Szennyvízszippantás áfája

Kérdés: Önálló önkormányzati intézmény szennyvízszippantást végez a lakosság részére, amelynek díját be is szedi a lakosságtól. Ez a bevétel csak részben fedezi a szolgáltatás költségét, az önkormányzattól támogatást kap az intézmény. E támogatás alapja az intézmény által leadott számlákon szereplő m3. Ez után a m3 után 105 Ft/m3 normatív, kötött felhasználású támogatás jár. Az igényelt támogatást a lakossági díjak csökkentésére kell fordítani. Az önkormányzat a fent nevezett támogatást milyen címen adhatja az intézménynek? Az önkormányzat által nyújtott támogatás áfaköteles-e vagy sem? Az önkormányzatnak a támogatásról kell-e számlát kiállítania?
Részlet a válaszából: […] ...a nevére kell kiállítani, az áfát reá kell áthárítani, de csak az általa fizetett, térített összeg erejéig. Az intézmény beszerzéseinek előzetesen felszámított adója – a törvényben meghatározott egyéb feltételek fennállása esetén –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 20.

Gyermekétkeztetés támogatásának áfavonzata

Kérdés: Van-e áfavonzata a rendszeres gyermekvédelmi támogatásban részesülő gyermek étkeztetésére kapott 100, illetve 50 százalékos normatív állami támogatásnak?
Részlet a válaszából: […] ...ellenértéknek nem minősülő államháztartási támogatást kap egy intézmény, akkor az ezen tevékenységekkel kapcsolatos beszerzések áfája csak az Áfa-tv. 38. §-ában előírt arányosítás szabályai szerint helyezhető levonásba. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 20.

Áfa megosztása arányosítással

Kérdés: Óvodánk külső konyhától vásárolja az ebédet, melynek nettó értéke 420 000 forint. Ehhez kapcsolódó bevételek: gyermekek térítési díja, felnőtt dolgozók térítési díja, illetve a hozzáadott természetbeni juttatás, önkormányzati térítés, összesen nettó értékben 260 000 forint. A 160 000 forint különbözetet (ami a törvény által biztosított kedvezményes és ingyenes étkeztetésből adódik) az intézmény finanszírozza. Az ehhez kapcsolódó beszerzést terhelő áfa összege 63 000 forint. Kell-e arányosítanom, vagy a teljes összeg levonható? Mi a teendő tárgyi eszköz beszerzésekor?
Részlet a válaszából: […] ...államháztartási támogatást, a 160 000 forintot a levonási hányad számításánál a nevezőben szerepeltetni kell. Vagyis a 63 000 forint beszerzési áfából csak olyan arányú részt lehet levonni, ahogy a 260 000 forint aránylik a 260 000 + 160 000 összegéhez. Az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.

Térítésmentesen átvett, 0-ra leírt tárgyi eszköz állományba vételének elszámolása

Kérdés: Költségvetési intézmény vagyunk, egy rt. egy alapítványon keresztül használt számítógépeket adott térítés nélkül. Az átadási jegyzőkönyvben ugyanannyi a bruttó érték és az értékcsökkenés, a nettó érték nulla, de kimutatott áfaalapot és áfát. Mi a teendőnk, be kell-e venni az áfaelszámolásunkba?
Részlet a válaszából: […] ...tárgyidőszaki adóelszámolás során figyelembe lehet venni levonható adóként annak függvényében, hogy arra egyébként jogosultak-e ezen beszerzést illetően. Amennyiben az átadó áfaösszeget csak azért szerepeltetett az átadási jegyzőkönyvben, hogy a saját magát...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.
Kapcsolódó címkék:  

Postaköltség bizonylatolása

Kérdés: Önkormányzatunknál többször előfordul, hogy a szállítócégek a számlájukban a postaköltséget nem tüntetik fel (pl. könyv, kis értékű tárgyi eszközök beszerzése esetén). Elfogadható-e bizonylatnak a postai utánvétes kísérőlevél, amin fel van tüntetve a postai díj, vagy minden esetben kérni kell a postaköltség számlázását? A posta nem ad számlát, hiszen nem ő az értékesítő.
Részlet a válaszából: […] A kérdésben szereplő postai utánvétes kísérőlevél nem minősíthető számlának. Azonban az önkormányzat a postától nem is kaphat számlát, mert nem ő rendelte meg a szolgáltatást, hanem a szállító. A szállító számlájában kellene szerepelnie ennek a költségnek is.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 29.
Kapcsolódó címke:

