Jubileumi jutalom kifizetése utólag

Kérdés: Egy községi önkormányzat jegyzőjeként fordulok Önökhöz. Korábbi alkalmazottunk 2006. március 1-jétől áthelyezéssel került egy kistérségi társuláshoz családgondozóként. Volt alkalmazottunk most jelezte igényét egy korábbi (2005. május 16-ával esedékes) 2 havi jubileumi jutalomra. Kinek kell kifizetnie a jubileumi jutalmat? Amennyiben a jelenlegi munkáltatónak (a kistérségnek), akkor nekünk, mint korábbi munkáltatónak van-e fizetési kötelezettségünk feléjük?
Részlet a válaszából: […] A jubileumi jutalomra való jogosultság elbírálásához nem állrendelkezésre minden adat, azonban a leírtak alapján valószínűsíthető, hogytényleg már korábban jogosult lett volna az érintett a 25 éves jubileumijutalomra, a megadott információ alapján feltehetően 2005. május...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. április 6.

Közigazgatási versenyvizsga

Kérdés: Ügyintéző II. besorolású köztisztviselő kolléganőnk nemsokára megszerzi a diplomáját, és a Ktv. alapján átsorolnánk ügyintéző I.-be. Úgy gondoljuk, hogy nem kell közigazgatási versenyvizsgát tennie, mivel már több mint öt éve dolgozik nálunk, azonban ebben a kérdésben megoszlanak a vélemények a hivatalunkban. Kell-e a kolléganőnknek versenyvizsgát tennie?
Részlet a válaszából: […] ...szervezetnél foglalkoztatott köztisztviselők létszámának 3%-át(minimum 1 fő). A hivatali szervezet vezetője – helyi önkormányzatnál a jegyző– a pályázati eljárás lefolytatása nélkül adott köztisztviselői kinevezésrőltájékoztatja a Miniszterelnöki Hivatalt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Közalkalmazott osztályba sorolása

Kérdés: Egy részben önálló költségvetési szervnél állok alkalmazásban mint gazdasági előadó. Mostanra az egyre növekvő feladatok között titkárnői feladatokat is el kell látnom (pl. munkaértekezletek jegyzőkönyvezése, levelek készítése, iktatása, marketingmunka összefogása stb.). A jelenlegi besorolásom "D". Iskolai végzettségeim: – képesített könyvelői, vállalati tervezői és statisztikusi érettségi (1980), – alapfokú államilag elismert nyelvvizsgához kötött emelt szintű irodavezető (2003) (száma: 54-3439-01). Kérdésem, hogy kérhetem-e ezekkel a végzettségekkel, illetve munkafeladatokkal az "E" kategóriába sorolást?
Részlet a válaszából: […] ...ezzel Ön rendelkezik-e.A magasabb osztályba sorolását nem befolyásolja, hogymegnövekedett a feladata, hogy titkárnői teendőket lát el, jegyzőkönyvet ír,marketingmunkát végez. A munkaköre alapján továbbra is gazdasági előadó. Azemelt szintű irodavezetői...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. március 16.

Belső ellenőrzés

Kérdés: A belső ellenőrzési feladatok ellátására 2010. évre érvényes megállapodással rendelkezünk, amely a többcélú társulás, a két város önkormányzata és a tevékenységet megvalósító Polgármesteri Hivatal között a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92. § (3) bekezdésében előírt belső ellenőrzési feladatok ellátására szól. Tervezzük kezdeményezni a Ber. 4/A. § (2) bekezdésben foglaltakra hivatkozással a társulással kötött megállapodásban a rendelkezést a belső ellenőrzési vezetői tevékenység ellátásának módjáról, továbbá hogy a társulással kötött megállapodásban írják elő a jegyző bevonását a belső ellenőrzési stratégiát megalapozó kockázatelemzés folyamatába, valamint a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendeletben foglalt, az önkormányzatok társulásaival kapcsolatos különleges szabályok teljes körű beépítését. Kérdésünk az, hogy a fenti módon történő feladatellátás esetén megvalósul-e a belső ellenőrzési feladat társulás keretében történő ellátása? A többcélú társulás és a többcélú társulás kistérségi irodája önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv. A belső ellenőröket a polgármesteri hivatalok foglalkoztatják, a megállapodásban foglalt feladatok ellátása munkaköri feladatuk, külön díjazásban a kistelepülések, illetve a társulás intézményeinek ellenőrzéséért nem részesülnek. A belső ellenőrök rendelkeznek az előírt szakmai képesítéssel. Kérdésünk, hogy a társulás 2010. évre jogosult-e a többcélú kistérségi társulások belső ellenőrzési feladatainak normatívatámogatására a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 8. számú mellékletének III. 2.8. pontja alapján?
Részlet a válaszából: […] ...abelső ellenőrzési feladatok és a rendelkezésre álló kapacitásokösszehangolásának érdekében az érintett önkormányzatok jegyzője írásosvéleményének figyelembevételével kell, hogy történjen. A társult feladatellátássorán készített...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 23.

