Költségvetési Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

36 találat a megadott üzemanyag-elszámolás tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdéseket időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez! Túl sok találat esetén az oldal alján lévő keresővel tovább szűkítheti a találatok körét.

1. találat: Gépjármű-költségtérítés

Kérdés: Intézményünk a 60/1992. Korm. rendelet és a NAV által közzétett üzemanyagárak alapján szeretne elszámolni gépjármű-költségtérítést, belföldi kiküldetés elszámolásaként CNG földgázzal üzemelő gépjármű esetében. A kormányrendelet tartalmazza az alábbi szorzók szerinti elszámolást:
"(4) Az autógázzal üzemelő tiszta gázüzemű, valamint kettős üzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértékét - a (2) bekezdés alapján liter/100 kilométerben meghatározott alapnorma érték - továbbá
a) cseppfolyós propán-bután gázüzem (LPG) esetén 1,2 (liter/liter) értékű,
b) földgáz (CNG, LNG) üzem esetén 0,8 (Nm3/liter) értékű
módosító tényező szorzataként kell megállapítani."
Azonban a NAV üzemanyag-közleményében csak LPG autógáz Ft/l egységár szerepel!
2021. év:
Ólmozatlan Gázolaj Keverék KPG
motorbenzin (Ft/l) (Ft/l) autógáz
ESZ-95 (Ft/l) (Ft/l)
március 398 415 434 241
február 381 403 418 240
január 368 387 405 245
A kormányrendelet szerint kiszámított fogyasztást milyen üzemanyagárral lehetne kiszámolni? Ár hiányában számla szerinti egységárral kellene számolnunk?
Részlet a válaszból: […]alapnormát, mely a különleges üzemmód miatt korrekciós tételekkel módosítható.A kormányrendelet 1., valamint 1/A. számú mellékletében nem szereplő típusú, valamint meg nem határozható alapnormájú, illetőleg a rendeletben meghatározottaktól eltérő fajtájú üzemanyaggal üzemelő gépjárművek esetében az alapnorma értékét a gyártó adatai vagy az üzemanyag-fogyasztás mérése alapján műszaki szakértő állapíthatja meg.Az alapnorma helyett - egyszerűsített elszámolásként - alapnorma-átalány is használható.A gázolajüzemű gépkocsi alapnormaátalány-mértéke a beépített motor hengerűrtartalma szerint:1500 cm3-ig 5,7 liter/100 kilométer1501-2000 cm3-ig 6,7 liter/100 kilométer2001-3000 cm3-ig 7,6 liter/100 kilométer3001 cm3 felett 9,5 liter/100 kilométerAz autógázzal üzemelő tiszta gázüzemű, valamint kettős üzemű gépkocsi alapnormaátalány-mértékét - a benzinüzemű gépkocsi alapnorma-átalánya alapján liter/100 kilométerben meghatározott alapnormaérték - továbbá-[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2021. április 20.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 5444

2. találat: Hétvégi hazautazás költségtérítése I.

Kérdés: Költségvetési intézmény dolgozója hétvégi hazautazáskor elszámolható személygépkocsi--költségeinél kinek a tulajdonában kell lennie az autónak ahhoz, hogy a munkáltatónál tudja érvényesíteni a hazautazás költségét (milyen dokumentummal kell igazolni a fentieket)?
Részlet a válaszból: […]kilométerenként 15 Ft adható adómentesen, de bármely utazási mód esetén is legfeljebb heti egyszer, illetve havonta négy alkalommal és maximum a PM rendeletben évente meghatározott mértékig, 2020-ban 38 640 Ft/hóig adható költségtérítés. Más előírás erre vonatkozóan nincs. Bárki autójával utazhat haza, nem kell a tulajdont igazolni. Az azonban feltétel, hogy az életvitelszerű ottlakás helyére történjen a hazautazás.Az Szja-tv. II. mellékletének 6. pontja a kiküldetés költségtérítésénél írja elő, hogy a kifizető a magánszemélynek a saját személygépkocsi (ideértve a közeli hozzátartozó tulajdonát képező személygépkocsit is) használata miatt fizetett költségtérítés összegéből a kiküldetési rendelvényben feltüntetett kilométer-távolság szerint az üzemanyag-fogyasztási norma és legfeljebb az állami adó- és vámhatóság által közzétett üzemanyagár,[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2020. szeptember 15.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 5285