Közösségi adószámok

Kérdés: Milyen határidőig kell megkérnie az alanyi mentes, illetve kizárólag tárgyi mentes költségvetési szervnek a közösségi adószámot, ha közösségen belüli beszerzést teljesít?
Részlet a válaszából: […] ...különleges jogállást választó adóalany, valamint az egyszerűsített vállalkozói adó alanya, ha 2003-ban a Közösségen belüli beszerzéseinek adó nélkül számított összesített ellenértéke nem haladta meg a 10 000 eurót, és a Közösségen belül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.
Kapcsolódó címke:

Áfaalanyiságukat elvesztő szervezetek Európai Közösségen belüli adózási szabályai

Kérdés: Mi a változás 2004. május 1-jétől az alanyi áfamentes, illetve a kizárólag tárgyi mentesként bejelentkezett költségvetési szerv áfaadózásában? A közhatalmi tevékenység miatt az adóalanyiságból kijelentkezett költségvetési szervnek kell-e áfát fizetnie Közösségen belüli beszerzéseire?
Részlet a válaszából: […] ...adóalanyiságból kijelentkezett költségvetési szerv is), illetve az eva (egyszerűsített vállalkozói adó) alanyának Közösségen belüli beszerzései után áfakötelezettsége keletkezik, feltéve ha annak áfa nélküli összesített ellenértéke a tárgyévet megelőző évben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.

Állami támogatásból finanszírozott étkeztetés áfája

Kérdés: Adóalany önkormányzat vagyunk, a hozzánk tartozó, részben önálló intézmények (óvoda, iskola) adókapcsolatai az önkormányzat adószámláján folynak át. Kell-e áfát fizetni a jogszabályban meghatározott mértékű kedvezményes étkeztetéssel (30 százalékos, 70 százalékos, 50 százalékos) kapcsolatban utalt támogatás után, illetve az ezzel összefüggésben felmerült előzetesen felszámított áfát teljes összegben levonásba helyezhetjük-e? A konyha önálló szakfeladaton van, a gyermekétkeztetéshez normatív állami támogatást kapunk.
Részlet a válaszából: […] ...a támogatási rész után. Említésük szerint az intézmény konyhája önálló, feltehetően az étkeztetési tevékenységhez kapcsolódó beszerzések elkülönülten meghatározhatók. A tételes elkülönítés biztosítása mellett az adó 2004. január 1-jéig teljes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.

Importáfa szabályainak változása

Kérdés: Hogyan alakulnak az importáfa szabályai 2004. május 1-je után?
Részlet a válaszából: […] ...illetve ha adóköteles tevékenységhez kapcsolódik ugyan, de adóalapot nem képező támogatásból finanszírozzák, akkor a többi ilyen beszerzési áfával együtt az arányosításba bevonandó tétel. Az adólevonás feltétele, hogy az adóalany rendelkezzen a szabad...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.
Kapcsolódó címkék:    

Támogatások áfája

Kérdés: Intézetünk óvodáskorú gyermekek étkeztetését látja el. A működést saját bevételből, illetve intézményfinanszírozásból fedezzük. A konyha külön egységként működik, a beszerzéseket tételesen el tudjuk különíteni. Hogyan igényelhető vissza a beszerzéseket terhelő áfa 2004. január 1-jétől?
Részlet a válaszából: […] ...ellenértéke lenne, vagyis a levonási hányad számításánál a levonási arányt rontja, még akkor is, ha az étkeztetéshez kapcsolódó beszerzéseket el tudják különíteni. 2004-től tehát nemcsak azt a beszerzést kell az arányosításba bevonni, amely adóköteles és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. június 8.
1
…
99
100
101
…
114