Találati lista:
171. cikk / 310 Köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító idejének megállapítása I.
Kérdés: Polgármesteri hivatalban dolgozó köztisztviselő kolleganőnk 2012 októberében szeretné a nők 40 éves nyugdíjba vonulási lehetőségét igénybe venni. A 40 éves jubileumi jutalomra is jogosult lett volna a korábbi Ktv. alapján. A 40 éves jubileumi jutalomba a 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv.) 150. §-ának (3) bekezdése alapján mely munkaviszonyok számítanak bele? Ha a kolléganő 1992. július előtt az Mt. hatálya alól áthelyezéssel került intézményünkbe, akkor ezen évek beszámítanak-e a jubileumi jutalom szempontjából figyelembe vehető idejébe?
172. cikk / 310 Köztisztviselő jubileumi jutalomra jogosító idejének megállapítása II.
Kérdés: Polgármesteri hivatal köztisztviselője 2008. május 1-jén került kinevezésre. Előtte, 2008. január 1-jétől április 30-áig az önkormányzat (és nem a polgármesteri hivatal) alkalmazásában állt a Munka Törvénykönyve szerinti munkaviszonyban, munkáltatója a polgármester volt. Az általa végzett adminisztrációs feladatokat a polgármesteri hivatalban végezte. Az önkormányzatnál fennálló munkaviszonya beszámít-e a jubileumi jutalomra jogosító idő megállapításánál? (A korábbi jogviszony beszámításai egyértelműek.) A 2011. évi CXCIX. törvény (Kttv.) 150. §-a (3) bekezdésének a) pontja szerint figyelembe kell venni a Ktv. hatálya alá tartozó munkáltatónál munkaviszonyban töltött időt. A Ktv. hatálya alá a képviselő-testület hivatala tartozik.
173. cikk / 310 Üzemanyag-megtakarítás
Kérdés: Polgármesteri hivatalunk 2 db gépjárművet üzemeltet. A gépjárművezető részére szabályozásunk szerint számlák alapján fizetjük ki az üzemanyagot. A saját szabályozásunk értelmében üzemanyag-megtakarítás kifizetésére nincs lehetőség. Ezen helyi szabályozás mellett van-e mód arra, hogy a gépkocsivezetőnek bizonylat (számla) nélkül megtérítsük a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet 3. §-ában foglalt gépjárműkenőanyag-felhasználás (üzemanyag-fogyasztási norma 7 ezrelékének megfelelő mennyiség) ellenértékét?
174. cikk / 310 Polgármesteri hivatal gépjárművásárlása magánszemélytől
Kérdés: Vásárolhat-e polgármesteri hivatal magánszemélytől használt gépjárművet számla nélkül, adásvételi szerződéssel?
175. cikk / 310 Pénzügyi ellenjegyzés
Kérdés: Az új Áht., illetve a végrehajtási kormányrendelet újraszabályozta az ellenjegyzést, bevezetve a pénzügyi ellenjegyzést. Kit kell gazdasági vezetőnek tekinteni a polgármesteri hivatalban? A gazdálkodási feladatokat ellátó szervezeti egység vezetője automatikusan gazdasági vezető is, vagy a jegyző egyben gazdasági vezető, így külön szükséges intézkednie a pénzügyi ellenjegyzést végző személy kijelöléséről?
176. cikk / 310 Közműberuházás áfájának visszaigénylése – önkormányzat, illetve polgármesteri hivatal
Kérdés: Az önkormányzat pályázati pénzeszköz igénybevételével egy településrészén az ivóvíz minőségének javítására szolgáló fejlesztést végez. A támogatás nem terjed ki a beruházás bekerülési összegének áfatartalmára. Alapesetben a közműberuházás áfája visszaigényelhető. A pályázatban azonban az önkormányzat adószámát, számlaszámát kell megjelölni, de az önkormányzat alanyi adómentes, ezért előzetesen felszámított adó levonására sem jogosult. Az Áht. 83/A. §-ának (2) bekezdésében leírtaknak megfelelően (az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervein kívül) a hivatal végzi az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat. A hivatal előzetesen felszámított adó levonására is jogosult. A pályázati összeg az önkormányzati számlára vagy egy elkülönített számlára fog érkezni, azt átvezetjük a hivatal számlájára, a beruházással kapcsolatban felmerült számla összegét a hivatal számlájáról egyenlítjük ki. A beruházás a már üzemeltetésre átadott közművek értékét fogja növelni. Az üzemeltetőtől a bérleti díj is a hivatal számlájára érkezik. Számvitelileg minden a hivatalnál jelenik meg. Adóbevallást a hivatalra és az önkormányzatra is készítünk. Abban az esetben, ha az önkormányzat a víziközmű beruházója, és ennek kapcsán a támogatásban részesülő, a polgármesteri hivatal adóbevallásában szerepeltetve a beruházás áfája visszaigényelhető-e?
