöldséget az üzemi konyhára beszállítjuk, és közétkeztetésre használjuk fel. Milyen kötelező nyilvántartásokat kell vezetnünk, és a könyvelésben hogyan kell szerepeltetni? Milyen módon kell szabályozni az önköltségszámítást ebben az esetben, ugyanis a munkabért és a dologi kiadásokat is 100%-os mértékben megtéríti részünkre az állam.
Részlet a válaszából: […] ...számú melléklete alapján kell meghatározni.A központi irányításnál felmerült közvetlen és közvetett költségek összegét a dolgozói létszám vagy a szervezeti egység költségeinek arányában célszerű felosztani.Az önköltségszámítást számos dokumentációval...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. március 19.

Önállóan működő költségvetési szerv

Kérdés: Kérdésünk az önállóan működő és gazdálkodó iskola önállóan működő intézménnyé történő átalakításával kapcsolatos számviteli feladatokra, beszámoló aláírására vonatkozik. Átszervezés esetén az iskolában dolgozó két fő pénzügyes dolgozót köteles-e a polgármesteri hivatal az állományába átvenni, és az átszervezés jelenti-e az alapító okirat módosítását? A gazdasági önállóság megszüntetése esetén van-e beszámolókészítési kötelezettsége az önállóan működő és gazdálkodó iskolának, illetve a hozzá tartozó önállóan működő óvodának?
Részlet a válaszából: […] ...amely annak függvénye, hogy az önállóan működővé váláskor a képviselő-testület hogyan dönt. Ha a polgármesteri hivatal létszámát két fő státusszal engedélyezi megemelni a képviselő-testület, és a két fő állományba vételéről dönt, akkor a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 26.

Utalványozás

Kérdés: Körjegyzőséghez tartozó önkormányzat házipénztárából kifizetett, a Szoc-tv. alapján megállapított, alanyi jogon járó juttatásokat (időskorúak járadéka, rendszeres szociális segély, FHT, lakásfenntartási támogatás), melyek megállapítása a jegyző hatásköre, kinek kell a pénztárbizonylaton/utalványrendeleten utalványozni? Korábban a 292/2009. Korm. rendelet erre külön kitért, de a 368/2011. Korm. rendelet (Ávr.) szerint önkormányzat esetében alapvetően a polgármester jogosult utalványozni, bár a jogszabályban van meghatározott kivétel. Ez kivételnek minősül, és a jegyző utalványoz? Esetleg ha a jegyző megbízza az osztályvezetőt, akkor az osztályvezetőnek kell utalványozni? Más a helyzet a polgármesteri hivatal esetében, ahol a költségvetésében kell megtervezni, és ilyenkor egyértelműen a jegyző utalványoz, de önkormányzatnál – szerintünk – nem egyértelmű az utalványozás. A meghozott határozat kötelezettségvállalásnak minősül, melyet ellenjegyezni szükséges?
Részlet a válaszából: […] ...bevételeket és költségvetési kiadásokat kell megtervezni.A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámán felül a költség­vetési rendeletben költségvetési szervenként be kell mutatni az általuk foglalkoztatott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.
1
7
8
9
17