Elmulasztott bevallás

Kérdés: Pénzforgalmi ellenőrzés során derült fény arra, hogy a 2005. negyedik negyedévi bevallásunkat nem nyújtottuk be, csak a befizetést teljesítettük. Ebben az időszakban váltottunk könyvelőt, valószínűleg ez okozta a mulasztást. Mindenképpen helyre kívánjuk hozni a hibát az adóhivatal ellenőrzése előtt, de nem akarunk semmilyen pótlékot sem fizetni. Alkalmazható-e erre az esetre a 2006. december 31-éig hatályos pótlékmentes önellenőrzés?
Részlet a válaszából: […] ...adóhatóság ellenőrzésének hátrányos jogkövetkezményeit.Jelen esetben az adókülönbözet megállapítását és az esetleges mulasztási bírságalkalmazását. Az Art. 172. § (1) bekezdésének b) pontja alapján a nemmagánszemély adózót 200 ezer forintig terjedő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 28.

Adótartozás törlése

Kérdés: Egy 1999-ben esedékessé vált adótartozás 2004. december 31-én vagy 2005. január 1-jén törölhető-e jogszerűen, ha az adott ügyben végrehajtási cselekményt nem foganatosítottak?
Részlet a válaszából: […] ...§ (6) bekezdése rendezi afőköveteléstől függő mellékkövetelések (pl.: késedelmi pótlék) elévülését is. Eszerint ha az adó, a bírság és a jogosulatlanul igénybe vett költségvetésitámogatás végrehajtásához való jog elévült, a tartozást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 22.
Kapcsolódó címkék:  

Önálló adóalanyiság kérdése

Kérdés: Önkormányzat intézménye vagyunk. Hozzánk tartozik 6 részben önálló intézmény, 1 adószámmal és 1 számlaszámmal rendelkezünk. A részben önálló intézmények alapító okiratuk szerint önálló jogi személyként működő, részben önállóan gazdálkodó költségvetési szervek. Előirányzatok feletti részjogkörük a személyi juttatások kiemelt előirányzatára terjed ki, más előirányzatok felett rendelkezési jogosultsággal nem bírnak. A részben önálló intézmények önálló adóalanyok-e?
Részlet a válaszából: […] ...és emiatt adóalannyá válik, de ennek ellenére elmulasztja abejelentkezési kötelezettséget. Ilyen esetekben – mulasztási bírság elkerülésevégett – célszerű (sőt kötelező) minél előbb adószámot kérni.A számlaszám léte/nemléte a kérdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 20.
Kapcsolódó címkék:  

Alaptevékenységi bevétel túlteljesítése utáni befizetési kötelezettség

Kérdés: A központi költségvetési szervek alaptevékenység-bevételei eredeti előirányzatot meghaladó többletbevétele utáni 50%-os befizetési kötelezettség megállapításához kérem a segítségüket. Hogyan kell megállapítani az 50%-os befizetési kötelezettséget, ha az alaptevékenységen belül az alkalmazottak térítésénél bevételi lemaradás mutatkozik (07. űrlap, 02. sor), a hatósági bevételnél pedig többletbevétel (07 űrlap, 03. sor)? Soronként állapítom-e meg, vagy a 07. űrlap 05. sora alapján, együttesen az alaptevékenységre?
Részlet a válaszából: […] ...intézményi ellátási díjak,– alkalmazottak térítése,– igazgatási szolgáltatások díjbevétele,– felügyeleti díjbevétel,– bírság,– egyéb alaptevékenységi bevételek.A felsorolt bevételek együttes összegénél kell az eredeti előirányzatés a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. május 17.
Kapcsolódó címke:

Magánszemély által bérbeadott ingatlan adózása

Kérdés: Intézményünk magánszemélytől vesz bérbe ingatlant. Ilyen esetben nekünk kizárólag 20 százalék adót kell levonnunk a kifizetett bérleti díjból, vagy 38 százalék adóelőleget, tekintettel arra, hogy a bérbeadó önálló tevékenységet folytató magánszemélyként végzi ezt a tevékenységet adószám birtokában?
Részlet a válaszából: […] ...vagy a megállapított adót ugyan levonta, de azt az esedékességig nem fizeti meg, a késedelmi pótlék mellett 50 százalék mulasztási bírságot kell fizetnie, melynek alapja a levonni, illetőleg megfizetni elmulasztott adó összege.A 20 százalékos – kifizető általi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. október 12.

