Gépjármű-költségtérítés

Kérdés: Intézményünk a 60/1992. Korm. rendelet és a NAV által közzétett üzemanyagárak alapján szeretne elszámolni gépjármű-költségtérítést, belföldi kiküldetés elszámolásaként CNG földgázzal üzemelő gépjármű esetében. A kormányrendelet tartalmazza az alábbi szorzók szerinti elszámolást:
"(4) Az autógázzal üzemelő tiszta gázüzemű, valamint kettős üzemű gépkocsi alapnorma-átalány mértékét - a (2) bekezdés alapján liter/100 kilométerben meghatározott alapnorma érték - továbbá
a) cseppfolyós propán-bután gázüzem (LPG) esetén 1,2 (liter/liter) értékű,
b) földgáz (CNG, LNG) üzem esetén 0,8 (Nm3/liter) értékű
módosító tényező szorzataként kell megállapítani."
Azonban a NAV üzemanyag-közleményében csak LPG autógáz Ft/l egységár szerepel!
2021. év:
 

Ólmozatlan
motorbenzin
ESZ-95 (Ft/l)

Gázolaj
 (Ft/l)

Keverék
(Ft/l)

 KPG
autógáz
(Ft/l)

március   398 415 434 241
február   381 403 418 240
január   368 387 405 245

 
A kormányrendelet szerint kiszámított fogyasztást milyen üzemanyagárral lehetne kiszámolni? Ár hiányában számla szerinti egységárral kellene számolnunk?

 
Részlet a válaszából: […] A közúti gépjárművek, az egyes mezőgazdasági, erdészeti és halászati erőgépek üzemanyag- és kenőanyag-fogyasztásának igazolás nélkül elszámolható mértékét a 60/1992. Korm. rendelet tartalmazza.A költségként elszámolható üzemanyag mennyisége magánszemélyek esetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. április 20.

Hétvégi hazautazás költségtérítése I.

Kérdés: Költségvetési intézmény dolgozója hétvégi hazautazáskor elszámolható személygépkocsi--költségeinél kinek a tulajdonában kell lennie az autónak ahhoz, hogy a munkáltatónál tudja érvényesíteni a hazautazás költségét (milyen dokumentummal kell igazolni a fentieket)?
Részlet a válaszából: […] A munkába járás és a hazautazás költségtérítéséhez sem az Szja-tv., sem a 39/2010. (II. 26.) Korm. rendelet nem ír elő semmilyen előírást a közlekedési eszközre, illetve annak tulajdonára vonatkozóan. Amennyiben a hazautazás tömegközlekedési eszközzel történik, a bérlet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. szeptember 15.

Prémium benzin elszámolása kiküldetésnél

Kérdés: Egyik dolgozónk rendszeresen jár kiküldetésbe saját gépkocsijával. Jelezte, hogy prémium benzint tankol a gépkocsijába, ezért magasabb összegű üzemanyag elszámolását kéri. A NAV honlapján a prémium benzin árát nem teszik közzé. Alkalmazhatjuk az Szja-tv. 3. sz. melléklete IV. fejezetének 1.b) pontja szerinti megoldást, vagyis hogy a bemutatott számlán szereplő benzinárral számoljuk ki a kiküldetés üzemanyagköltségét?
Részlet a válaszából: […] Az Szja-tv. 7. §-ának r) pontja szerint nem bevétel a kiküldetési rendelvény alapján hivatali, üzleti utazás költségtérítése címén a teljesített kilométer-távolság (futásteljesítmény) figyelembevételével az utazásra kapott összeg, feltéve, hogy a térített összeg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. június 23.

Elektromos és hibrid autók üzemanyagköltségének meghatározása

Kérdés: Az intézmény belső szabályzata szerint, ha belföldi kiküldetésre engedélyezik a munkavállaló részére a saját tulajdonú gépjármű használatát, akkor a munkavállaló üzemanyag-felhasználás címén az üzemanyag-fogyasztási norma és a NAV által közzétett üzemanyagár alapján megállapított összeget számolhatja el. Jelenleg problémát jelent számunkra az elektromos és hibrid autók esetében az alapnorma meghatározása, mivel arra az állami adóhatóság által közzétett üzemanyagár nem vonatkozik. Ebben az esetben hogyan határozhatjuk meg az üzemanyag-fogyasztási normát, hogy az megfeleljen a jogszabályoknak?
Részlet a válaszából: […] A saját tulajdonú személygépkocsi hivatali célú használata esetén a költségtérítésnek két módja lehet. Az egyik, amikor útnyilvántartás alapján vagy átalány formájában részesül a magánszemély térítésben. Ekkor a költségtérítés címén kapott összeg jogviszonyból...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 15.

Saját gépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Hogyan fizethet ki a munkáltató hivatali célú saját gépjárművel kapcsolatos költségtérítést útnyilvántartás nélkül?
Részlet a válaszából: […] A munkáltató a saját gépkocsiját hivatali célból használó munkavállaló részére alapvetően kétféle módon fizethet költségtérítést:a) A költségtérítés egyik módja az, amikor az útnyilvántartással alátámasztott, ténylegesen megtett utak figyelembevételével, vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. június 25.