3. találat: Prémium benzin elszámolása kiküldetésnél

Kérdés: Egyik dolgozónk rendszeresen jár kiküldetésbe saját gépkocsijával. Jelezte, hogy prémium benzint tankol a gépkocsijába, ezért magasabb összegű üzemanyag elszámolását kéri. A NAV honlapján a prémium benzin árát nem teszik közzé. Alkalmazhatjuk az Szja-tv. 3. sz. melléklete IV. fejezetének 1.b) pontja szerinti megoldást, vagyis hogy a bemutatott számlán szereplő benzinárral számoljuk ki a kiküldetés üzemanyagköltségét?
Részlet a válaszból: […]jövedelme lesz, amivel szemben költséget számolhat el az Szja-tv. 3. sz. mellékletének IV. fejezete szerint.A NAV a 95-ös benzin árát teszi közzé, a prémium benzin árát nem, ezért az nem számolható el úgy, hogy ne minősüljön a magánszemély bevételének. Kiküldetési rendelvénnyel történő elszámolás esetén cégautóadó-fizetési kötelezettség nem keletkezik. A dolgozó választhatja azt a megoldást, hogy útnyilvántartás alapján a ténylegesen megtett utak figyelembevételével vagy átalány alapján részesül költségtérítésben. A költségtérítés címén kapott összeg ebben az esetben adóköteles bevételnek számít, amellyel szemben a felmerült költségek az üzleti, hivatali utakra a tényleges futásteljesítmény alapján elszámolhatók. A költségelszámolásnál az Szja-tv. 3. sz. mellékletének IV. fejezete szerint kell eljárni. A dolgozó üzemanyagköltség címén az alábbi módszerrel számolhat el költséget:- a kormányrendeletben meghatározott fogyasztási norma szerinti üzemanyag-mennyiség és a NAV által közzétett ár szorzataként meghatározott összeg szerint, vagy- a számlával (számlákkal) igazolt üzemanyag-vásárlás vehető figyelembe azzal, hogy a számla alapján figyelembe vett üzemanyag-mennyiség nem lehet több, mint az üzemi használatra az üzemanyag-fogyasztási normával számított mennyiség, továbbá - a számlával (bizonylattal) igazolt - fenntartási, javítási és felújítási költségek számolhatók el a hivatali célú használat arányában.Ha a dolgozó nem kiküldetési rendelvény alapján, hanem útnyilvántartás alapján számolja el a kiküldetési költségeket, akkor cégautóadó-fizetési kötelezettsége keletkezik. Ha tehát nem a NAV által közzétett üzemanyagárral számolják a kiküldetési rendelvény alapján elszámolt üzemanyagköltséget, akkor nem lesz adómentes, ha pedig útnyilvántartás alapján számolják el a kiküldetési költségeket, akkor cégautóadó-fizetési kötelezettség merül fel. Az előzőeken nem változtat az a körülmény sem, hogy a dolgozó nem saját elhatározásából vásárol prémium benzint, hanem azért, mert[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2020. június 23.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 5225

4. találat: Elektromos és hibrid autók üzemanyagköltségének meghatározása

Kérdés: Az intézmény belső szabályzata szerint, ha belföldi kiküldetésre engedélyezik a munkavállaló részére a saját tulajdonú gépjármű használatát, akkor a munkavállaló üzemanyag-felhasználás címén az üzemanyag-fogyasztási norma és a NAV által közzétett üzemanyagár alapján megállapított összeget számolhatja el. Jelenleg problémát jelent számunkra az elektromos és hibrid autók esetében az alapnorma meghatározása, mivel arra az állami adóhatóság által közzétett üzemanyagár nem vonatkozik. Ebben az esetben hogyan határozhatjuk meg az üzemanyag-fogyasztási normát, hogy az megfeleljen a jogszabályoknak?
Részlet a válaszból: […]a) pont szerinti üzemanyagköltség mellett, a számlák, bizonylatok alapján elszámolt egyéb járműhasználattal összefüggő költségek helyett a kilométerenkénti 15 forint általános személygépkocsi-normaköltség vehető figyelembe.A magánszemély választhat a kétféle módszer között, választása azonban egész évre és valamennyi általa használt személygépjárműre vonatkozik.Amennyiben a magánszemély a saját tulajdonban lévő személygépkocsi hivatali (üzleti) célú használatára tekintettel útnyilvántartás alapján költséget számol el, akkor cégautóadó-fizetési kötelezettsége keletkezik, amely alól azonban kivétel lehet a környezetkímélő személygépkocsi.A költségtérítés másik módja, amikor a magánszemély saját személygépjárművének hivatali célú használatáért kiküldetési rendelvény alapján kap költségtérítést a kifizetőtől.Kiküldetési rendelvény nemcsak a munkaviszonyra tekintettel állítható ki, hanem más jogviszonyok (pl. megbízás, vezető tisztségviselői, választott tisztségviselői jogviszony stb.) alapján is.Amennyiben a térítés mértéke nem haladja meg a jogszabály szerinti igazolás nélkül elszámolható mértéket, akkor azt nem kell bevételként figyelembe venni a magánszemélynél. Igazolás nélkül elszámolható a hivatali célú kilométerekre a kormányrendeletben meghatározott üzemanyag-fogyasztási norma alapján a NAV által közzétett üzemanyagárral számított üzemanyagköltség és a kilométerenkénti 15 forint (általános személygépkocsi-normaköltség).Abban az esetben, ha a kifizető a kiküldetési rendelvény alapján a jogszabályban meghatározott mértéket meghaladó térítést fizet, akkor a teljes összeg adóköteles bevételnek minősül. A költségelszámolást illetően ekkor a magánszemélynek választási lehetősége van. Vagy az igazolás nélkül elszámolható összeget veszi figyelembe költségként, és a térítés fennmaradó része után fizet az adott jogviszonyra tekintettel adót, vagy a felmerült költségeket útnyilvántartás alapján számolja el a hivatali célból megtett utakra a hivatali és a magáncélból megtett utak arányában, igazolás (számla, más bizonylatok) alapján. Ekkor felmerül(het) cégautóadó-fizetési kötelezettség.Problematikus az elektromos és hibrid autók esetében az alapnorma meghatározása. A hivatkozott kormányrendelet 2. §-ának (1)[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2019. október 15.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 5054