177. cikk / 310 Melegétkeztetés mint béren kívüli juttatás
Kérdés: Az Szja-tv. 71. §-a (1) bekezdésének ba) pontja értelmében béren kívüli juttatásnak minősül a munkahelyi (üzemi) étkezés. Jogosult-e a polgármesteri hivatal – mint munkáltató – (amely önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, de konyhát nem üzemeltet) dolgozója ilyen jogcímen étkezési szolgáltatást igénybe venni olyan konyhától, amely önkormányzati fenntartású, de nem közvetlenül a polgármesteri hivatalhoz tartozik (tehát a konyhai szolgáltatást nyújtó intézmény nincs feltüntetve a polgármesteri hivatal alapító okiratában telephelyként), a polgármesteri hivatal ugyanakkor székhelyén/telephelyén tud(na) étkezőhelyet biztosítani (kiszállítással), továbbá a konyha nemcsak a saját dolgozóit szolgálja ki, hanem akár külső vendégeket is? Konkrétan: a polgármesteri hivatal dolgozói szeretnék igénybe venni az önkormányzat által fenntartott iskola/városi kincstár konyhája által nyújtott étkezési szolgáltatást a polgármesteri hivatal étkezdéjében (kiszállítással) béren kívüli, kedvezményes adózású juttatásként maximum havi 12 500 Ft értékben. (A konyhát üzemeltető iskola/városi kincstár önállóan működő, illetve önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.) Van-e erre lehetőség a vonatkozó jogszabályi keretek között, ha igen, milyen feltételekkel (nyilvántartás, elszámolás stb.)? Ha nem, akkor melegétkezés tekintetében kedvezményes adózású béren kívüli juttatásként csak az Erzsébet-utalvány, illetve a SZÉP kártya adható 2012-ben?
178. cikk / 310 Polgármesteri hivatal, illetve önkormányzat adószáma
Kérdés: A Költségvetési Levelek 152. számában a 2973. sorszámon megjelent kérdéssel kapcsolatban szeretném állásfoglalásukat kérni. Önkormányzatunk adószámot kapott az MVH pályázati regisztráció miatt. Változatlanul az önkormányzat nevén van a bankszámlánk (elszámolási számlánk), csak most már nem a polgármesteri hivatal, hanem az önkormányzat adószámával. Az áfa- és egyéb bevallásokat eddig az önkormányzat nevében, a polgármesteri hivatal adószáma alatt nyújtottuk be. Ezután már külön áfabevallást kell benyújtanunk az önkormányzat, és külön a polgármesteri hivatal adószámán? Mivel a bankszámlánk az önkormányzat nevén, adószámán van, és minden pénzforgalmat azon keresztül bonyolítunk le, akkor a polgármesteri hivatal bevallása gyakorlatilag nullás adattartalmú lesz? Számlázás során ki lesz az eladó ingatlanértékesítés, ingatlan-bérbeadás, közterület-foglalási díj, továbbszámlázott szolgáltatás vagy üzemeltetés bérbeadása során: az önkormányzat vagy a polgármesteri hivatal?
179. cikk / 310 Jubileumi jutalomra való jogosultság
Kérdés: Önkormányzatunknál alkalmazásban álló dolgozónk (közalkalmazott) részére az alábbi kimutatáson feltüntetett jogviszonyok alapján mennyi idő után jár a jubileumi jutalom kifizetése?
