Belső ellenőrzés

Kérdés: A belső ellenőrzési feladatok ellátására 2010. évre érvényes megállapodással rendelkezünk, amely a többcélú társulás, a két város önkormányzata és a tevékenységet megvalósító Polgármesteri Hivatal között a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92. § (3) bekezdésében előírt belső ellenőrzési feladatok ellátására szól. Tervezzük kezdeményezni a Ber. 4/A. § (2) bekezdésben foglaltakra hivatkozással a társulással kötött megállapodásban a rendelkezést a belső ellenőrzési vezetői tevékenység ellátásának módjáról, továbbá hogy a társulással kötött megállapodásban írják elő a jegyző bevonását a belső ellenőrzési stratégiát megalapozó kockázatelemzés folyamatába, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglalt, az önkormányzatok társulásaival kapcsolatos különleges szabályok teljes körű beépítését. Kérdésünk az, hogy a fenti módon történő feladatellátás esetén megvalósul-e a belső ellenőrzési feladat társulás keretében történő ellátása? A többcélú társulás és a többcélú társulás kistérségi irodája önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A belső ellenőröket a polgármesteri hivatalok foglalkoztatják, a megállapodásban foglalt feladatok ellátása munkaköri feladatuk, külön díjazásban a kistelepülések, illetve a társulás intézményeinek ellenőrzéséért nem részesülnek. A belső ellenőrök rendelkeznek az előírt szakmai képesítéssel. Kérdésünk, hogy a társulás 2010. évre jogosult-e a többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak normatívatámogatására a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. 2.8. pontja alapján?
Részlet a válaszából: […] ...indítására kerül sor.A belső ellenőrzési vezető év közben az ellenőrzésekmegkezdésekor és befejezésekor az éves ellenőrzési terv végrehajtásáról kötelestájékoztatást adni az érintett önkormányzatok jegyzői részére.A társult feladatellátás esetén a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...végző szervtől – azönkormányzatot illeti meg. A szabálysértési pénz- és helyszíni bírság, valaminte közigazgatási bírság végrehajtását kérő szerv költségminimum megelőlegezésérenem köteles. Az Országgyűlés a helyi önkormányzatok, valamint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Cafeteriaszabályzat

Kérdés: Önkormányzat vagyunk, a köztisztviselőknél kötelező a cafeteriajuttatásokat szabályzatban (utasításban) rögzíteni. A cafeteria-rendszer keretén kívül adható-e differenciáltan kedvezményes adózású természetbeni, béren kívüli juttatás? A közalkalmazottak, Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozók esetében is kötelező-e cafeteriaszabályzat készítése, vagy anélkül is adható részükre kedvezményes adózású természetbeni, béren kívüli juttatás?
Részlet a válaszából: […] ...is.(A fentebb felsorolt, a cafeteria-rendszerbe a Ktv. alapjánkötelezően beépítendő kört tovább bővíti a minisztériumok esetében avégrehajtási rendelet, és azt is meghatározza, hogy a minisztériumoknál milyentovábbi juttatásokat lehet a kötelezőkön kívül beemelni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Gazdasági vezetők képesítési követelményei

Kérdés: A Költségvetési Levelek 2009. 07. 28-i 116-os számában a 2424. számú válaszban a gazdasági vezetők képesítési követelményeiről esik szó, és a következő mondatrész található a leírt anyagban: "...vagy külön jogszabályban meghatározott, államháztartási ismereteket tanúsító oklevéllel." A kérdésem az lenne, melyik az a külön jogszabály, ami erről rendelkezik, továbbá a pénzügyi és számviteli szakellenőr végzettség államháztartási szakon megfelel-e ennek a külön jogszabályban meghatározott, államháztartási ismereteket tanúsító oklevélnek?
Részlet a válaszából: […] ...ismereteket tanúsító oklevéllel kell rendelkezni. Mivel ajogszabály 2011-től lép életbe, ezért addig a jogalkotótól még végrehajtásirendelet megalkotása várható, amely erre a kérdésre is meg fogja adni aválaszt. Így jelenleg arra sem adható válasz, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Jogviszonyok beszámítása jubileumi jutalomba

Kérdés: Első kérdésem, hogy az alábbi munkaviszonyok beszámíthatók-e a közalkalmazotti jubileumi jutalomba? – 1983. 07. 28.-1995. 06. 05. – Megyei Zöldség-gyümölcs Kereskedelmi Szövetkezeti Részvénytársaság, – 1995. 04. 13-tól jelenleg is Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda. Második kérdésem, hogy az élelmezésvezetőnek jár-e vezetői pótlék?
Részlet a válaszából: […] ...kinevezettvezető. Azon közalkalmazotti munkakörök minősülnek vezetői munkakörnek,melyeket a Kjt., illetve annak adott ágazatra vonatkozó végrehajtási rendelete[pl. a közoktatási ágazatban történő végrehajtását szabályozó 138/1992. (X. 8.)Korm. rendelet] annak minősít....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Több önkormányzati intézmény gazdálkodási feladatait ellátó költségvetési szerv vezetőjének jogállása és illetménye