Adókedvezmény érvényesítésére jogosító igazolás kiállítási kötelezettsége

Kérdés: Oktatási intézményként néhány hallgatónak – tévedésből – elmulasztottuk az adókedvezmény érvényesítésére jogosító igazolást kiadni 2004. január 31-ig. Amennyiben ezt kérik az érintett hallgatók, kiadhatjuk-e a határidő letelte után is?
Részlet a válaszából: […] ...mulasztása, és az be is bizonyosodik (vagyis valóban nem történt meg az igazolás kiadása), akkor az érintett szervezet terhére mulasztási bírságot állapíthat meg az állami adóhatóság az Art.-ben megállapított kötelezettség elmulasztása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. július 20.
Kapcsolódó címkék:  

Sulinet program keretében vásárolt számítógép adókedvezménye

Kérdés: Az Szja-tv. 36/A §-a szerint az oktató is jogosult a Sulinet program keretében vásárolt számítógép után az adókedvezményre. Intézményünk egyik dolgozója – aki egyébként munkáltatói adómegállapítást kért – a főállása mellett egy autósiskolában oktató. Tudom, hogy a munkáltató nem köteles a kedvezmény érvényesítésénél a személyi jogosultságot vizsgálni. Nem szeretném azonban, ha a későbbiekben a dolgozónknak ebből problémája lenne, esetleg megbírságolnának azért, mert nem tudom a törvény alapján eldöntetni azt, hogy az autósiskola oktatójaként jogosult-e erre a kedvezményre.
Részlet a válaszából: […] Az illetékes tárcák és az adóhivatal közös álláspontja alapján a sulinetes kedvezmény érvényesítése szempontjából oktató az, akit – a Fo-tv. 1. § (1) és a 13. § (1) bekezdése alapján – felsőoktatási intézmény oktatói munkakörben foglalkoztat, továbbá az is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 6.
Kapcsolódó címkék:  

Közhatalmi tevékenységek

Kérdés: Közhatalmi tevékenységnek minősülnek-e a következő tevékenységek: bírságok, telephely-engedélyezés, marhalevél-kiadás, építésügyi hatósági eng. eljárás, okmányiroda eljárási bevételek, adatközlés – népesség-nyilvántartás, közúti közlekedési nyilvántartásból teljesített adatszolgáltatás, választási adatszolgáltatás, veszélyeseb-tartás engedélyezési díja, közműtérkép – adatszolgáltatás.
Részlet a válaszából: […] ...említett tevékenységeket a következő jogszabályok alapján végzik, és értük a vonatkozó jogszabály szerinti díjat kell fizetni. BírságokTelephelyengedély 35/1999. (X. 13.) BM rend.Marhalevél ...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 16.
Kapcsolódó címke:

Jogszabály által elő nem írt nyilvántartások, összesítések készítése a revizor részére

Kérdés: Az adóhatósági ellenőrzés során a vizsgált időszakkal kapcsolatos valamennyi anyagot a revizor rendelkezésére bocsátottuk. Az ellenőrzés során azonban mindig újabb és újabb adatokat, kigyűjtéseket kért az ellenőr, amellyel lehetetlenné tette napi munkánk végzését. Van-e jogszabályi lehetősége a revizornak arra, hogy saját munkáját velünk végeztesse el? Ha a könyvelésünket számítógépes program segítségével végezzük, akkor elegendő-e, ha az így készített adatbázisokat bocsátjuk a revizor rendelkezésére?
Részlet a válaszából: […] ...revízió rendelkezésére. Az adatok átadásának megtagadása az ellenőrzés akadályozásának minősül, így azt az adóhatóság mulasztási bírsággal is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 28.

Az adóhatóság köztartozás-visszatartási joga

Kérdés: A III. negyedéves általánosforgalmiadó-bevallásunk visszaigényelhető adót tartalmaz. Sajnos egy korábbi időszakról fennálló tartozásunk miatt az adóhivatal a kiutalást megtagadta, és a korábbi tartozásra kívánja átvezetni. Természetesen a tartozásunkat meg akarjuk fizetni, de ha az áfát nem kapjuk vissza, akkor gazdálkodásunkban ez jelentős finanszírozási gondot okoz. Milyen lehetőségünk van az áfa kiutaltatására?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvántartásból, a társhatóságoktól kapott adatszolgáltatásból megállapítható a tartozás ténye. A valótlan nyilatkozat pedig bírság kiszabását is maga után vonhatja.Hogy az adózó mégis hozzájusson az őt megillető támogatáshoz, két lehetőség...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. január 28.
Kapcsolódó címke:
1
…
8
9
10