A dolgozó munkaviszonya az alábbiak szerint alakult (munkahely megnevezése; jogviszony formája; munkaviszony kezdete; munkaviszony vége; eltöltött időtartam; megszűnés oka):
1. Pamutfonó-ipari Vállalat, Miskolc; munkaszerződés; 1969. 03. 11.-1971. 09. 23;. 2 év, 6 hónap, 12 nap; munkaviszony megszűnt
2. Élelmiszer- és Vegyiáru-nagyker., Miskolc; munkaszerződés; 1971. 11. 09.-1981. 11. 09.; 10 év, 0 hónap, 0 nap; felmondás a dolgozó részéről
3. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 02. 01.-1985. 02. 08.; 0 év, 0 hónap, 7 nap; határozott idő lejárta
4. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 02. 19.-1985. 07. 02.; 0 év, 4 hónap, 13 nap; határozott idő lejárta
5. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 07. 17.-1985. 07. 26.; 0 év, 0 hónap, 9 nap; határozott idő lejárta
6. Községi Közös Tanács Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 08. 16.-1985. 12. 31.; 0 év, 4 hónap, 15 nap; közös megegyezéssel
7. Községi Közös Tanács, Ináncs; közalkalmazott, hivatalsegéd; 1986. 01. 01.-1990. 11. 30.; 4 év, 10 hónap, 29 nap; átszervezés, áthelyezés
8. Polgármesteri Hivatal, Ináncs; közalkalmazott, hivatalsegéd; 1990. 12. 01.-1995. 08. 31.; 5 év, 8 hónap, 30 nap; közös megegyezéssel
9. IKVSZ, Ináncs; közalkalmazott, takarítónő; 1995. 09. 01.-1998. 12. 31.; 3 év, 3 hónap, 30 nap; átszervezés, áthelyezés
10. Családsegítő Szolgálat, Ináncs; közalkalmazott, szociális gondozó; 1999. 01. 01.-2008. 12. 31.; 9 év, 11 hónap, 30 nap; átszervezés, áthelyezés
11. Ináncs-Forró-Fancsal M. Szoc. A. Kp., Ináncs; közalkalmazott, szociális segítő; 2009. 01. 01.-2011. 11. 30.; 2 év, 10 hónap, 29 nap; folyamatos
Összesen: 40 év, 3 hónap, 6 nap
A dolgozó munkaviszonya az alábbiak szerint alakult (munkahely megnevezése; jogviszony formája; munkaviszony kezdete; munkaviszony vége; eltöltött időtartam; megszűnés oka):
1. Pamutfonó-ipari Vállalat, Miskolc; munkaszerződés; 1969. 03. 11.-1971. 09. 23;. 2 év, 6 hónap, 12 nap; munkaviszony megszűnt
2. Élelmiszer- és Vegyiáru-nagyker., Miskolc; munkaszerződés; 1971. 11. 09.-1981. 11. 09.; 10 év, 0 hónap, 0 nap; felmondás a dolgozó részéről
3. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 02. 01.-1985. 02. 08.; 0 év, 0 hónap, 7 nap; határozott idő lejárta
4. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 02. 19.-1985. 07. 02.; 0 év, 4 hónap, 13 nap; határozott idő lejárta
5. Községi Közös Tanács, Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 07. 17.-1985. 07. 26.; 0 év, 0 hónap, 9 nap; határozott idő lejárta
6. Községi Közös Tanács Ináncs; munkaszerződés, hivatalsegéd; 1985. 08. 16.-1985. 12. 31.; 0 év, 4 hónap, 15 nap; közös megegyezéssel
7. Községi Közös Tanács, Ináncs; közalkalmazott, hivatalsegéd; 1986. 01. 01.-1990. 11. 30.; 4 év, 10 hónap, 29 nap; átszervezés, áthelyezés
8. Polgármesteri Hivatal, Ináncs; közalkalmazott, hivatalsegéd; 1990. 12. 01.-1995. 08. 31.; 5 év, 8 hónap, 30 nap; közös megegyezéssel
9. IKVSZ, Ináncs; közalkalmazott, takarítónő; 1995. 09. 01.-1998. 12. 31.; 3 év, 3 hónap, 30 nap; átszervezés, áthelyezés
10. Családsegítő Szolgálat, Ináncs; közalkalmazott, szociális gondozó; 1999. 01. 01.-2008. 12. 31.; 9 év, 11 hónap, 30 nap; átszervezés, áthelyezés
11. Ináncs-Forró-Fancsal M. Szoc. A. Kp., Ináncs; közalkalmazott, szociális segítő; 2009. 01. 01.-2011. 11. 30.; 2 év, 10 hónap, 29 nap; folyamatos
Összesen: 40 év, 3 hónap, 6 nap
180. cikk / 310 Piacépítés
Kérdés: Önkormányzatunk meglévő piacépületet bontott le, a földterület felét értékesítette, ezzel összefüggésben az áfát megfizette. A földterület másik felén új piacot kívánunk létesíteni. A piacépület a polgármesteri hivatal könyveiben kerül nyilvántartásba. A kivitelezői szerződéseket a polgármesteri hivatal kötötte, így a számlák annak nevére érkeznek. Az önkormányzat átszervezése folytán az eddig a polgármesteri hivatalhoz tartozó, azzal egy gazdálkodási egységet alkotó – önállóan működő költségvetési szerv – Városüzemeltetési Szolgálatot önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervvé alakították át 2011-ben. A Városüzemeltetési Szolgálat fogja a piacon a bérleti díjakat (adóköteles) és egyéb bevételeket beszedni saját nevében, a bevételek a saját költségvetésének bevételeit fogják képezni. A piacépület a polgármesteri hivatal könyveiben kerül aktiválásra, de az intézmény részére térítésmentesen át kell adni, mert biztosítani kell a vagyont az önkormányzati feladatellátáshoz. A beruházás során felszámított áfa levonásba helyezhető-e, illetőleg az ingyenes átadás miatt felmerül-e adófizetési kötelezettség?