Saját gépkocsival hivatali utazások költségtérítése

Kérdés: Dolgozóink saját gépkocsival hivatali utazásokat hajtanak végre. Ezzel kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy kötelesek vagyunk-e megadni a 15 Ft/km kopási költségtérítést, vagy adhatjuk-e az idén is a 9 Ft/km-t, illetve lehetséges-e differenciáltan adni úgy, hogy egyes dolgozóknak 9 Ft/km-t, másoknak 15 Ft/km-t térítünk, arra hivatkozással, hogy más típusú gépkocsijuk van?
Részlet a válaszából: […] Ha a dolgozó hivatali utazást teljesít saját gépkocsijával, akkor az üzemanyagköltséget és a 9 Ft/km áta-lány-költségtérítést kötelező kifizetnie a munkáltatónak. A költségtérítés legfeljebb 15 Ft/km-ig nem számít bevételnek. A 9 Ft és a 15 Ft közötti különbözet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. június 25.

Magánszemély tulajdonában lévő tehergépkocsi költségtérítése

Kérdés: Saját személygépjármű hivatali célú használatát (költségtérítését) az Szja-tv. részletesen és egyértelműen szabályozza. Engem azonban a saját tehergépjármű hivatali célú használatának költségtérítése érdekelne. Ebben az esetben a 15 Ft/km normaköltség nem jár, de ha a munkáltató megtéríti az üzemanyagköltséget kiküldetési rendelvénnyel a NAV-norma szerint, akkor az a munkáltató és a munkavállaló részéről hogyan viselkedik a költségtérítés adózása járulékfizetés szempontjából? Adóköteles jövedelemnek számít? A forgalmiba tehergépjármű van bejegyezve, és az Szja-tv. értelmében sem számít személygépkocsinak, mivel az össztömege meghaladja a 2500 kg-ot.
Részlet a válaszából: […] Amennyiben a magánszemély saját tulajdonú tehergépjárművét használja a kifizető érdekében, akkor költségei megtéríthetők útnyilvántartás alapján.Tehergépkocsi esetén is elszámolható költségként az üzemanyagköltség. Üzemanyagköltség címén a 60/1992. (IV. 1.) Korm....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 5.

Üzemanyag-fogyasztás ellenőrzése, elszámolása hivatali gépjármű esetében

Kérdés: Az önkormányzatunk falugondnoki buszként üzemelteti az Opel Vivaro-B típusú gépjárművet. Fogyasztási normája nincs megadva a vonatkozó kormányrendeletben. Milyen üzemanyagnormát kell használnunk az üzemanyag-felhasználás elszámolásához?
Részlet a válaszából: […] Az Ávr. 13. §-a (2) bekezdésének f) pontja alapján az önkormányzat köteles meghatározni a gépjárművek igénybevételével és használatával kapcsolatos intézményen belüli szabályokat, így az üzemanyag-felhasználás ellenőrzésére, elszámolására vonatkozó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2017. május 2.

-Polgármester költségtérítésével kapcsolatos adózási szabályok 2014. október 12-től

Kérdés:

Településünk polgármestere a Mötv. alapján költségtérítést kap. Kell-e számlával igazolnia felmerült költségeit? Ez jellemzően üzemanyagköltség. Ha igen, hogyan? Útnyilvántartást kell vezetnie, vagy elég a saját nevére szóló üzemanyagszámla, illetve a kettő együtt? Egyéb költségeit mivel igazolja?

Részlet a válaszából: […] A polgármester jogviszonya véleményünk szerint továbbra is különleges foglalkoztatási jogviszonynak tekintendő (a Mötv. módosítására benyújtott törvényjavaslat is ezt erősíti meg), s mint ilyen, személyi jövedelemadó szempontból a nem önálló tevékenység körébe tartozik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. december 16.

Mezőgazdasági erőgép üzemanyag-fogyasztásának elszámolása

Kérdés: Önkormányzatunk vásárolt egy rendszámos, használt kistraktort. Az értékesítő cég által rendelkezésünkre bocsátott dokumentum nem tartalmaz az erőgép fogyasztási normájával kapcsolatos adatot. A traktorhoz tartozik egy tolólap, melyet a külterületi utak talajegyengetéséhez vesszük igénybe, illetve személygépkocsi-utánfutó vontatására használjuk üresen és rakottan egyaránt. Hogyan állapítsuk meg a fogyasztási normát? Egy szakember azt ajánlotta, hogy tapasztalati adatok alapján saját magunk, mégpedig órára vetítve, tolólapozásra, az utánfutó üres és rakott vontatására vonatkozóan. A mért fogyasztást jegyzőkönyvben rögzítsük, legyen aláíratva a polgármesterrel, és a továbbiakban ez a dokumentum szolgál a fogyasztási norma alátámasztására. Elfogadható-e ez a megoldás, vagy a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet 4. mellékletében foglaltak szerint kell eljárni? Ebben az esetben ki állapítja meg a területi kategóriát?
Részlet a válaszából: […] A kistraktor mezőgazdasági erőgépnek minősül, így a 60/1992. (IV. 1.) Korm. rendelet - mezőgazdasági erőgépek üzemanyag- és kenőanyag-felhasználását szabályozó - 3. és 4. számú mellékletében meghatározottak szerint kell megállapítani az üzemanyag-felhasználást. A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. október 8.
1
2
3
4