Kérdés: Városunkban a képviselő-testület két éve létrehozott egy önállóan gazdálkodó gazdasági intézményt, mely a város óvodáinak, általános iskoláinak, művelődési központjának és a városi könyvtárnak a gazdálkodási feladatait látja el. A képviselő-testület által megválasztott intézményvezető kinevezett vezető vagy megbízott vezető? A besorolási béren felül milyen juttatás jár neki? (Ő a részben önállóan gazdálkodó 7 intézmény ellenjegyzője, illetve a saját intézmény igazgatója.)
Részlet a válaszából: […] ...77/1993. (V. 12.) Korm. rendelet szól a közalkalmazottakjogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a helyiönkormányzatok által fenntartott szolgáltató feladatokat ellátó egyesköltségvetési intézményeknél. A rendelet hatálya kiterjed...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Egyidejűleg több részmunkaidős jogviszony fennállása egyéni vállalkozás mellett

Kérdés: Az előző tanévben a közalkalmazott teljes állásban volt egy kulturális intézménynél közalkalmazotti jogviszonyban. 2009. szeptember 1-jétől három zeneiskolában tanít. A tanároknak heti 22 óra megtartása jelenti a 40 órás munkahetet. Az egyik iskolában félállásban, heti 11 órára alkalmazzák, egy másikban heti 8, a harmadikban hetente 5 órát tart. Ez összesen heti 24 óra. Minden intézmény megfizeti a jogszabály szerinti járulékot, a béréből is levonásra kerülnek előírás szerint. Művésztanár lévén több együttesben is fellép, egyéni vállalkozói igazolvánnyal rendelkezik. Amikor egy munkahelyen volt 36 órában közalkalmazotti jogviszonya, akkor ilyen időtartamú foglalkoztatás után adófizetési kötelezettsége kisebb volt, mert "másodállásban" végezte vállalkozását. Kérdések: 1. Ha több részmunkaidős foglalkoztatásból "áll össze" egy teljes közalkalmazotti státusznyi foglalkoztatás, akkor a magánvállalkozást adózás szempontjából ez hogyan érinti? Ugyanolyan járulékfizetési kötelezettség illeti-e a vállalkozót, ha egy főállású helyen van legalább 36 órában foglalkoztatva, mint ha több helyen összesen legalább 36 órában történik a foglalkoztatása? 2. Maradhat-e ezek után is "másodállásban" a vállalkozó, vagy főállású vállalkozóvá kell válnia? 3. Összeszámíthatók-e a három helyről a jogviszonyai? Pl.: Betegség esetén arányosan mindhárom helyről számíthat táppénzre? 4. A félállású – őt legnagyobb óraszámban alkalmazó – munkahelyről kaphat csak béren felüli juttatásokat (étkezési utalvány, utazási kedvezmény, szakirodalom-vásárlási hozzájárulás), vagy a többi intézményben is? 5. Amiatt, hogy különböző helyeken dolgozik részmunkaidőben, éri-e hátrány a nyugdíj megállapításkor? Valamennyi jogviszony beszámít a – jelenleg érvényes – nyugdíjszámítási alapjába?
Részlet a válaszából: […] ...foglalkoztatnak, évente aköltségvetési törvényben meghatározott összegű szakirodalom-vásárlásihozzájárulásra jogosult. A törvény végrehajtási rendelete [20/1997. (II.13.) Korm. rendelet] értelmében a hozzájárulás évente egyszer illeti meg apedagógust akkor is, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 22.

Jegyzői feladatkör

Kérdés: Kérdésünk a jegyzői feladatkörrel kapcsolatos. A jegyző mely feladatköröket nem láthatja el személyesen? Gondolunk itt elsősorban a gazdálkodással kapcsolatos feladatkörökre: a pénztárt, valamint az adóügyi feladatokat elláthatja-e személyesen a jegyző, vagy erre kötelező külön ügyintézőt megbízni?
Részlet a válaszából: […] ...kerültek. Az Ámr. 134. § (1) bekezdése alapján "költségvetésiszerv nevében, a költségvetési szerv feladatainak ellátása (végrehajtása) soránfizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (a továbbiakban:kötelezettségvállalás) –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 1.

Önkormányzati gazdasági szolgáltató intézmény vezetője

Kérdés: Városunkban gazdasági intézményt hozott létre a képviselő-testület az óvodák és iskolák gazdálkodásának ellátására. Az intézményvezetőt a képviselő-testület nevezte ki. Szeretném megkérdezni, hogy az intézményvezető 2009-től kinevezett vezető vagy megbízott vezető? Amennyiben megbízott vezető, mennyi a minimális vezetői pótléka?
Részlet a válaszából: […] ...vezetőjekinevezett vagy megbízott vezető, a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényés annak az adott intézményre vonatkozó végrehajtási rendelete adfelvilágosítást. Jelen esetben a kérdés alapján önkormányzati szolgáltatófeladatot ellátó,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 1.

Bírósági letiltás – megbízási díj

Kérdés: Egy megbízási szerződéssel foglalkoztatott személytől, ha bírósági letiltása érkezik, hány százalékát lehet levonni a megbízási díjának? Ennek a személynek nincs máshol munkaviszonya, járulékait ebből az összegből vonjuk.
Részlet a válaszából: […] ...bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény(Vht.) rendelkezik arról, hogy az adóssal szemben fennálló pénzkövetelést hogyanlehet érvényesíteni, az adóson végrehajtani. A pénzkövetelés végrehajtásánakegyik módja a munkabérre, egyéb járandóságra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 1.
1
30
31
32
44