5. találat: Saját gépkocsival hivatali utazások költségtérítése

Kérdés: Dolgozóink saját gépkocsival hivatali utazásokat hajtanak végre. Ezzel kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy kötelesek vagyunk-e megadni a 15 Ft/km kopási költségtérítést, vagy adhatjuk-e az idén is a 9 Ft/km-t, illetve lehetséges-e differenciáltan adni úgy, hogy egyes dolgozóknak 9 Ft/km-t, másoknak 15 Ft/km-t térítünk, arra hivatkozással, hogy más típusú gépkocsijuk van?
Részlet a válaszból: […]azonban nem kötelező. A?magánszemély választhat, hogy útnyilvántartás alapján a ténylegesen megtett utak figyelembevételével, vagy átalány alapján részesül költségtérítésben. Ezt akkor célszerű alkalmazni, ha a magánszemély a saját személygépkocsiját rendszeresen használja hivatalos célra. A költségtérítés címén kapott összeg ekkor adóköteles bevétel, amellyel szemben a felmerült költségek az üzleti (hivatali) utakra (futásteljesítmény) elszámolhatók. Költségként a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendeletben meghatározott fogyasztási norma szerinti üzemanyag-felhasználás költsége és a számlával (bizonylattal) igazolt fenntartási, javítási és felújítási költségeket számolja el a hivatali célú használat arányában. E módszer alkalmazása olyan útnyilvántartás vezetését teszi szükségessé, amelyben feljegyzik az év eleji és év végi kilométeróra-állást, a hivatali utakat. Az útnyilvántartásban fel kell tüntetni a gépjármű típusát, forgalmi rendszámát, az üzemanyagnormát és mindazokat[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2019. június 25.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 4988

6. találat: Saját gépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Hogyan fizethet ki a munkáltató hivatali célú saját gépjárművel kapcsolatos költségtérítést útnyilvántartás nélkül?
Részlet a válaszból: […]által közzétett üzemanyagárral, vagy számlákkal igazolt üzemanyagárral, továbbá a számlával (bizonylattal) igazolt fenntartási, javítási és felújítási költségek a hivatali célú használat arányában.- A költségelszámolás másik lehetséges módszere, hogy egyrészt üzemanyagköltség címén a kormányrendeletben meghatározott fogyasztási norma szerinti üzemanyag-mennyiség kerül elszámolásra a NAV által közzétett üzemanyagárral vagy számlákkal igazolt üzemanyagárral, másrészt - a számlák, bizonylatok alapján elszámolt egyéb járműhasználattal összefüggő költségek helyett - kilométerenkénti 15 forint általános személygépkocsi-normaköltség.A hivatalos utakról útnyilvántartást kell vezetni, ez képezi a költségelszámolás alapbizonylatát, s emiatt a magánszemélynek cégautóadó-fizetési kötelezettsége is keletkezik.b) A költségtérítés másik - inkább javasolt - módja, hogy a magánszemély saját személygépjárművének hivatali célú használatáért a kifizetőtől kiküldetési rendelvény alapján is kap költségtérítést.Amennyiben a térítés mértéke nem több a jogszabály szerint igazolás nélkül elszámolható mértéknél (a hivatalos célra megtett kilométerekre a kormányrendeletben meghatározott üzemanyag-fogyasztási norma alapján a NAV által közzétett üzemanyagárral számított üzemanyagköltség és kilométerenként 15 forint általános személygépkocsi-normaköltség), akkor azt nem kell bevételként figyelembe vennie a magánszemélynek.Abban[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2019. június 25.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 4979