Változások a 2009. évi CXXX. törvényben

Kérdés: Mik az önkormányzati költségvetés tervezéséhez kapcsolódó főbb változások a 2009. évi CXXX. törvényben?
Részlet a válaszából: […] ...– személyi jövedelemadó 100%-a a földterületfekvése szerinti települési önkormányzatot illeti meg.A települési önkormányzat jegyzője által, különjogszabályban meghatározott esetekben kiszabott környezetvédelmi bírság teljesösszege, a környezetvédelmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. február 2.

Gazdasági vezetőkre vonatkozó képesítési követelmények érvényesülése a nem vezetői, de gazdasági feladatokat tartalmazó munkakörre

Kérdés: Községi önkormányzatnál jelenleg mint pénzügyi előadó dolgozom mérlegképes könyvelő vállalkozási szakon szerzett képesítéssel. 2011-ben a gazdasági munkakört kell átvennem (nem mint vezető, mert kisközség lévén a jegyző látja el a vezetői feladatköröket). Kérdésem lenne, hogy ilyen feltételek mellett kell-e még költségvetési mérlegképes képesítést is szereznem?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből úgy tűnik, hogy Ön nem ténylegesen gazdaságivezetői munkakört fog betölteni, hanem egyéb gazdasági feladatok ellátásáralétrehozott munkakört. Amennyiben nem gazdasági vezetőként fog tevékenykedni,úgy természetesen Önre az új képesítési követelmények nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Több önkormányzati intézmény gazdálkodási feladatait ellátó költségvetési szerv vezetőjének jogállása és illetménye

Kérdés: Városunkban a képviselő-testület két éve létrehozott egy önállóan gazdálkodó gazdasági intézményt, mely a város óvodáinak, általános iskoláinak, művelődési központjának és a városi könyvtárnak a gazdálkodási feladatait látja el. A képviselő-testület által megválasztott intézményvezető kinevezett vezető vagy megbízott vezető? A besorolási béren felül milyen juttatás jár neki? (Ő a részben önállóan gazdálkodó 7 intézmény ellenjegyzője, illetve a saját intézmény igazgatója.)
Részlet a válaszából: […] A 77/1993. (V. 12.) Korm. rendelet szól a közalkalmazottakjogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a helyiönkormányzatok által fenntartott szolgáltató feladatokat ellátó egyesköltségvetési intézményeknél. A rendelet hatálya kiterjed a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Polgármesteri hivatalban informatikus foglalkoztatása

Kérdés: Polgármesteri hivatalban dolgozó informatikust milyen jogviszonyban kell alkalmazni? Megfelelő-e a munka törvénykönyves munkaszerződés, vagy csak köztisztviselő lehet?
Részlet a válaszából: […] ...között – ahelyi önkormányzat képviselő-testületének hivatala és hatósági igazgatásitársulása, közterület-felügyelete, a körjegyzőség (a továbbiakban:képviselő-testület hivatala) köztisztviselőinek és ügykezelőinek közszolgálatijogviszonyára.A Ktv. 1....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Szakfeladatrend