7. találat: Magánszemély tulajdonában lévő tehergépkocsi költségtérítése

Kérdés: Saját személygépjármű hivatali célú használatát (költségtérítését) az Szja-tv. részletesen és egyértelműen szabályozza. Engem azonban a saját tehergépjármű hivatali célú használatának költségtérítése érdekelne. Ebben az esetben a 15 Ft/km normaköltség nem jár, de ha a munkáltató megtéríti az üzemanyagköltséget kiküldetési rendelvénnyel a NAV-norma szerint, akkor az a munkáltató és a munkavállaló részéről hogyan viselkedik a költségtérítés adózása járulékfizetés szempontjából? Adóköteles jövedelemnek számít? A forgalmiba tehergépjármű van bejegyezve, és az Szja-tv. értelmében sem számít személygépkocsinak, mivel az össztömege meghaladja a 2500 kg-ot.
Részlet a válaszból: […]üzemanyag-fogyasztási normával számított mennyiség, továbbá a számlával (bizonylattal) igazolt fenntartási, javítási és felújítási költségek számolhatók el a hivatali célú használat arányában.Az üzemanyagköltség elszámolásánál nem alkalmazhatja a NAV által közzétett üzemanyagárat az a magánszemély, aki az üzemanyag forgalmi adóját az Áfa-tv. szabályai szerint levonja. Ilyen esetben az üzemanyagköltség elszámolása - az áfa levonása után - kizárólag tételesen, számlák alapján történhet.A tehergépjármű hivatali úttal arányos egyéb költségei is elszámolhatók (kötelező biztosítás, gépjárműadó, fenntartási kiadások stb.). Mivel a költségtérítéssel szemben csak a hivatalos célú használatra jutó költségeket lehet érvényesíteni, a helyes arány megállapítása céljából a hivatalos utakról útnyilvántartást kell vezetni. Az útnyilvántartást a járművekkel kapcsolatos költségelszámolás alapbizonylatának kell tekinteni. Az útnyilvántartásban fel kell tüntetni a gépjármű típusát, forgalmi rendszámát, az üzemanyagnormát és mindazokat az adatokat, amelyek a költségelszámoláshoz szükségesek, így többek között a kilométeróra állását az év első és utolsó napján, és a hivatali, üzleti célból megtett kilométereket.Az[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2019. február 5.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 4880

8. találat: Üzemanyag-fogyasztás ellenőrzése, elszámolása hivatali gépjármű esetében

Kérdés: Az önkormányzatunk falugondnoki buszként üzemelteti az Opel Vivaro-B típusú gépjárművet. Fogyasztási normája nincs megadva a vonatkozó kormányrendeletben. Milyen üzemanyagnormát kell használnunk az üzemanyag-felhasználás elszámolásához?
Részlet a válaszból: […]igazolás nélkül elszámolható mértékéről szóló 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet alapvetően az Szja-tv. felhatalmazása alapján került kiadásra, a hivatali, üzleti utazások céljából történő gépjárműhasználat költségeinek adózási szempontú elszámolásához kapcsolódóan. Arra nincsen jogszabályi előírás, hogy e kormányrendelet szabá-lyait kellene alkalmazniuk a költségvetési szerveknek a hivatali gépjárművek üzemanyag-fogyasztásának elszámolásánál. Mindazonáltal kézenfekvő, és a gyakorlatban is megszokott, hogy a költségvetési szervek az elszámolást a hivatkozott kormányrendelet szabályai szerint teszik meg, és belső szabályzataikban is ezt rögzítik.A kormányrendelet 1., illetve 1/A. számú mellékletei tartalmazzák az egyes járművekre (erőgépekre) vonatkozó alapnormát, mely a különleges[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2017. május 2.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 4456
Kapcsolódó tárgyszavak: ,

9. találat: -Polgármester költségtérítésével kapcsolatos adózási szabályok 2014. október 12-től

Kérdés:

Településünk polgármestere a Mötv. alapján költségtérítést kap. Kell-e számlával igazolnia felmerült költségeit? Ez jellemzően üzemanyagköltség. Ha igen, hogyan? Útnyilvántartást kell vezetnie, vagy elég a saját nevére szóló üzemanyagszámla, illetve a kettő együtt? Egyéb költségeit mivel igazolja?

Részlet a válaszból: […]magánszemély nevére kiállított bizonylattal igazolt kiadás, valamint az adott tisztséggel összefüggő feladat ellátása érdekében használt tárgyi eszközök átalány-értékcsökkenése (pl. egy szakkönyv, folyóirat, pendrive megvásárlása, saját gépjármű hivatali célú használata stb.). A magánszükséglet céljára történt beszerzések nem számolhatók el költségnek, például ruhavásárlás, szemüveg, fodrász stb. Az adóelőleg levonásakor a polgármester nyilatkozhat arról, hogy a költségtérítéssel szemben hány százalék költséget kíván elszámolni. Év közben a költségeiről össze kell gyűjtenie a saját nevére szóló számlákat, illetve vezetnie kell a szükséges nyilvántartásokat (pl. saját gépjárműhasználat költségeinek elszámolásánál útnyilvántartást). Az év végi adóbevallásnál ezek alapján tudja megállapítani a költségtérítéssel szemben elszámolható költségeket (legfeljebb a költségtérítés mértékéig). Ha az adóelőleg-nyilatkozat alapján év közben levont költség több, mint amennyit év végén igazolni tud, a különbözet után "büntetőadót" kell fizetnie. A költségtérítésként kapott bevételből az a rész, mellyel szemben a polgármester nem tud költséget felmutatni (illetve az adóelőleg-levonásnál az a rész, amelyre nem kérte tételes költség levonását adóelőleg-nyilatkozatában),[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2014. december 16.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 3847
Kapcsolódó tárgyszavak: ,

10. találat: Mezőgazdasági erőgép üzemanyag-fogyasztásának elszámolása

Kérdés: Önkormányzatunk vásárolt egy rendszámos, használt kistraktort. Az értékesítő cég által rendelkezésünkre bocsátott dokumentum nem tartalmaz az erőgép fogyasztási normájával kapcsolatos adatot. A traktorhoz tartozik egy tolólap, melyet a külterületi utak talajegyengetéséhez vesszük igénybe, illetve személygépkocsi-utánfutó vontatására használjuk üresen és rakottan egyaránt. Hogyan állapítsuk meg a fogyasztási normát? Egy szakember azt ajánlotta, hogy tapasztalati adatok alapján saját magunk, mégpedig órára vetítve, tolólapozásra, az utánfutó üres és rakott vontatására vonatkozóan. A mért fogyasztást jegyzőkönyvben rögzítsük, legyen aláíratva a polgármesterrel, és a továbbiakban ez a dokumentum szolgál a fogyasztási norma alátámasztására. Elfogadható-e ez a megoldás, vagy a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet 4. mellékletében foglaltak szerint kell eljárni? Ebben az esetben ki állapítja meg a területi kategóriát?
Részlet a válaszból: […]költségtérítés felső határértékét a 3. számú melléklet kWh munkaegyenértékre vetítve adja meg, de az elszámolásban a kWh-ra jutó költségtételek és a 4. számú mellékletben szereplő kWh átszámítási tényezők segítségével meghatározott hektárra, tonnára, tonnakilométerre, motorüzemórára stb. vetített költségtételeket is lehet alkalmazni.A kWh-ban minden kifejezett munkaegyenérték meghatározható:- A 4. számú mellékletben közölt munkaműveletek és területi kategóriák szerint meghatározott kWh átszámítási tényezők segítségével, valamint- átszámítási tényezők helyett kWh mérőműszerekkel is.Egy kWh gépi munka egyenlő 1 kW teljesítményű motor - a mezőgazdaság számára hasznosítható - egyórai munkájával, teljes terhelésnél.Véleményünk szerint az üzemanyag-fogyasztás tapasztalati adatok alapján történő megállapítása nem megfelelő.A 4. számú melléklet 52-56. pontjai rögzítik a traktoros munkák területi kategória szerinti átszámítási tényezőit szilárd burkolatú úton történő szállítás esetére, illetve az egyéb traktormunka átszámítási[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2013. október 8.
Az olvasói kérdés sorszáma a Költségvetési Levelek adatbázisban: 3532
Kapcsolódó tárgyszavak:
| 1 - 10 | 11 - 20 | 21 - 30 | 31 - 36 | >>>>>>

Ha nem találta meg amit keresett indítson új keresést