Kérdés: A 2010-es önkormányzati költségvetés készítésénél felmerült problémáinkra szeretnénk választ kapni. Az új szakfeladatrend változásaival kapcsolatban a kiadások és bevételek tervezése során merültek fel az alábbi kérdések: – A több szakfeladaton (iskola 1-4. évfolyam, 5-8. évfolyam, sajátos nevelési igényű tanulók, tanulószoba) foglalkoztatott pedagógusok kiadásait milyen mutató alapján célszerű felosztani, illetve a kinevezés hogyan legyen elkészítve (egy vagy több)? – Az intézményvezető (vezetők), gazdasági szervezet, technikai állomány kiadásainak felosztási módja, illetve milyen szakfeladatra készüljön kinevezés? – A polgármesteri hivatalnál a jegyző, aljegyző személyi juttatását fel kell-e osztani a területi igazgatási tevékenységekhez (építésügyi hatósági, okmányirodai feladatok), ha igen, milyen mutató alapján?
Részlet a válaszából: […] ...területi igazgatás tevékenységszakfeladatait a központi, regionális, területi földhivataloknak,gyámhivataloknak szükséges alkalmazniuk. A jegyző és aljegyző személyijuttatásait is e szempontnak megfelelően kell az igazgatási (és nem területiigazgatási) tevékenységek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. január 12.

Pénztárhiány

Kérdés: Az alábbi ügyben kérjük állásfoglalásukat: gondnokságunkhoz tartozó részben önálló intézményünknél pénztárhiány keletkezett, a pénztáros gondatlanságából, mivel saját bevallása szerint is őrizetlenül hagyta a készpénzt tartalmazó kasszát. A hiányt pénztárrovancs során megállapították, melyet írásba foglaltak, a pénztáros a hiányt azonban nem hajlandó befizetni, valamint a lopással kapcsolatos rendőrségi eljárás sem zárult még le. Ezért az időszaki pénztárjelentés úgy került lezárásra, hogy a záró pénzkészlet tartalmazta a könyv szerinti, azaz a nyitó pénzkészlet és az időszak pénztárbizonylatai alapján kimutatott készpénzállományt, a felcímletezett tényleges pénzkészlet azonban 0 Ft értéket mutatott, eltérésként pedig feltüntették az eltűnt összeget mint hiányt. Az eset kapcsán a következő kérdések merültek fel: A következő időszaki pénztárjelentés nyitó pénzkészlete 0 Ft, vagy az előző pénztárjelentésen záró pénzkészletként kimutatott pénztárjelentés szerinti érték lesz, s a hiány összegét minden időszak pénztárjelentésén fel kell tüntetni, mindaddig, míg az befizetésre nem kerül? Az érintett időszak pénztári forgalmának főkönyvi könyvelése során a hiány összegét le kell-e könyvelni, és hogyan? Ha igen, a könyvelés alapjául szolgálhat-e az írásban rögzített pénztárrovancs, és az esetről az intézmény által felvett jegyzőkönyv, vagy kiadási pénztárbizonylatot kell kiállítani a hiányról, mint bármilyen készpénzforgalomról? Szabályos házipénztár-kezelés során a főkönyvi pénztárszámla és az időszaki pénztárjelentés időszakvégi záró pénzkészletének meg kell egyezni. Ebben az esetben az időszaki pénztárjelentés záró készpénzkészlete azt az összeget mutatja, melynek a kasszában lennie kellene. Ha azonban a főkönyvben lekönyvelésre kerül a hiány összege, akkor a főkönyv úgy egyezik meg az időszaki pénztárjelentéssel, hogy záró készpénzkészlet mínusz a pénztárjelentésen kimutatott hiány összege, elfogadható ez így? Ha a pénztáros felelőssége egyértelmű, de ezt rendőrségi határozat még nem támasztja alá, a dolgozóval szembeni követelésként le lehet-e könyvelni a megtérítendő hiányt, vagy meg kell várni a rendőrségi eljárás befejezését?
Részlet a válaszából: […] ...is ittkell belsőleg rendelkezni.A részben önállóintézményben keletkezett pénztárhiányt pénztárrovancs alkalmával állapítottákmeg. A jegyzőkönyvet a pénztárhiány megállapításával egy időben kell felvenni.A jegyzőkönyv elkészítésekor a pénztáros...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2009. december 22.
1
25
26
27
33